BKV-Figyelő

Fiktív büntetés miatt nem fizethetett

BKV figyelő.hu

2008.12.27
09:54

Elfogyott a halászlé, a bejgliből is csak néhány szelet maradt, ez azt jelenti, véget ért a karácsony. Ilyenkor „szokásos” 3 napos szünetünknek is vége, így ma szombati menetrend szerint indulunk is tovább! :)

Olvasónkat nemrég megbüntették, mert 1 napja lejárt a bérlete. Becsületes, ezért bement rendezni a tartozását a BKV székházába, ahol nem fizethette be büntetését, mert a BKV munkatársa szerint van még tartozása. Az utas ezen meglepődött, mert erről eddig nem tudott semmit, valószínű, hogy meg sem büntették:

Sziasztok!

Az alábbi kis tanulságos történetet szeretném veletek megosztani:

2008.11.03-án  kora reggel, munkába jövet megbüntettek... Az ok: előző nap, 2-án,  vasárnap  lejárt  a bérletem, (bár én úgy emlékeztem , hogy nov 3-ig érvényes) és abban a  hiszemben utaztam, hogy még érvényes. Ezzel semmi gond, elismerem, hibáztam. Node hogy ezen hibámért 3000Ftot fizessek? Ott volt nálam a bérlet, sőt a korábbiak is , mindegyik ugye a 8250Ft-os felnőtt bérlet... Egyike vagyok azoknak, akik legalább megveszik. De felháborítónak tartom, hogy egy ilyen apró hibámért az ellenőrök még csak fel sem ajánlják, hogy esetleg vegyek jegyet vagy valami, nem, ugyanúgy kezelnek, mint a többi közönséges  "bűnözőt" aki egyáltalán nem vesz jegyet.  Nem tartom korrektnek ezt a BKV részéről, hiszen triviális volt, nem direkt csaltam. Amióta nincs meg a régi rendszer, miszerint mindn hó 5-éig érvényes a  bérlet, szerintem nem csak én kerültem ilyen helyzetbe.

Node a  poén csak ezután következett. Gondoltam bemegyek az Akácfa utcába, bemutatom a  bérletem , a döbbenet azonban ekkor ért: van egy 2003. augusztusi (tehát már több mint 5 éves, azaz elévült!) tartozásom. Mondom ez hogy lehet, semmit nem kaptam  róla, a nő mutatja a  monitort felém, hogy pedig bizony van egy ilyen tartozásom 2003. aug. 22-i (a  bizonylatom most otthon van, de a 2003. aug. az biztos), kétszer is küldtek ki róla levelet. No mondom hova?

Hát kiderült, hogy a  BKV ellenőr a  lakcímkártyámról a 2001-ben lejárt ideiglenes címemet, az egyik egyetem kolijának a címét írta ki ( a koleszban már 1999 ór anem lakom.)  midnen esetre addig nem engedték a  bérletbemutatásomat rendezni, amíg azt a  tartozást, tehát egy elévült tartozást nem rendeztem. Még szerencse , hogy volt nálam annyi pénz (~10 000 Ft volt a régi tartozás), de mi lett volna ha több? Kértem egy aláírt papírt is arról, hogy oké akkor ezennel kijelentik, hogy a  BKV felé nincsen tartozásom, ezt azonban nem voltak hajlandóak adni.

A többi -bérletotthonhagyásos- tartozásom miden rendszeresen be volt fizetve. 1.5 éve is voltam benn náluk, rákérdeztem most, hogy akkor miért nem szóltak: azt mondták, most került be a rendszerbe, hogy látják az  összes korábbi tartozást

Most azon gondolkodom kikérem a jegyzőkönyvet , egyrészt mert a  BKV több helyen is hibázott (rossz címet vett fel, nem  tájékoztatott korábbi befizetéseimnél , hogy elmaradásom van, illetve hogy elévült tartozást hajtott be rajtam ) ,  bár arra a ~10000 Ft-ra szvsz már keresztet vethetek.

Üdvözlettel: tildy

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés utas panasz bérlet jegy észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása