BKV-Figyelő

Felmondott a BKV a Nógrád Volánnak

BKV figyelő.hu

2009.04.27
20:50

A BKV felmondta a Nógrád Volánnal kötött szerződését, mely a 20E vonalon közlekedő csuklós autóbuszok alvállalkozói üzemére vonatkozott. A buszok gyakran lerobbantak, mégis magas üzemeltetési díjat kért értük az alvállalkozó.

Az Index információi szerint a Nógrád Volán kilométerenként 578 forintért üzemeltette a csuklós Volvo buszokat, amelyekkel, mint az Index beszámolt róla, már korábban is sok probléma volt a 47-es 49-es villamospótló vonalán (decemberben mentek át a buszok a 20E vonalra). Nemrég a cég 600 forint fölé akarta emelni az üzemeltetési díjat, amit a BKV már nem vállalt. Egy átlagos buszt kilométerenként 450-500 forintért üzemeltetnek a BKV-nál.

A Nógrád Volánnak még 30-40 szóló busza maradt a BKV-nál alvállalkozásban, azokkal nincs annyi probléma, mint a csuklósokkal.

Az Utazó kiskövet blog szerint a Nógrád Volán nagyon drágán dolgozott a BKV-nak, ellenben sok menetkimaradása volt. A Nógrád Volán vezérigazgatója volt egy ideig Antal Attila, aki később a BKV-t vezette. Az ő idejében lett a Nógrád Volán a BKV alvállalkozója. Ezen a cégen kívül a VT-Transman szállít még BKV utasokat alvállalkozói szerződés keretében.

Az alvállakozók munkájára sokáig azért volt szükség, mert a BKV-nak nem volt elég busza a Paraméterkönyvben által előírt mennyiségben, így a szerződésük megszüntetésére senki nem gondolt. Most azonban úgy tűnik, egyre közelebb van a 30 darabos használtbusz-beszerzés.

A VEKE a városüzemeltetési bizottság legutóbbi ülésén azt javasolja, hogy a szerződések felmondásával felszabaduló forrást a Várban és a Gellérthegyen közlekedő midiflotta lecserélésére fordítsák.

(Index)
 

komment komment Címkék: budapest index bkv busz szerződés alvállalkozó antal attila nógrád volán

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása