BKV-Figyelő

„Ez volt az egyetlen borzasztó élményem Magyarországon”

BKV figyelő.hu

2009.11.26
07:30

–Mondta olvasónknak egy turista, akivel ellenőrök kiabáltak a Nyugatinál. A lány napijegyet kért a pénztárban, de vonaljegyet kapott, és azzal utazott a metróban, mondván, az napijegy és kezeléstől számítva 1 napig érvényes. Az ellenőrök lecsaptak rá, elvették az útlevelét és addig nem adták neki vissza míg ki nem fizette a helyszínen a 6 ezer forintos bírságot:

Kedves BKV-figyelő!
 
Bocs ezért a történetért, de muszáj megosztanom veled. Ma (11. 25.) esett meg, helyszín a Nyugati tér, időpont reggel tíz óra.
 
A metróból jövök fel, a bejáratnál találkozom egy csapat ellenőrrel, akik már befejezték reggeli strázsájukat, de egy látványosan turista párral valami miatt vesződnek. Megkérdeztem a lányt, hogy tudok-e segíteni. Nagyon kétségbeesetten elmagyarázta, hogy most mondják neki, hogy a jegye nem jó, mert ő ugyan egy napijegyet (24 órás jegyet) kért tegnap, de egy egyszerű metrójegyet kapott. Azt gondolta, a rendszer olyan, mint Bécsben, ahol egyszeri lyukasztással egy napig érvényes a jegy. A csavar persze nem az, hogy a jegye nem volt érvényes, és az ellenőr meg akarta büntetni 6000 ft-ra, mert tulajdonképpen sajnos igaza volt.

Emberséget és kicsi megértést talán tanúsíthatna szerintem ilyen esetben, de ez persze a szabályzat betűjén túlmutat, ne is várjuk el. Amit viszont elvárhatunk, hogy intézkedése legyen jogszerű.
 
A történet szépsége ugyanis az, hogy az ellenőr elvette a lány útlevelét, és nem adta neki vissza, amíg a lány nem fizetett. Teljesen jogos volt a két amerikai állampolgár felháborodása, mert az ellenőr az útlevelet magához véve tartotta sakkban a lányt.
 
A kérdésem: milyen jogköre van egy BKV ellenőrnek, hogy elveheti valakinek az útlevelét, és azt nem adja vissza, amíg az illető a helyszínen (!) nem rendezi a tartozását. Az intézkedő ellenőr száma 912 volt.
 
Teljesen meg vagyok győződve arról, hogy közbenjárásom nélkül ezt a helyzetet nem tudta volna megoldani, mert eljárásának okát és mikéntjét a lánynak megmagyarázni nem tudta. Habár állította, hogy beszél angolul, tudása abban kimerült, ahogy a lányra kiabált „six thousand forint”. Engem többször távozásra szólított fel, nekem sem nevét, sem számát nem mondta meg, mert szerinte nekem ahhoz semmi közöm.
 
A lány (miután fizetett), annyit mondott nekem: nagyon köszönöm a segítségedet. Ez volt az egyetlen borzasztó élményem Magyarországon.
 
Azt hiszem, értem.

Üdvözlettel: B. Gábor

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés ellenőr panasz turista jegy pénztár észrevétel napijegy

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása