BKV-Figyelő

Legyűrt 1,9 millió kilométert ez a busz

BKV figyelő.hu

2009.10.12
16:00

BUDAPEST - Meghazudtolja korát a legtöbb kilométert futott busz, ami nem kevesebb mint huszonegy éve zötykölődik az utakon. A külseje alapján inkább egy modern járgányra hasonlít, semmint egy olyan járműre, amelyikbe már egymillió-kilencszázezer kilométert pakoltak a sofőrök. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy akár 47,5-szer megkerülhette volna a földet, jelenleg azonban 277-es számmal a budapesti Örs vezér tér és a Bosnyák tér között közlekedik.
 


Az Ikarus 1988-ban futott ki a gyárból


„A legelső szériából néhány busz még becenevet is kapott, ezek általában női nevek voltak, mint a Katalin vagy az Erzsébet. Ez a busz nincs elkeresztelve, csupán a rendszáma alapján szoktuk beazonosítani" - árulta el Kovács Gábor, a busz egyik vezetője.

A BPO 146-os rendszámú „őskövület" 1988. augusztus 31-én állt forgalomba, azóta pedig vígan rója az utakat, valamint a kilométereket, és ehhez képest meglehetősen jó állapotban van. Sőt meglepő módon még jobban is bírja a strapát újszerű társainál. „Rendesen össze van rakva ez a busz. Leginkább egy Zsigulihoz tudnám hasonlítani: ha bármi baja van, elég egy csavarhúzó, és a probléma orvosolható - nevetett a buszvezető.

- Mivel ez egy nagyon régi gyártmány, ezt lehet a legolcsóbban és a legjobban üzemeltetni. A sofőrök nagyon szeretik vezetni, ritkán van vele baj. Néhány éve felújították, azóta pedig nem lehet okunk panaszra. Ez egy viszonylag jó állapotban lévő, keveset javított kocsi" - tette hozzá Kovács Gábor.

(Blikk)

komment komment Címkék: budapest cikk magyar közlekedés bkv blikk busz ikarus vezető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása