BKV-Figyelő

"Legközelebb apám fa..án közlekedjek"

Király Dávid

2013.05.31
12:38

Csilla Hollandiából látogatott haza. Fogászatra ment, tömegközlekedett. Szerintem megbánta.

Nem az én stílusom a panaszkodás, de ezúttal kénytelen vagyok kivételt tenni! Az eset még hétfőn úgy 18-19 óra között történt meg velem a Kálvin téren. Épp egy fogászati műtétről tartottam haza a SOTE fogászati intézetéből ami a közelben van. Mivel a műtét olyan jellegű volt, hogy nem indokolta benntartásomat éjszakára, így némiképp kótyagosan de kénytelen voltam haza menni, természetesen tömegközlekedéssel.

Az arcom teljesen fel volt püffedve és alig tudtam beszélni. Tükörbe nézve alig ismertem magamra, de valahogy haza kellett jutnom. Érvényes bérlettel a kezemben közeledtem a Kálvin téri metró lejárathoz. Itt lefelé menet mindig van ellenőrzés. Már messziről hallottam hogy rólam beszélgetnek: "nézzétek már itt jön a kis down kóros, na vele jól kitolunk".

Gondoltam, csak rosszindulatú megjegyzés, végül is a fogászati műtét után az arcom tényleg úgy nézett ki, bár nem tudom, hogy ha valóban az lennék, van-e joguk megjegyzéseket tenni. Odaértem és az egyik női ellenőr kérte a bérletemet. Megmutattam, ő azzal a lendülettel ki is kapta a kezemből. Kivette a bérletszelvényt a tokból és a fény felé fordítva nézegette majd közölte, hogy ez hamis és elkobozza.

Elővettem a zsebemből a blokkot is - még megvolt mivel aznap reggel vettem a bérletet - és mutattam. Beszélni sajnos nem tudtam. Ezt is sikeresen kikapta a kezemből, majd utasította férfi kollégáit, hogy távolítsanak el az állomásról. A nő még utánam kiáltott, hogy legközelebb apám fa..án közlekedjek, de ne az ő metrójukon. Mivel nem voltam túl jól és beszélni sem tudok, ezért jobbnak láttam, ha távozom a helyszínről.

Többet nem kívánok foglalkozni az üggyel. Így is csak látogatóban vagyok Magyarországon és két hét múlva visszatérek Hollandiába. Egy barátom tanácsára írom meg történetemet, mert ami történt, az felháborít!

Hollandiában az ilyesmi elképzelhetetlen. Ott a fogyatékos embereknek mind az utasok mind a tömegközlekedés alkalmazottai segítenek, főleg, ha fizet is a szolgáltatásért. Mivel magyar vagyok sokat járok haza, ezért tisztában vagyok az itthoni helyzettel, így nem fűzök nagy reményeket az eset kivizsgálásához, de arra kíváncsi lennék, hogy a lefoglalt bérletem - ami még 29 napig érvényes - és a hozzá tartozó blokk hová kerülhetett, bár van egy tippem. Itt tartózkodásom alatt a Határ útnál már kétszer szólítottak le, hogy olcsón adnának bérletet és számla is van hozzá.

A bérletemről se jegyzőkönyvet se átvételi elismervényt nem kaptam. De amilyen állapotban akkor voltam, könnyű prédának tűnhettem. Mindenesetre elgondolkodtató, ha velem így bántak, hogy bánhatnak egy valóban beteg/fogyatékos emberrel.

A poszthoz a BKV-figyelő Facebook oldalán tudtok hozzászólni:http://www.facebook.com/bkvfigyelo

komment komment Címkék: metró ellenőr bérlet Kálvin tér

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása