BKV-Figyelő

Remegnek a házak az M2-es metró vonalán - mi történik?

Király Dávid

2013.10.24
14:49

Hetek óta remegés, robaj tapasztalható az M2-es metró vonalán a Blaha Lujza tér és a Keleti pályaudvar között, a jelenség éjszaka is észlelhető. A BKK-hoz több panasz is érkezett emiatt, vizsgálatot ígértek.

Olvasónk, Örs levele azért keltette fel az érdeklődésemet, mert én is a metró mentén lakom, az Astoria közelében, és a remegés itt is érezhető. A levélben leírtakkal ellentétben nálam évek óta érezhető a rezgés, de elsősorban a metró üzemidejében, éjszaka még nem tapasztaltam.

Az Astoria környékén azt is észre lehetett venni, hogy a rezgés csökkent, amikor a szovjet metrók helyére beálltak az Alstom szerelvények, ugyanakkor itt a 7-es buszcsalád gyorsjáratai is rezgést okoznak, amelyek itt nem állnak meg, zöldhullám esetén tehát lassítás nélkül haladnak át a Rákóczi út és a Kiskörút kereszteződésében.

A rezgés különösen a régi Ikarus buszok esetében érezhető, ezek hangja ugyanis beszűrődik az udvari lakásokba is. Most következzen Örs levele.

A kettes metró vonalán lakunk (Blaha – Keleti szakasz) és röviden arról van szó, hogy mintegy 6 hete, elképesztő robajjal és rezgéssel kezdtük el hallani és érezni a metrót, ami a szó szoros értelmében rázza az ablakokat, a fém takarólemezeket és éjszakánként hajnal 2:00 és 2:30 között hallható.

m2_blaha_wiki.jpgFotó: Wikipedia/Andres rus

Bizonyos napszakokban a szó szoros értelmében szinte folyamatos a robaj, ami már csak azért is feltűnő, mert egyébként a lakás belső udvarra néz és teljesen csendes. Az utóbbi hetekben viszont elviselhetetlen a szinte folyamatos dübörgés és rezgés/vibrálás.

Mivel a család évtizedek óta ugyanitt lakik és soha nem tapasztaltunk még csak hasonlót sem, kizárt, hogy ne történt volna valami extra esemény, ami a jelenséget kiváltja. Az szinte bizonyos, hogy éjszaka valamilyen berendezést tesztelnek (aminek előbb-utóbb talán vége szakad), de az üzemidőben tapasztalható robaj megszűnésére egyelőre nem nagyon látunk esélyt.

Természetesen bejelentettem az ügyet mind a BKV, mind a BKK ügyfélszolgálatán (e-mailben szeptember 23-án, aztán, miután válasz nem jött, 30-án telefonon is). A BKK három héttel a bejelentést követően (október 17-én és 21-én), külön-külön is válaszolt a két (szerintük nyilván különböző) bejelentésre.

Arra felesleges is kitérni, hogy milyen rendszerben kezelhetik az ügyeket, ha ugyanazzal az aláírással, pár nap különbséggel kiküldött két levél esetén sem tűnik fel, hogy mind a bejelentő (kifejezetten nem "tömegnévvel"), mind a bejelentett ügy ugyanaz.

Korábbi válaszlevelükben azt közlik, hogy "az ügy kivizsgálása műszakilag összetett és időigényes feladat, amely előre láthatóan több hetet vesz igénybe". Másik levelükben ez áll: "A BKV Zrt. tájékoztatása szerint az Ön által leírtak sokakat érintenek, több észrevétel is érkezett a leírt jelenséggel kapcsolatban. A probléma okának kivizsgálása jelenleg még folyamatban van".

Természetesen arra vonatkozó érdemi válasz, hogy mi okozza a robajt, mikorra és hogyan fogják elhárítani az okot, semmi. Válaszaikból két dolog derül ki: nyilvánvalóan a köztes időben az égvilágon semmit nem tettek a probléma megoldása érdekében, hiszen az "előre láthatólag több hét" mire egyáltalán válaszoltak, már letelt.

A másik pedig, hogy nem az én szeptember 23-i bejelentésem volt az első, hiszen ők maguk írják, hogy az általam leírtak sokakat érintenek, azaz az én olvasatomban nagyjából a kettes metró hosszabb szakaszán kergetheti lassan az őrületbe a lakókat az állandó robaj.

Gyanúm szerint egyébként tökéletesen tudják, hogy mi történt, a válasz(nem)adással az időt húzhatják. Önmagában az is szomorú, hogy még az éjszakai robaj tekintetében sem méltattak érdemi válaszra, biztosan titkos események történnek a metróalagútban.

Jelen pillanatban tehát ott tartunk, hogy várok újabb megkeresésemre esetleg érkező válaszukra (nyilván újabb 30 nap) és mivel a helyzet immár 6 hete semmit nem változik, elkezdtünk a lakókkal hiteles műszaki mérésekkel foglalkozó cégeket keresni, továbbá megkerestem az önkormányzatot is, hátha tudnak bármilyen érdemi információval szolgálni, vagy a megoldásban segítséget nyújtani.

komment komment Címkék: rezgés robaj Astoria Blaha M2-es metró

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása