BKV-Figyelő

Mindenkit hülyének néz a BKV?

BKV figyelő.hu

2007.12.06
09:41


"Budapesten számos busz üresen, vagy csak egy-két utassal közlekedik. Az ilyen járművek üzemeltetése gazdaságtalan. Így minden óra, amíg ezek a kihasználatlan járatok az utakon közlekednek, pazarlás. A mi pénzünk pazarlása." Khmm, amíg el nem készült az éjszakai menetrend, addig nem volt probléma, hogy a szolgálati járatokon csak 1-2 "utas" közlekedik, és ez gazdaságtalan. Most meg azt mondják, h többletköltség. Micsoda, az, hogy mások is vannak a buszon?

"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?

"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.

"Mindezt odafigyeléssel, összegyűjtve, ésszerűen felhasználva új járművekre, tisztább utastérre és érezhetően hasznos fejlesztésekre költhetnénk." Tisztább utastér? Most is van szerződése a cégnek takarításra, a takarítás nyoma viszont nem látható. Hogy is van ez akkor?

"Az autóbusz motorja ugyanannyi üzemanyagot éget el akkor is, ha üresen jár, és akkor is, ha tele van utasokkal. Miért füstölnénk fölöslegesen?" És dugóban állva, buszsávban szabálytalan autósok miatt alig döcögve mennyi üzemanyagot éget el?

"Ne költsünk saját környezetünk rombolására! A pénzt okosabban felhasználva zöldebb közlekedésre válthatunk. Gondoljuk át!" Zöldebb közlekedés? Hány villamos vonalat épít a BKV? Mennyi van tervbe véve? Hol vannak az új, környezetbarát, alacsonypadlós buszok, amelyek felmennek a hegyekbe? Lásd 53-as, 21-es vonala.

A videón meg látható a hajnali üres kisföldalatti. (Üzemkezdés előtt) Mit akarnak helyette? Felszedik a síneket, és autópályát építenek oda? És hadd ne mondjam a 4-es metrót, amely valószínűleg nem térül meg a jelenlegi formájában. Kihasználatlan járatot üzemeltetni nem logikus, építeni meg az?

Lehet mutogatni egyedi járműveket az utazóközönségükkel, de kontextusában kell megnézni. Megy egy vonalon 2 busz, kb. 1 megállónyira lemaradva. A rendes menetrendi távolságuk minimum 6 perc. Az első tele van, a második kong az ürességtől. Ilyenkor mi a helyzet? Túltelítettség van, vagy kihasználatlanság? Másik példa: „párhuzamos” járatok, amelyek egyikét se lehetne szétválasztani: Mondjuk valaki a Közvágóhídtól akar a Kelenföldi pályaudvarra eljutni, Mivel mehet? 1-es villamossal nem, 103-as busszal megteheti, de nagyon ritkán jár, és vagy tömve van, vagy kong az ürességtől. Aztán elmehet a Boráros tér, Móricz Zsigmond kráter körtér, Kelenföld útvonalon, ahol valószínűleg többet kell átszállnia, de hamarabb, és biztosabban eljut oda. Ki melyiket választaná? Ki melyik vonalat szüntetné meg?

A videón látható egy autó, amely vészvillogóval parkol a buszmegálló előtt, ez nem zavarja a céget, hogy az alkalmazottai nem tudják elvégezni a munkájukat a szabálytalan autósok miatt?

Arra meg gondolni se merek, hogy ki készítette ez a videót és mennyi pénzért...


Megkérnénk mindenkit, akik ezeken a járatokon utaznak egyik reggel, mikor iskolába/munkába mennek, vagy délután mikor jönnek haza, vegyék elő a telefonjukat, vagy a fényképezőjüket és csináljanak néhány videót vagy képet. A minőségük lényegtelen, a lényeg az, hogy dátum és idő legyen. Köszönjük!    bkvfigyelo@index.hu

komment komment Címkék: budapest bkv buszok ritkítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása