Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | Archívum | Offtopic | Blog-szabályzat
   Szakmai topicok: MÁV-Vasút | Busz - Troli | Villamos | Metró | HÉV



Az Index birtokába került a BKV jövő évi tarifaemelésére vonatkozó előterjesztés, amit november 26-án tárgyal a fővárosi közgyűlés. Eszerint átlagosan 4 százalékos tarifaemelésre lehet számítani 2010 január 1-től.

Az előterjesztés szerint a vonaljegy ára 300 forintról 320 forintra, a havi bérlet 9400 forintról 9800 forintra változna.

A javaslat két változatot is tartalmaz, amelyek csak kis részletekben térnek el egymástól. Az egyik verzió szerint a teljes árú bérleteknél 4,3 %-os, a kedvezményes bérleteknél jóval kisebb (2,7 %-os), 100 Ft-os emelésre kerülne sor, a valamivel nagyobb terhet a vonaljegyes utazások viselik.

A 24 órás jegy (jelenlegi napijegy), 72 órás jegy (jelenlegi turistajegy), hetijegy és családi jegy ára nem változik, ösztönözvén ezzel az alkalmi, vonaljeggyel utazókat a közösségi közlekedés intenzívebb, rendszeresebb használatára. A 24 órás jegy árának változatlanul hagyásával nem csak 6, hanem már 5 darab vonaljegy helyett is ez a gazdaságosabb választás.

A másik változat szerint a nyugdíjas bérlet ára nem változna, maradna a 2009-es szinten. Ennek ellentételezésére, a tanulóké és kisgyerekeseké 100 helyett 150 Ft-tal drágulna. A tanulók szemeszter bérletének ára azonos lenne azzal, amennyibe a 100 Ft-os havi emelés esetén kerülne, így a beépített kedvezmény nagyobb lenne.

A tavalyi évhez képest látványos a nyugdíjas bérletek eladásának visszaesése: 9,4%, amíg a teljes árú bérleteknél és a tanulóknál ez csak 1,8-2,7%. Mivel az utasok visszaszerzése a legnehezebb feladat, kisebb áldozattal jár egy csekély mértékű árengedmény az utas megtartása érdekében.

Az utasészrevételek alapján várhatóan bevezetik a tanulmányi félévre érvényes, szemeszterre szóló bérletet, amely előre megvásárolt bérletként az 5 darab havi bérlethez képest kedvezményt tartalmaz.

A nem fizető utasok pótdíja jelenleg megfelelő mértékű, azonban a sorozatos panaszok miatt a bérletbemutatás díját 2000 Ft-ra, az éves, negyedéves és szemeszterre szóló bérleteknél 1000 Ft-ra javasoljuk csökkenteni.

A Veke szerint káros a díjemelés

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője közölte, hogy a díjemelés káros a BKV számára, nem kellene egyáltalán emelni a tarifákat. Ezt azzal támasztotta alá, hogy idén kétszer is volt áremelés, a BKV éves menetdíjbevétele ennek ellenére nem nőt.

A BKV saját javaslatában is úgy számol, hogy a 4 százalékos emelés 400-500 millió forinttal növeli a jövő évi menetdíjbevételt, ami 0,8 százalékos bevételnövekedést jelent az emelés miatt lemorzsolódó utasok miatt.

Hozzátette: azt remélték, hogy a BKV jövőre átáll a korszerűbb és racionálisabb időalapú tarifarendszerre, de csalódva látták, hogy maradt a régi rendszer.

(Index)


Nagyításhoz kattints a képre!

Címkék: bkv budapest tarifa 2010 index főváros emelés észrevétel jegy bérlet napijegy



 

Kommentek:

PInyo76 2009.11.19. 19:44:35

@Ákibard!: juj de sz@r vagy takarodjál a hasonlatoddal és vvegyél 1000ft ért jegyet BIRKA go takarodjál én nem kértem hogy járjon bkv meg szabad szünnie ha meg jön felszállok rá lehet hogy a tescoba is lopni megyek? nagyon ciki vagy nagyon ki az aki nem lop ebben országban hajrá BIRKA előre a komunizmus utján ahogy kádár elvtárs mondta.

ajt 2009.11.19. 20:20:08

@PInyo76: Ákibardi munkaidő végén hazament. Majd pénteken reggel visszatér a blogra és tovább alakítja a bkv ügyvédje szerepet...

záporjózsi 2009.11.19. 20:23:55

Kivételesen mellé lőtt a VEKE - vagy szokás szerint valamit elhallgat a Városháza vagy az újságírók. A javaslat kiszivárgott részei szerintem vállalhatók. A kétszeri jegyáremelés közül az egyik technikai jellegű volt, így csak egy áremelésről lehet beszélni.
A csökkentés nem hoz semmit a konyhára, ugyanis már volt ilyen kísérlet. Akkor a PM korlátozta az áremeléseket. Valamivel nőtt az utasszám, de a bevételek nem a többletköltségekkel arányosan nőttek.

záporjózsi 2009.11.19. 20:25:49

@TheElf: A jegy az egyetlen objektív eszköz, amellyel pl. egy valóban büdös és koszos, de maga alá nem csináló hajléktalant ki tudsz zárni az utazásból. Az, hogy koszos és büdös, az szubjektív.

záporjózsi 2009.11.19. 20:29:32

@Jim Raynor: Elérhető, csak díj ellenében. Vannak olyan szolgáltatások, amelyekhez a hozzáférés nem korlátozható. Ilyen a vízszolgáltatás. Az áram, a gáz és pl. a tömegközlekedés NEM ilyen. Nyugodtan korlátozható térben, időben és persze díjkorláttal is.

Kivlov 2009.11.19. 20:31:52

@záporjózsi:
Az áremelés meg a bliccelést, meg a kocsira váltást fogja megnövelni. Teljes joggal. Vagy ez a cél, hogy lehessen mire hivatkozni járatritkítás idején? Akkor húzza le a rolót a bkv, legalább megspórol több 10 mrd-t az államkasszának.
Vagy kezdjen el végre szolgáltatni az aranyárú jegyéért.
Vagy meg viselje el, ha jegy nélkül furikázok és elküldöm az anyjába (teljes joggal) az orkot, ha hozzámszól...

záporjózsi 2009.11.19. 20:37:31

@RedWing: Ez így működik. Lehet ám hatékonyabban is termelni, akkor több marad a megélhetésen felül. Csak sajnos ahhoz jelentősen kell csökkenteni az élőmunkát, az pedig nem kifejezetten mutat jól a statisztikákban...

@Inf@: Szerintem az egy marhaság, hogy a diákokat kell "büntetni". Ugyanúgy, ahogy a nyugdíjasok egy részének az orvosi rendelő és a piac maga a traccsparadicsom, illetve a társadalmi élet sava-borsa (természetesen az aktuális brazil szappanopera és a különféle vélt vagy valós orvosi problémák megbeszélése mellett), a diákoknak is kell bulizni. Inkább hányja össze a buszt, mint felhajtson a járdára vagy a buszmegállóba részegen...

@Lalikiraly: Bárcsak már ott tartanánk, hogy a nem fizető utasok (és persze a büdös-koszos utasok) lepakolásra kerüljenek!

záporjózsi 2009.11.19. 20:42:16

@Kivlov: A BKV járatai térbeni elérhetőségben kiváló, időbeni elérhetőségben megfelelő, pontosságban jó, és megbízhatóságban elviselhető szolgáltatást nyújtanak. Tisztaságuk erősen javítandó. Kevés olyan város van, ahol ilyen jó szolgáltatást nyújt a szolgáltató - ennyiért.
Az egy másik kérdés, hogy nem tetszünk eleget termelni ahhoz, hogy másra is maradjon (én heti 60-70 órát dolgozom azért, hogy hónapról hónapra megljünk...), illetve a szociális juttatások és szolgáltatások a költségvetés jelentős részét elviszik, így jelentős terhet képeznek adó formájában.

Kivlov 2009.11.19. 20:50:33

@záporjózsi
Lehet, hogy neked ez a kalapsz*r jó, de valószínűleg a többségnek nem.
A legnagyobb probléma, hogy a "szolgáltatás" ára a jövedelmekhez képest is és a színvonalhoz képest is qrva magas! Arról nem is beszélve, hogy azért nem szívesen vesz senki jegyet, hogy ezek a tetvek egymásnak dobálják belőle a 100milliókat, miközben havonta állami milliárdokért kulcsolnak.
És hiába jön bárki a "bliccelők miatti veszteségek" szöveggel...

Bit Rot 2009.11.19. 20:52:42

Bécs:

Havi bérlet: 50 EUR (kb. 13 400 Ft)
És még fotó se kell hozzá!

KIB***TT DRÁGA A BKV!!!

homepage.univie.ac.at/~prillih3/metro/english/fares.html

Fares quoted below are valid as of July 2009.
"monthly travel pass Monthly travel pass €49.50 Valid for unlimited travel in zone 100 within the specified calendar month. A passport picture is not necessary. "

Bit Rot 2009.11.19. 20:55:23

Bécsben (osztrák) minimálbér: 1000 EUR = 268 ezer Forint
Magyar minimálbér: kb. 65 ezer Forint

Bécsi bérlet: 13 ezer Forint

--->

Ez alapján az arányos magyar BKV bérletár 3100 Forint lehetne.

(Ok, hogy ennyiből meg nem jön ki, de most csak arányosítottam. De legyen csak 4-5 ezer, az is jobb lenne.)

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.19. 21:04:08

@ajt:
A munkaidőnek sosincsen vége, a BKV bérkommentelő kommandő mindig dolgozik :) Túlórapénz, éjszakai pótlék, plusz a net miatt otthonról is végezhető a munka :-)))))

De azért a blicckommandó is dolgozik éjt-nappallá téve ;-)))

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.19. 21:05:24

Figyelő:

a táblázatot a rákatintás után is változatlan felbontásban jeleníti meg. Így elég nehezen olvasható.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.19. 21:08:06

Az öszvonalas budapest-bérlet mit takar? Környéki járatokra meg HÉV külső szakaszára is jó?

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.19. 21:12:39

@Peti817172M:
Környéki járatok plusz HÉV külső szakasz is.
Lényegében mint a BKV-s szabadjegy.

GG81 2009.11.19. 21:23:56

@Bit Rot: tyű, hát jah. friss topic volt, így a prágai összehasonlítás sem lenne semmi. ott ugye 550Kc eleve a bérlet és a bérek...

jah, hogy ezeken a helyeken nem hagyják magukat a polgárok. budapest sux!

GG81 2009.11.19. 21:26:11

sokszor mondják itt, hogy nem a bkv-n múlik... kac-kac...

rendben, h a döntést a nagyfejek a városházán mondják, de a bkv szolgáltatja nekik az adatokat! épp ezért lehetne nekik beleszólásuk a politikusok felé, hogy értelmezzék, mexakértsék a számokat... ha ugye a bkv-ban szakmai zsűri ülne, de oda is tolvajokat tettek.

Adani 2009.11.19. 21:26:30

@Bit Rot:

Igazad van az Akácfa kommandó ezt szoktam indig előhozni ,h lám máshol még drágább vagyis pofa be örülj, h csak ennyi. Arról az apróságról pedig megfeledkeznek ,h a fizetések is jobbak.

Igen, Nekem egy teljes árú BKV bérlet+ HÉV Bérlet ha mind a kettőt megvenném, mert pl. naponta kéne Bp belváropsban is járnom akkor lenne 23 ezer ft a keresetem negyede. Aztán még éljek is meg valamiből ezke után.

Sőt a BKV bérlet ára kb. a minimál bér egyhatoda. Az általad leírt adatokkal számolva pedig ( az egyszerűség kedvéért ill. mert lusta vagyok nem nézek utána elhiszem neked, h igazak az adatok) Bécsben a minimálbér 1/20-ad része a bérlet ára. Vagyis ott már mondhatjuk ,h megfizethető csoda, h nincsen akkora bliccelés mint itt? Ha 3100 ft körül lenne a bérlet akkor megvenném ez tény, jelenleg a HÉV bérletért fizetek 2000 ft körül ennyi az önrész. Ez a keresetem kb. 1/40-ed része, ill. kb. 2.5-3%-a. Ennyit pedig megér. Teljes áron már több mint 10% lenne úgy már nem érné meg. Ha teszem azt be kéne költözzek a belvárosba akkor pedig már közelítene a 23 ezret a BKV+HÉV bérlet ami elérné a 25%-ot is amit már ha akarnék se tudnék kifizetni, hiszen ha választan kell, h bérletet veszek avagy abból a pénzből a rezsi rám eső részét fizetem esetleg még kajálok is belőle vmennyit akkor nem kérdés mit fogok választani.

Ez az egyik fő ok arra, h a sok a bliccelő és ha emelik az árakat még több lesz, mert a bérek nem emelkednek ilyen gyorsan.

Adani 2009.11.19. 21:30:59

@Adani:

Ja és mielőtt jönnétek azzal, h a magyar úgyis bliccelne akkor mert így működik tudok olyan hardcore bliccelőről, aki azóta már Írországban él és ott nem bliccel mert mint mondta megtért hiszen ilyen olcsón ( ottani viszonyokhoz képest) ilyen minőségi tömegközlekedésért egyszerűen ciki nem fizetni és nem is elsősorban azért, mert fél a lebukástól, hiszen sosem találkozott ellenőrökkel, szinte alig vannak, és azok sem olyanok mint nálunk, h agyonvernek ha nincs jegyed, hanem vehetsz tőle is, büntetni csak a legvégső esetben fog, alapvetően jóhiszeműek.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.19. 22:02:13

10 ezres bérlet? muhahaha, azt ugye tudja, h kb. most veszti el a BKV az utolsó fizető utasát is?

Összeégett főkontaktor 2009.11.19. 22:21:41

@Adani:
Megint hülyeséget beszélsz. A DublinBusnál 98 EUR a felnőtt havibérlet, ez 26 231 jó magyar Forint.
És igen ez, ottani viszonyok között is drágának számít.

A minőségről meg annyit, hogy bár a kocsik graffitimentesek és tisztán jönnek ki a garázsból, de
- napközben mocsok az képződik, jó mennyiségben
- tetűlassú
- nagyon-nagyon ritkán jár
- az utastájékoztatásról meg talán annyit, hogy a fővárosban pár éve még nem is voltak járatszámok...
- a menetidő 20-40 perc között ingadozhat

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.19. 22:52:18

@Jim Raynor: hagyjad, akácfás seggarc, nem fogja fel agyilag.
ha a BKV-t valóban Tescohoz lehetne hasonlítani, akkor a BKV egy instant csődbement cég lenne.

@pengusz: "Nézzünk egy Tescós példát. (másik posztban írtam már)
Zsebreteszek 3 rudit."
rossz a példa. amikor bemész, akkor kifizettetik veled a rudit, majd bent közlik, h bocs, csak kettő és rohadt van. ;)

@Adani: jól beszélsz brada.

@Lalikiraly: "A 4-es metróra szerintem egy ezres lesz egy jegy :D"
megállónként.
"Csak sajnos a fizetésekhez mérten már túl sok."
a minimálbér 13%-a. sose fogják megvenni.

@Inf@: számold hozzá h a parkolási maffia is a BKV-hoz van kötve, ugye h az alapdíj egy BKV jegy ára. ergo így annak az árát is növelik.
tök jól megoldották, nem? balra forduls, jobbra fordulsz, mindenhol fasz pofoz, csak más-más szervezeté.

@ZIU9: "eközben a nyugdíjasok már 3 millióan vannak, szavazhatnak is"
tudom, nem a tied, de ez egy marha szar szemlélet. soha a büdös életben egyik párt kampányában se hangzott el, h gatyábarázzák a BKV-t.
plusz a parlamenti pártok és a főváros vezetése nem feltétlenül ugyanaz. lásd demszky, aki 20 éve rombolja a várost szdsz-esként, ennyi idő alatt minimum 2,5-szer váltják le az merikai elnököt. pedig mint ha neki nagyobb hatalom lenne a kezében. de csak picivel.

@Bit Rot: 71 500.

kacsa. 2009.11.19. 22:56:30

Jó ötlet, hogy visszahozták a féléves tanulóbérletet (2005-ben egy rövid ideig volt ilyen). Ha ki tudja az ember egyszerre csengetni rá a pénzt, akkor praktikus, ha nem veszíti/veszik el.
Azt viszont be kellene látnia a BKV-nak és a Fővárosnak, hogy minél jobban emelik az árakat, annál többen térnek át valami más közlekedési eszközre (családomban a robogóra és a lábbuszra is van példa).
Végül egy röpke kérdés: Ha valakinek az a baja, hogy néhány megállóra * drága az a 300Ft, az miért nem megy gyalog/bringával? Ha az egészsége engedi.

Összeégett főkontaktor 2009.11.19. 22:58:56

@Rocko-:
Azért az ország vezetése is megéri a pénzét, az egész regionális-önkormányzati rendszer úgy szar, ahogy van.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.19. 23:02:08

@Rocko-:
Szerencsére vannak itt BKVF-es blicckommandósok is, akik szintén megérik a pénzüket... :-)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.19. 23:13:51

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés: annál több, mert BKV utazási igazolvánnyal VAGY a környéki járatokat és a hév külső szakaszát, VAGY a vasúti és volán jártaokat veheted igénybe Bp-n belül.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.11.19. 23:49:53

Vajon távolságtól függetlenül 5 km-es HÉV jegyet meg bérletet kell venni, vagy csak nem tüntették föl az 5 km-nél hosszabbakat?

Ezek a rendezvényhez kapcsolódó jegyek mik? Életemben nem hallottam ilyet, pedig a táblázat szerint nem újdonság.

GG81 2009.11.19. 23:53:10

@kacsa.: és mi lenne, ha ez a rövid szakasz 2 hosszabb között van...? mennyivel jobb lenne, ha átszállhatnál, most már ugye 320-ért... pl. 2-es vili>4-6-os vili>86-os busz... akár a petőfi vagy margithidas verziónál...
tipikus É-D, D-É útvonalak, akik a városszerkezet és a bkv járatoknak hála így kénytelenek közlekedni. átszállós jegyeket!

GG81 2009.11.19. 23:54:39

@Peti817172M: pl sziget..., de most több nem jut eszembe... de lehet gondolni mondjuk a bnv-re, konferenciákra, ahol a szervező lepaktálhat a bkv-val. ez nem rossz ötlet, segítheti a külföldi megítélést.

budaf(u)ck 2009.11.20. 07:38:36

De gondolom a többletbevételt nem takaritásra költik majd...
Mire is fizetünk majd majdnem 10.000ft-ot???ezekre a hitvány buszokra?
VÉRLÁZITÓ.

GG81 2009.11.20. 07:39:51

@TheElf:
1. nalátod tökmindegy
2. nalátod tökmindegy, az árképzésnél még a jó öreg kommunista beidegződés van
3. nah, ezzel viszont melléfogtál..., mert ha már fizet érte, akkor érzi magát még jobban feljogosítva, hogy firkáljon, üléshuzatot vágjon, törjön, MERT részben az övé is így...

ezen röhögtem a legjobban "(hányan vesznek jegyet, bérletet, megéri-e szerintük a szolgáltatás az árát)", ha erre is figyelne a cég, kac-kac, akkor nem lenne ennyi bliccelő és a sírás-rívás miattuk..., mert már egy ideje nagyon messze van a szolgáltatás és az árak színvonala.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.11.20. 07:42:28

Na, fogadjunk, téteket arra lehet tenni, hogy melyik faxorrú barmon át akarnak a komancsok újabb száz millát ellopni.

Kurva annyát a maszopnak no meg demszkájnak. a vezetőiknek meg kötelet!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.20. 07:51:32

@Összeégett főkontaktor: nem szeretném enél jobban idekeverni a politikát, csak azt akartam mondani, h a felsővezetői tévhitekkel szemben egy küzlekedési cég, nem pártjátékok színtere meg pénzmosoda.
azon dolgozzanak, h jól tudjon közlekedni a főváros, a baromságaikat vigyék máshová.

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés: nincsen blicckommandó. olyanok vannak, akik elmagyarázzák az akácfások által felvázolt marhaságok irrealitását.

DocBulywood · http://felreinfo.blog.hu/ 2009.11.20. 08:11:03

Most kicsapom a biztosítékot pár embernél, de magasról teszek rá.

www.robogo3k.hu/akcio.html

Sellő-02 elektromos robogó (kp.): 148.900 Ft.

Mindenki megnézheti magának.
Számoljunk 9.800Ft-os bérletárral! Az éves szinten: 117.600Ft, de ha jobban tetszik 15 hónap és néhány nap "bérlet árából" kijön a robogó.

Fosszilis energiahordozót nem pöfékelsz el, nem szennyezed - közvetlen - a környezeted, fillérekért "tankolhatsz", nem szagolod a hónaljszagot, nem tüsszentenek az arcodba, nem hallgatod, hogy szívják a taknyukat és lenyelik, nem szedsz össze TBC-től kezdve minden lófaszt.

A ~150eFt soknak tűnik, de ha összeszedsz egy jó kis influenzát a buszon/villamoson/metrón, mert a paraszt állat beletüsszent a tenyerébe és megfogja a kapaszkodót, amit te is megfogsz, így fertőződsz meg...
Szóval a gyógyszerek/antibiotikumok, a melóhelyről kimaradás esetén a napi bérnek csak 60%-át kapod, így számolva az elektromos robogóval többet érsz.

(Bukósisakot és maszkot nem árt még venni hosszá.) Lehet jönni kötni, mint a gipsz!

RedWing 2009.11.20. 08:45:21

@DocBulywood:

Félre ne értsd, nem a bkv mellett szólok, de ez nem mindenkinek alternatíva.
Nekem pl.: otthon-munkahely távolsága, valamint a munkahelyi öltözködési protokoll miatt nem alternatíva sem a bicikli, sem a motor. Vagy autó vagy bkv. Januártól autóra váltok az egész családdal együtt, mert olcsóbban kijövünk majd egy hónapban, mint ha bérletet váltanánk.

SereG · http://www.sunchat.hu 2009.11.20. 09:07:01

Fognak itt még emberek lógni a buszmegállókon, bérletekkel teletömött szájjal... majd akkor ők akarnak csökkenteni, hogy az ócska koszos életüket mentsék. De akkor már késő lesz.

GG81 2009.11.20. 09:18:40

@DocBulywood: akkor már inkább egy 50ccm-es valódi robogó... elég kritikusak az üzemi és hatótáv feltételek, és az aksik élettartama is rizikós, számomra.

ez nem osztás, ez a véleményem. ;-)

de a lényeget értem és akinek közel van a melóhely, mondjuk 10km-en belül jó lehet.

jövőre biztos lesz nekem is bringám, de addig is autó, meg ismerősök, család telekocsi. copjon le a bkv, kívülről nézem miként omlik össze! csak azt sajnálom, hogy az adómból kap támogatást, le kéne tiltani a kiutalást részükre!!!

GG81 2009.11.20. 09:20:34

@RedWing: jártál már olasz nagyvárosban (mondjuk pl)...? rengeteg manager nyomja öltönyben robogóval!!! csak bátorítani tudlak, és épp azért hoztam olasz példát, mert ott aztán még inkább van divatra és megjelenésre vonatkozó mérce. mégis. (vagy olasz cégnél dolgozol? :-D)

GG81 2009.11.20. 09:25:37

a vicc, de lehet, hogy írtátok is már..., hogy a két verzó számított pluszbevétele, amit a bkv istentudja miként számol valami '60-as évekbeli fikció után..., szóval nincs egy milliárd, plusz... annyit meg épp most perelnek vissza a volt vezetőktől, annyit szerintem idén bőven el is loptak, amiről nem tudunk... és nem utolsó sorban azzal nem számolnak, hogy mennyivel kevesebben fognak fizetni, ez magában csökkenti a nyereséget, hát még, ha plusz orkokat alkalmaznak és azok bérével is kalkulálunk.

aztán lesz egy cég, ami az adófizetők pénzéből járműveket járat, pusztán környezetszennyezési célból, melyen utas nem lesz már, csak álbliccelő, orkok az ajtóban és az ellenőrök hada... hajrá, de ne az én adómból játszadozzanak!!!

olyan lopások mennek a székházban emberek, olyan módon nincsenek szabályozva a folyamataik, hogy csak az nem lop aki nem akar...

RedWing 2009.11.20. 09:27:02

@záporjózsi:
Szóval szerinted az rendben van, hogy nyugati fizetéssel egyedül eltartom az egész családot a fizum 60%-ából, az itthonival meg kettőnké pont elég egy hónapra??? ~3,6 millió dolgozó tart el egy 10 milliós országot! 3 millió nyugdíjas? Több mint 1 millió munkaképes, aki nem dolgozik? És még fizetünk is nekik, hogy otthon verjék a faszukat? Szerinted ez normális???

Elképesztő mértékű lopás/sikkasztás/pazarlás folyik az egész országban. Sok-sok éve megy a pazarlás, erre mi a válságkezelés? Beszedjük a dolgozóktól harmadszor is azt, amit már 2x elbasztunk. Milyen intézkedéseket hoznak? Amik növelik a dolgozók terheit, csökkennek a fizetések, nő a munkanélküliség! Pont az ellentétét csinálják annak, mint amit kellene!
Fel kéne végre fogni, hogy 1 generációt fel kell áldozni, hogy az utána következők jobban éljenek. Én megtudnám hozni ezt az áldozatot a gyerekemért. Te nem?
Mennyivel lesz jobb a fidesz alatt? Semmivel! Ugyan azt a szar rendszert kell nekik is működtetni!
Itt a legtöbbet az államapparátus egyszerűsítésén és a semmiért milliókat kapó állami vezetőkön lehetne a legtöbbet spórolni! Átalakítani a teljes segélyezés és nyugdíjrendszert, munkahelyeket teremteni, olyan adórendszert, ami a elősegíti a munkahelyteremtést és munkavállalást!
Miért van feketegazdaság? Miért van adócsalás? Mert az állam rákényszerít! Gyakorlatilag tönkremennének a vállalkozások, ha mindent törvényesen csinálnának!
Drasztikus változtatásokra van szükség, méghozzá nagyon gyorsan, különben magába dől ez az ország!
Én és nagyon sok szakképzett munkavállaló pedig ezt nem fogja megvárni, hanem elhúz külföldre, és inkább fizeti az adót egy másik országban, ha itt nem becsülik meg!
Itthon meg majd éhen hal a sok birka, aki mindezt szó nélkül elviseli és hagyja!
Ugyan ez folyik az állami vállalatoknál is, csak éppen "kicsiben"!
Amíg nem vonható felelősségre a vezetők a tetteikért, addig ez így is fog maradni! Mentelmi jog? Persze, az anyukájuk p@csáját, azt!
Megválasztunk valakit, ha nem hajtja végre a beígért programot, akkor jogi és anyagi felelősségre vonást!!!
Röhej ami itthon folyik! Minden téren!

RedWing 2009.11.20. 09:33:12

@GG81:
Esőben? Hóban? Nyáron, tűző napon? Azért húzós 30-35 km-t robogózni! Munkahelyemen nincs tisztálkodási lehetőség. Nyáron szarrá izzadnám magam, mire beérek, főleg bukósisakban! Esőben szarrá áznék/tiszta kosz lennék.
Motorral meg elég nehézkes váltásruhát cipelned mindenhova, főleg ha mellette még táskát+laptopot is vinned kell...
Nekem sajnos nem megoldás... :(

TheElf 2009.11.20. 10:16:33

@GG81: Normális kultúrában, ha valamiért fizetsz, akkor a "tulajdonosi szemlélet" miatt vigyázol rá. De írtam is, nálunk ez sem működik. Mint a csövesek / nem oda valók kiszűrése sem.

moongee 2009.11.20. 10:17:57

Azt hiszem Kivlov írta hogy üres járművek fognak furikázni. Igen ez a cél. Utána erre hivatkozva megszüntetni a Bkv-t és haverok kezébe kijátszani, fillérekért, hiszen veszteséges. Majd mint kft a Bkv infrastruktúrájával, járműveivel szolgáltatni. A felső vezetés biztos maradna, a járművezetők maradnának valszeg (nehéz lenne ennyi jvezt. leakasztani hirtelen), a járművek még maradnának jó ideig.
Szolgáltatási színvonal???

eszkimó asszony 2009.11.20. 10:38:55

@GG81:
A megemelt jegyárak mellett kaphatnánk ajándékba átszállási lehetőséget a felszíni közösségi közlekedésben.
Azért azt minden ép ésszel rendelkezőnek be kell látnia, hogy egyrészt van az inflációs növekedés, amit minden évben januárban a nyakunkba varrnak minden területen, tetszik nem tetszik, a boltban is érzékeljük meg az életünk minden területén. A 4%-os növekedésnél erős a gyanúm, hogy infláció alatti lesz az emelkedés.
Ha a bérstopp-ot feloldják, illetve igazak azok a hírek, hogy kevesebb adót kell majd jóval fizetnünk, akkor nem is annyira rossz a helyzet.
Az országban jelenleg nem rózsás a helyzet, ezzel kell együtt élnünk.
És a BKV sem képes, te is olvastad, tudod, hogy milyen hiányokat tologat maga előtt évről évre, és akkor a Kocsi István által emlegetett belső hiányt, számomra felfoghatatlan nagyságrendű pénzösszeg, még nem is vettem bele, csak a 90 milliárdot, amiről sajtócikkek tömegei szólnak, szóval egyszerűen képtelen lenyelni minden áremelkedést anélkül, hogy ne dobna belőle az egyes állampolgárokra is.
Amúgy pedig a jegyárak épp olyan dolog, mint a szokásos példám, a vizitdíj. Önrész, amit az is fizet, aki cseszik arra, hogy befizesse az adóját az államnak a valós keresete után, azok is fizetnek, akiknek van ugyan bevétele, de nem adóznak, a nyugdíjasok egy bizonyos korig, illetve a gyerekek (eltartottak szintén) után is fizetni kell, ha jól tudom 6 év felett. Nem lehet, hogy mindent azok fizessenek meg, akikről az utolsó bőrt is le lehet nyúzni adó formájában, csak mert nem tud eltitkolni jövedelmet, és csak mert koránál fogva aktív kereső.
Véges ám ezeknek az embereknek is a tűrőképessége. Sőt, a pénztárcája is.

Silent Bob 2009.11.20. 11:06:38

@DocBulywood: Hát ennél bicajjal gyorsabban megyek. :D

GG81 2009.11.20. 11:35:25

@eszkimó asszony: ezt most nem értettem mire akartál kilyukadni...

a lényegen nem változtat. "Véges ám ezeknek az embereknek is a tűrőképessége. Sőt, a pénztárcája is.", tehát akik eddig is dolgoztak és alig bírták kifizetni mostanra lehet már egyáltalán nem fogják tudni kifizetni... ezért (is) lesz egyre több bliccelő, amit szintén rávernek majd a még jegyet megfizetőkre, amikor megint lesz egy kieső réteg, azt megint és megint...

ácsi! hoppáré. ezek itt nem inflációs törekvések, hanem PLUSZ PROFITOT remélnek, mennyivel több lesz a bevétel! hát nem, mert kevesebtől a többet, jó esetben ugyanannyit szednek majd be... és ugye ezt az ugyanannyit egyre kevesebben fogják majd tudni/akarni összedobni.

jöhet az ellenőrhadsereg!

eszkimó asszony 2009.11.20. 11:49:12

@GG81:
Azt próbáltam meg érzékeltetni, hogy a kb. 4%-os emelés szerintem infláció alatti, és én nem hiszem, hogy profitot akarnak vele növelni a BKV, hanem azt gondolom, hogy saját megnövekedett költségeik miatt szeretnének árat emelni. Vagyis hát a fővárosi önkormányzat, mert ha jól tudom, ezeket az árakat ők határozzák meg, igaz valszínű a BKV-val egyeztetve.
Azt írtam, hogy a BKV nem tudja lenyelni az összes áremelkedést, ami őt érinti, ezért abból áttol az utasokra is.
Majd a Tescoban is szólsz, hogy fel vagy háborodva, vagyis szólni szoktál hetente, amikor sunyi módon emelik az árakat, csak azt veszed észre, hogy ugyanabból az összegből egyre kevesebb terméket tudsz megvenni?
Miért gondolják sokan azt, hogy ami közös, ami állami/önkorm.-i fenntartású szolgáltatás, annak nincs áremelési kényszere? Miközben minden drágul, nekik ki kellene maradniuk?
Mivel nincs ingyen semmi, ezért az az analógia is áll, hogy az egyre emelkedő árak nem kerülhetik ki azokat a szolgáltatásokat sem, amit az állam/önkorm. áll.
Ha benyeli az állam/önkorm. azokat az emeléseket, amelyeket velünk kellene megfizettetnie, akkor az a társadalom egy szűk rétegét fogja nagyon rosszul érinteni közvetlenül, és közvetetten pedig hosszútávon mindenkit. A kiszámíthatatlan adórendszernek sok-sok következménye van az országra nézve. Amikor az állam lenyeli azokat az emeléseket, amelyeket ki kellene fizetnünk, akkor előbb-utóbb adóemelésekkel találkozunk.

GG81 2009.11.20. 12:03:38

@eszkimó asszony: ott tévedsz és volt már írva..., hogy a bkv eddig is jóval infláció felett emelt, tehát már mondjuk 2004-ben voltak 2010 szintű árai! ezért nem kéne most emelni... vagy, ha rá is tolnak valamennyit, akkor a jegy felhasználásán ésszerűsíthetnének épp a fizetési hajlam javítása érdekében -> átszállás engedélyezés.

emelhetnek, de aki eddig nem vett továbbra sem fog, és van aki meg emiatt az emelés miatt nem fog.
tehát hiába próbálod megint a nagy társadalmi felelőségvállalás sztorit itt nyomni, ez nem működik ebben az országban! mert mindenkinek jár a kedvezmény orrba-szájba, csak a dolgozónak nem... és akkor van nagy pislogás, amikor a dolgozó meg önmagának csinál kedvezményt (bliccel)

a kereskedelmi, piaci szektort megint ide kevered... átmész másik boltba ami nem emelt akkorát, de mostanság meg épp az árak csökkentése dívik, nem véletlenül.

és azt is el kéne végre dönteni, hogy most szociális intézmény-e a bkv vagy piaci... mert akkor azt a qrva sok kedvezményt is csonkítsák, mert attól (is) görnyed a dolgozó ember.

ajt 2009.11.20. 12:13:36

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés: Ó, akkor Te is???? BKV bérkommentelő vagy? Gratulálok.

Rgyébként azt gondolom, nem a 4 %-kal van a baj. Hanem minden mással:
- több helyen megszorításokat vezettek be a munkáltatók azért, hogy amíg lehet, ne kelljen elküldeni dolgozóikat (van, ahol megértették ezt a dolgozók, van, ahol nem is vesznek tudomást a válságról ... ilyen a bkv)
- januártól elég kérdésessé válik, hogy a munkáltató tudja-e továbbra is finanszírozni dolgozói számára a bérletet (ha nem, akkor a dolgozó sem ... vagy csak egy ideig)
- a különböző cégektől szélnek eresztett alkalmazottak számára táppénzt és munkanélküli/álláskeresési támogatást, járadékot kell folyósítani, így az állami cégek (illetve a befizetett adókból részesülők, mint a bkv) kevesebb támogatáshoz jutnak, hiszen az alap is kevesebbet fog tartalmazni
...
aztán még baj az, amit a bkv csinál: utasait megkülönbözteti, sokuktól fél, viszont sokukat megalázza, agyonbünteti ... ezt nem részletezném, mert mások már megtették (meg kell nézni néhány piacot érintő járatot ...pl.)

...és persze a többi bajt nem írnám le, mert már megtették az előttem szólók. A bérkommentelőktől csak annyit kérnék, hogy ne elvtelenül okítsák a népet.
Köszönöm!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.20. 12:42:51

@moongee: nekem mindegy ez a verzió is, csak legyen változás.
mert ez most poshatd állóvíz.

@eszkimó asszony: "A megemelt jegyárak mellett kaphatnánk ajándékba átszállási lehetőséget a felszíni közösségi közlekedésben."
ahham, és a bérletes?
majd Budapest bérlethez hasonlóan most majd Mocsolamicsodád és Tajparaszttöhötöm közti buszjáratra jó lesz a bérlet?
"Azért azt minden ép ésszel rendelkezőnek be kell látnia, hogy egyrészt van az inflációs növekedés"
na honnan van az infláció? a hiány miatt hol keletkezik hiány? a BKV-hoz hasonló pazarlás miatt.
szóval ez egy öngeneráló folyamat. minnél több pénzt öntesz bele, annál nagyobb lesz a luk.
"És a BKV sem képes, te is olvastad, tudod, hogy milyen hiányokat tologat maga előtt évről évre"
nem az a baj, h tologatja, hanem hogy növeli.

Londoni Bászdrájvör 2009.11.20. 15:25:47

PFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kapjatok be!

záporjózsi 2009.11.20. 17:48:33

@RedWing: Ez tényleg nem jó. Tudsz rajta változtatni? Nem. Az államapparátus a feladatait nem képes ellátni, mert:
- aki szakember azt elüldözik a politikusok a hülyeségükkel
- aki nem szakember, az jó esetben bajt nem csinál, de előre nem mozdít semmit
- emellett a feladat ellátásához még akkor is kevesen lennének, ha vérprofik lennének. Viszont a személyes (politikai) tanácsadói és egyéb zsíros posztok mindig szaporodnak.

A társaságok költségeinek jelentős része a világpiachoz van kötve. Ilyen az üzemanyag, az energia, illetve az új járművek és berendezések alkatrészei. A munkabért kifizetni sok, megélni kevés. Az öreg járművekhez az alkatrész drága. Az, hogy még folyik is el mindenféle zsebekbe a pénz már csak hab a tortán... Ezért annyi az annyi.

záporjózsi 2009.11.20. 17:57:04

@Kivlov: Örülnék, ha először a mennyiségi és minőségi paraméterekkel tisztába kerülnél. Utána lehet szidni a szolgáltatást, mint a bokrot. Mert lehet pl. olyat is csinálni, hogy a régi kocsikat a BKV eladja vasárban, annyi járművet vesz amennyit lehet belőle kapni, aztán bezár 3 buszgarázst, mert ugye annyi járműnek minek, illetve jelentősen csökkenti a hálózatát, mondván, hogy úgysem fizet senki a külső kerületekben. Volt olyan ukrán település, ahol meglépték azt, hogy csak az maradt meg ami alatt sín volt. A többi meg rohadjon meg... A kisbuszosok (ingért meg gatyáért vettek valami kocsit amivel furikáztak) jót kaszáltak, majd 3-4 év után rájöttek, hogy a széthajtott kocsit eladni nem lehet, lecserélni meg nincs miből...

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.20. 19:40:40

@ajt:
"Ó, akkor Te is???? BKV bérkommentelő vagy? Gratulálok. "

Én nem vagyok bérkommentelő, csak 1-2 véleményem alapján a bliccpártiak kikiáltottak annak. Erre nem lehet mint mondani...

Bár a blogszabályban még mindig nem látom, hogy csak antibkv tartalmú hozzászólás jelenhet meg...

GG81 2009.11.20. 22:57:11

és akkor BKV hivatalos pénztárában ott van a cetli, hogy 'Adjad le a lejárt bérletedet, légyszíves!', mi a tökömért kell nekik? óh, ez csak költői kérdés volt... maximum széttépve, de úgy rendesen cafatokra. hisz a bankkártyát is amikor bekéri a bank, előtted semmisítik meg... más-más, de aligha hiszem, hogy a korrupt bkv-s széttépné...

eszkimó asszony 2009.11.22. 10:46:53

@GG81:
A lejárt bérlet leadás szerintem inkább mégiscsak a bérlethamisítók elleni próbálkozás, ne kerüljenek újra forgalomba, külféle machinációk után.
Este mielőtt elalszol, benézel az ágy alá, hátha odabújt be a mumus? :-))) Tényleg nem lehet minimális jószándékot sem feltételezni senkiről sem?
Esetleg még lehetne valami letéphető átvételi elismervény mellett is mindezt intézni, aláírással, legyen mivel és hogyan elszámolni a pénztárosoknak.

eszkimó asszony 2009.11.22. 10:51:09

@Rocko-:
A bérletes már eleve olcsóbban utazik, + még az emelés is kevesebb lesz a bérletárakon, ha jól emlékszem, a tervezet szerint.
Az infláció alatt emelés feltűnt valakinek? :-))
Hülyék ezek, komolyan mondom! Ha az inflációt egy az egyben ráverik az utasokra, lehet, akkor is épp ekkora a morgás. Így meg lenyeli egy részét megint az önkorm/állam, a cég, és még szidják is őket mint a bokrot!

GG81 2009.11.22. 11:22:39

@eszkimó asszony: jószándékot ettől a tolvaj cégtől!? jószándékot??? maximum visszakapják azt a megítélést, amit minden egyes utasukról feltételeznek, hogy egy tolvaj, ha a bkv-t akarja használni...

semmi hivatalos forma, csak egy fecni, hogy add le a bérleted!!! SZERINTED!? ez nem a központi bkv-s bérletszelvény begyűjtés, hanem a bérletmaffia... add le majd mi lesatírozzuk!

a bérlethamisítás ellen azt kellene kiírniuk, hogy:
tedd el magadnak jól, mert a bkv korrupt és külsős ügyvédei 5-10 év távlatából is perrel fenyegetőzhetnek jogtalan utazást nyakadba varrni. a szelvényeket esetleg vág félbe, hogy a fémcsíkot is... majd egy cellux-szal tekerd körbe. így, ha el is lopnák, újként akigha eladható!

GG81 2009.11.22. 11:25:14

@eszkimó asszony: újabb öngól! kiderül, hogy te is jó bkv-s szokás szerint sarkítasz és elhallgatsz némi információt.

az eddigi emelések jóval infláció felettiek voltak, akkor most miről is beszélünk, hogy egyszer kegyesen nem kell már akkorát emelni, csak azért csinálják, hogy nehogy ne is emeljenek semmit és elszokjon tőle a nép... mit nyelnek be??? eddig bőven pluszban vannak, most az extraprofitból apad egy kicsi, mindjárt megsajnálom őket...

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.22. 11:45:53

@eszkimó asszony: mit értesz olcsóbb alatt? azt, h ő fizeti a céget?
"Az infláció alatt emelés feltűnt valakinek? :-))"
lényegtelen, eltörpül amelett h pár forint híján 10 000 a bérlet.

arizkazumo 2009.11.22. 22:30:25

rohadt köcsög BKV eddig is blicceltem ezután is azt teszem , remélem jővőre csödbe mennek végre és a sok köcsög majd az utcán fog végre csövezni ahova valok

ajt 2009.11.23. 08:16:07

@eszkimó asszony: aha ... a vonaljegy és a kétheti bérlet emelési százaléka után érkezik a havi bérlet. Hol van itt a megbecsülés????
Arra milyen magyarázatot tudsz adni, hogy a vonaljegyet ennyire kell emelni???? Mire ösztönöz ezzel a cég??? Talán, ha a bérlet ára kivételesen maradt volna a jelenlegi 9400 Ft-os áron, akkor néhányan elgondolkoznénak, hogy inkább azt éri meg venni (mint jegyet) ... a +400 Ft-nyi remélt bevétel/bérlet sokba fog kerülni a bkv-nak. Azt gondolom. A jegyekről ne is beszéljünk!
Jó lenne, ha értelmes gazdasági szakemberekkel, igazi marketingesekkel és pr-esekkel próbálnák megalkotni az új szabályokat. Van, amikor a kevesebb sokkal többet ér és hoz a konyhára.

Én lennék terrorista! 2009.11.23. 11:51:33

Mivel most ingyen utazom, ez szorozva 1.04-el is ingyenes marad és nem, nem miattam szívsz hanem a Szalaynék miatt.
Kéremkaccsojjaki!

Adani 2009.11.23. 12:29:47

@Én lennék terrorista!:

Na igen, aki bliccel annak jó dolga van áremeléskor. Őt nem érinti egyrészt, másrészt még örülhet is magának ,h még többet spórolt. :) Ráadásul bérletért sem kell sorba állnia a pénztárnál.

eszkimó asszony 2009.11.23. 12:36:14

@GG81:
Az évközbeni emelést nem a BKV és a főváros írta elő, hanem az a kötelező áprilisi áfa-emelés volt, a kormány szándéka szerint, és egyetlen, alacsonyabb áfa-kategóriás termék, szolgáltatás sem maradt ki belőle. Ezért a tömegközlekedés sem!
A januári emelés, ami előttünk áll, az pedig a következő évre szól.
Minden januárban a fogyasztókra verik az inflációt, egyfajta utólagos és megelőző korrekcióként. A legtöbb terén az életünknek ezt simán tudomásul vesszük, csak amikor a közös dolgainkról van szó, akkor szoktunk morogni.
Ha igaz, hogy az szja csökkentés miatt több marad a borítékban, akkor nem lesz annyira vacak a helyzete az embereknek. Ha nem így lesz, akkor megint mindannyian szívni fogunk. De hazugság lenne azt állítani, hogy nem lehet előre számolni a januári drágulásokkal, minimum az infláció mértékével megegyezően.
Ehhez képest pedig a 4%-os emelés egyfajta barátságos cselekedet a polgárokkal szemben.
Nem a BKV védelmében írom, és én sem szívesen fizetek többet... De amikor ez már amolyan automatizmus, akkor mit tudok tenni ellene? Ráadásul a pénzünk is... khmm... nem a legkeményebb valuta a világon, hogy finoman fogalmazzak.

Füzesi főműhely 2009.11.23. 12:38:48

@Én lennék terrorista!:
Miért? Te is ugyanolyan tolvaj vagy, csak még pofátlanul be mersz írni ide...

eszkimó asszony 2009.11.23. 12:41:59

@ajt:
Mindenképpen el fognak gondolkozni a bérletesek szerintem azon, hogy jobban megéri egy és egy pici vonaljeggyel többet fizetni a bérletért, mint mindennap a drágább vonaljeggyel közlekedni.
A szokásos éves emelés. Remélem bementél a boltba is, ahova jársz, és morogtál nekik egy sort, hogy nem fogsz többet odamenni vásárolni, ha januárban drágulnak a termékeik. Ráadásul a boltban már rátolták a termékekre a gyengülő forint okozta drágább beszerzési árak okozta kiadási többletet is a tulajdonosok. Míg ez az állam/önkorm.-k szolgáltatásainál nem igazán volt tettenérhető.

eszkimó asszony 2009.11.23. 12:46:23

@Én lennék terrorista!:
De rohadt büszke vagy magadra!
A következő kommented az lesz, hogy deazonban milyen pocsék szolgáltatást nyújt neked a nem fizetésed fejében a BKV?
Tudod, aki nem fizet, akár kicsiben, akár nagyban, az is lenyúl, és én még mindig nem értem, milyen erkölcsi alapja van arra, hogy bárkit is számonkérjen, vagy bárkit is emlegessen, hogy debezzeg ő milyen sokat vett ki v.melyik állami/önkorm.-i cégből, intézményből, stb...

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.23. 12:47:44

@Én lennék terrorista!: adót se fizetsz? magyaroroszgon se vesze semmit? mert akkor valóban ingyen utazol. egyéb esetben ne.

eszkimó asszony 2009.11.23. 12:53:34

@GG81:
A hamis bérletek nem úgy készülnek, hogy a régi, lejárt bérletekért betörnek hozzád vagy zsebesek kiemelik a zsebedből. A lejárt bérleteket elkérik (gyűjtésre hivatkozva, itt is volt róla post), vagy százas, párszázforintos "forgalmi értékük" van.
5-10 év távlatából azokkal szokott levelezni az ügyvéd, akik a büntetés évében, attól számított pár évig nem rendezik a tartozásukat a BKV felé.
Ismerősöm több évvel ezelőtti bliccelését most fizette meg elég keményen, mert már ügyvédi díjtól a késedelmi kamatokig mindenféle + költség terhelte a büntit. Nagyon mérges volt magára, hogy az évekkel ezelőtti vagány kis történetét nem rendezte időben.

eszkimó asszony 2009.11.23. 12:57:45

@Rocko-:
És mire elég az adó, amit fizetsz, fizetünk? Körülnéztél mostanában M.o.-n? Voltál eü intézményben, tűzoltóknál, rendőröknél, stb, stb...?
Tudod, hogy mennyi mindent kell az államnak állnia a befizetett adókból, és tudod, hogy miért vesz fel az állam újabb és újabb hiteleket? Tudod, hogy miért áll a csődközelében M.o-n az önkorm.-k zöme? És azt tudod, hogy milyen sokan hallgatják el a valós keresetüket ebben az országban?

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.23. 13:59:29

@eszkimó asszony: mire elég? nagyon sok mindenre.
arról a legkevésbbé sem én tehetek, hogy
- völgyhidat építenek
- elenora féléken á kliopják
- mindenféle fatönkös meg 40 centis kilátókra herdálják
- jó lehetôségeket, lásd tüskecsarnok elenyészni hagynak
- metrot többszörös áron építenek
- hidat többszörös áron újítanak fel
- zuschlag-félék sikkasztanak

szóval a adó kibebastott sok mindenre elég. fôként ha így lehet pazarolni vele.

Én lennék terrorista! 2009.11.23. 16:15:35

@Füzesi főműhely:

Szerintem a BKV a tolvaj, hogy elkér 1 megállóért 300 Ft-ot, s elpocsékolja az adómat. Régebben kifejtettem, hogy miért bliccelek, nem volt ez mindig így, de ma már erkölcsi kötelességnek érzem ezt.
Igen jól olvasod, ha mindenki bliccelne, akkor a BKV is észhez térne, s korrekt áron nyújthatna jó szolgáltatást. Én anno tisztességes jegy/bérletvásárlóként sokszor megtettem feléjük az első lépést, most várom az övékét, addig bliccelek.

Én lennék terrorista! 2009.11.23. 16:17:20

@Rocko-:

Adót fizetek (illetve sarcot, ez már az), mégsem utazom teljesen ingyen, igazad van. Akkor meg főleg jogosan bliccelek :)

Adani 2009.11.23. 18:34:22

@eszkimó asszony:

Hát ha szó nélkül befizette akkor meg is érdemelte. Bekerült a balek és már fizetett aktába és majd kapja továbbra is a csekkeket büntikről. Azt is szó nélkül fizeti majd?

5-10 év távlatából pedig hiába levelezik már bárki is mehet a válasz, 1 év letelt elévült, coki, nem fogok fizetni, bírósági úton nem behajtható így jártál. Ha pedig ezek után bíróságra beadja akkor csak annyit kell tenni ,h hivatkozni az elévülésre. Ez fennáll innentől nincs kérdés.

GG81 2009.11.23. 22:08:31

@eszkimó asszony: épp úgy készülnek a hamis bérletek, hogy az ilyen cetlis kiírásokra önként és dalolva beszolgáltatják a kedves naív utasok... az otthoni eltevést, kettévágást pedig a tutti ami sichernek írtam, hátha egyszer véletlenül kisorsolja a névgeneráló program az adataim és rám akarnak kenni valamit... mert szoktak ilyet csinálni!

GG81 2009.11.23. 22:09:13

@eszkimó asszony: nagyon szépen felújították a rendelőintézetünket...

Adani 2009.11.24. 08:21:36

@GG81:

Mi van akkor ha a munkahelyen bekérik a régi bérleteket? Nálunk így megy, mindig vissza kell adni a lejártat csak akkor kapok újat. Van rá logikus magyarázat, azért kell, mert így tudnak vele elszámolni. De ha a névgenerálási kamubünti küldés engem is elér akkor így nem tudom bizonyítani olyan egyszerűen ,h volt bérletem. Mármint, h odatolom a szelvényt a zugügyvéd képébe, h nesze vazze, itt van. Igaz hiába van meg a szelvény mondhatja azt, h, de biztosan nem volt nálad és ezért büntettek meg. Hogyan tudod igazolni ,h nem így volt? Kb. sehogy. De szerencsére nem is neked kell hanem neki ,h jogos a követelés.

záporjózsi 2009.11.24. 10:32:40

@Én lennék terrorista!: Ugye ezzel az indokkal a telefonért, a gázért és a villanyért sem fizetsz?

záporjózsi 2009.11.24. 10:35:47

@eszkimó asszony: Az ebédelős helyemen az ebéd 10%-kal emelkedett az év eleje óta. A BKV 4%-ot akar. Valószínűleg hülye...

Lalikiraly 2009.11.24. 10:50:26

@záporjózsi: jajj hagyjuk már ezeket a buta hasonlatokat mint a teszkó meg ezek... :S

záporjózsi 2009.11.24. 10:57:59

@Lalikiraly: Miért? Az másik országban van? Tessék mondani, beszélnek ott magyarul? (A Tescoról nem írtam, közüzemi szolgáltatásokról volt szó.)

Én lennék terrorista! 2009.11.25. 09:47:06

@eszkimó asszony:

"De rohadt büszke vagy magadra!"
Nem vagyok, csak teszem amit kell.

"A következő kommented az lesz, hogy deazonban milyen pocsék szolgáltatást nyújt neked a nem fizetésed fejében a BKV?"
Nem, változtatni úgysem tudok rajta, mivel bliccelek, innentől kezdve nem érdekelnek a silány minőség. Ha fizetnék érte érdekelne, és ha jó lenne fizetnék is érte.

Én lennék terrorista! 2009.11.25. 09:48:41

@záporjózsi:

De fizetek, mert ott a pénzemért telefonálhatok, kapok gázt és áramot. Ne hasonlítsuk már össze ezt a BKV-val!

Adani 2009.11.25. 10:00:30

@Én lennék terrorista!:

Na igen, viszont ha gáz helyett meleg levegőt szolgáltatnának akkor nem fizetnél gondolom. Ha pl. 30 napból 20-ban nem működne a telefon vagy nem lenne áram akkor te se fizetnél áramszámlát ameddig nem oldják meg.

záporjózsi 2009.11.25. 10:05:17

@Én lennék terrorista!: Simán össze lehet hasonlítani. A járatok több, mint 97%-a menetrend szerint közlekedik. A hálózati lefedettség kiemelkedően jó. Pl. a mobil telefonom sok helyen térerő híján nem elérhető. Mondhatom azt a szolgáltatónak, hogy azért a szolgáltatásért nem kívánok fizetni? Mondhatom. Kivág a hálózatból, mint a macskát? Persze!
A gáz fűtőértéke állandó? Tudod ellenőrizni? Lehet korlátozás az ukrán-orosz villongás miatt?
A villanynál mekkora a feszültség ingadozása? Milyen gyakran van rövid idejű kimaradás? Milyen gyakran van hosszabb szünet? Hallottál már az E-ON zalai botrányáról? Vannak olyan területek, amelyeken csúnyán potyognak az érzékenyebb védelmek, mert túl alacsony a feszültség. Egy adott területen tudsz szolgáltatót váltani? Nem.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.25. 13:46:43

@záporjózsi: "Pl. a mobil telefonom sok helyen térerő híján nem elérhető. Mondhatom azt a szolgáltatónak, hogy azért a szolgáltatásért nem kívánok fizetni?"
hát ha nem tetszik, átmész másik szolgáltatóhoz.
itt tudsz másik BKV-t szolgáltatni?
és édes istenem, nehogy azzal gyere, hitt lehet autóval menni, mert ugye te se faxolsz, ha telefonálni akarsz és sms helyett se levelet írsz.

záporjózsi 2009.11.25. 13:50:25

@Rocko-: Pedig leírtad a megoldást. El kell jutnod A-ból B-be. Tedd meg valahogy! Ha információt kell eljuttatnom valakinek, megoldom. Telefon, e-mail, SMS, futár, levél, távirat, távmásolat, telex, futár, stb. Nekem nem telefonra van szükségem, hanem adatátvitelre.
Amúgy Bp-n belül van még lehetőség 2 cég szolgáltatásait igénybe venni. Csak sokkal ritkább a hálózat.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.25. 23:24:10

@záporjózsi: de ezek nem megoldások.
egyik sem tömegközlekedési vállalat.
sok emebrnek nicns jogosítványa PLUSZ autója PLUSZ ezt fizetni, vagy nem elegendő hozzá az egészségi állapota, szóval nem működik ez az "el is lehet menni".
"Ha információt kell eljuttatnom valakinek, megoldom"
de nem mindegy hogyan!
van két másik cég?
egyik sem budapesti tömegközlekedési vállalat.

Én lennék terrorista! 2009.11.26. 10:24:54

@Adani: Ha nem működne persze hogy nem fizetnék érte.

Én lennék terrorista! 2009.11.26. 10:33:26

@záporjózsi:

Három mobilszolgáltató közül választhatsz, és a lefedettséget előzetesen ellenőrizheted.

"A gáz fűtőértéke állandó? Tudod ellenőrizni?"
Nem állandó. A fűtőértéket ellenőrizheted a láng színéből, illetve jegyzetet vezethetsz hogy pl. 21 fokos hőmérséklethez mikor mennyit pörgött a gázóra.

Lehet korlátozás az ukrán-orosz villongás miatt?
Lehet, de arról nem én tehetek. Fűteni kell, ha elfogy a gáz, akkor majd lopom a villanyt. Nem hagyom megkárosítani magam mások miatt.

"Hallottál már az E-ON zalai botrányáról?"
Össze kell fogni és rommá perelni őket. De akár azt is megtehetik, hogy összefognak és nem fizetik be a számlájukat.

Társadalmi összefogás nélkül sosem lesz változás semmiben.

Adani 2009.11.26. 11:43:27

Az EON zalai botránya nem az volt mikor több vezeték is leszakadt és napokig nem volt áram egyes helyeken? Ott ha jól tudom a cég megegyezett a károsultakkal peren kívül és a villanyszámlára is kaptak jóváírást.

záporjózsi 2009.11.26. 16:17:30

@Rocko-: Senki nem mondta, hogy csak budapesti közlekedési vállalat lehet. Van taxi, kerékpár, egyikhez sem kell jogosítvány.
Tényleg nem mindegy, hogy hogyan. Ha nagyon biztosan kell eljuttatnom, akkor odamegyek és elmondom/átadom. Ez a legdrágább és legbiztosabb.

@Én lennék terrorista!: Elég furcsa a felfogásod, de ilyen is van. Szerencsére nem általános...
A lefedettséget elvileg tételesen ellenőrizheted, gyakorlatilag a macerás helyeken legfeljebb 1 szolgáltató van, az is nyögvenyelősen.
A gáz fűtőértékét hiába írogatod, a szolgáltató körbe fog röhögni. Ha van kalorimetrikus összehasonlító mérésed (hiteles labormérés) az adott időszakra, akkor lehet, hogy elgondolkozik, hogy szóba álljon veled a fűtőérték -tényező felülvizsgálatában. Nem éri meg ugrálni, mert sokba kerül bizonyítani, de megkárosíthat.
A villanyt meg kikapcsolják, ha nem fizeted.

@Adani: Persze, megegyezett. Annak a kifizetése persze tolódik, mert annyira nem jó fej a cég. Viszont jó ügyvédei vannak, a lakosság pedig áron alul adta magát.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.26. 19:48:14

@záporjózsi: "Van taxi, kerékpár, egyikhez sem kell jogosítvány."
leírom azért száhúszmilliomodjára: nincs mindenkinek lehetősége ezekre. kurva sok ember rá van szorulva, kényszerülve a BKV-ra.
taxi: fizeted? kerékpár: úgy véled, h Budapest egy keérkpáros paradicsom? próbáltál már kerékpározni a városban? kiszámoltad az mekkora időveszteség?
KELJ FEL! nézd meg a dolgok realitását.

van egy rohadt cég, aminek a feledata a tömegközlekedtetés, ezt kell műkődtetni. jól.

záporjózsi 2009.11.27. 00:38:58

@Rocko-: Nem érdekel, hogy hányszor írod le, mert egyszerűen arról van szó, hogy aki használja fizessen, aki sokallja, ne szálljon fel.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.27. 09:27:21

@záporjózsi: akkor holnaptól fizess a levegőért, nálam. literérért 500 000-et.
ha nem tetszik, ne használd.

záporjózsi 2009.11.27. 11:38:24

@Rocko-: Nem nyert. Van olyan szolgáltatás, amelyből nem fizetés esetén nem zárhatsz ki. A gáz, a villany, a telefon, a távhő, a TV és persze a tömegközlekedés nem ilyen.

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2009.11.27. 12:21:37

@záporjózsi: de, a tömegközlekedés pont ilyen. csak egy darab van.

záporjózsi 2009.12.01. 11:28:44

@Rocko-: Elmondom még egyszer, lassan és utoljára: a kommunális- és közszolgáltatásoknak nagyon csekély köréből nem lehet valakit kizárni nem fizetés miatt. A többit úgy szabályozod ahogy akarod, hatóságilag annyit kérsz érte, amennyit akarsz, sőt, egyes szolgáltatások esetében nincs is hatósági ár. Ezek jogszabályok alapján készült jogszabályok, amelyeket - szerencsére - nem Te írsz....