BKV-Figyelő

Ikarus 412 [Teszt]

BKV figyelő.hu

2007.08.09
00:25

Tesztünk áldozata egy Ikarus 412.10A típusú alacsonypadlós autóbusz volt. A BKV ezeket a buszokat 1999 és 2000-ben szerezte be. Az autóbusz 12000 mm hosszú és 2500 mm széles, a teljes magassága 2805 mm a belmagassága 2130 mm és a tömege 10600 kg. Az autóbuszban összesen 97 fő utazhat, ebből 25+4 ülőhely és 72 állóhely. Az autóbusz elején és közepén 2 db nagy, két szárnyas ajtó található, az autóbusz végén körülbelül fele ekkora ajtón lehet le- illetve fel szállni.

Az autóbuszban körülnézve vegyes érzelmeim vannak. Első pillantásra úgy tűnik, ez a busz nem való a nagyvárosi közlekedésbe. Sűrű, zsúfolt ülőhelyek, kicsi, keskeny mozgástér szinte az üres buszon olyan érzésem volt, hogy televan. Ha valaki a hátsó részben utazik, az ne számítson semmi jóra. Az autóbuszon 3 darab, jól elhelyezett lyukasztó és egy jegy automata található. Meglepődtem akkor, amikor az automatából sikerült jegyet vennem, természetesen semmi nem lehet tökéletes, a gép csak pontos összeget fogadott el. Az utasok tájékoztatásáról belül egy, kívül pedig kettő kijelző gondoskodik. A busz építésekor az Ikarus elrugaszkodott a régi, csengős indulásjelzőtől és sajnos a nagy ablakoktól is. Sajnos a busz egyik legnagyobb hátránya az, hogy a szellőzésről nagyon keskeny ablakok gondoskodnak. Minden ajtónál van leszállásjelző, amikben annyi kivetni valót találtam csak, hogy túlfent van, így a kisgyerekek elég nehezen férnek hozzá.  Ezeken felül a már lassan megszokott kosz fogadott és azt is észrevettem, hogy itt-ott már szétesőben van. Több utast is megkérdeztem, kíváncsi voltam mi az Ő véleményük a buszról. A megkérdezettek közül legtöbben a kis ablakokra illetve a fent említett szűk utastérre panaszkodtak. Osztályozni nem szeretném a járművet, inkább csak annyit mondok: Szerencse, hogy nem kell vele, napi rendszerességgel utaznom.

 


 További Képek:











A nagyításhoz klikk a képre!

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS