BKV-Figyelő

A 194-es busz nem vész el, csak átalakul

Király Dávid

2014.06.02
18:08

199-es busszá. Olvasónk, Gábor szerint már nem először. A rejtély kulcsa vélhetően a hibás kijelzőben rejlik.

Idegességemben ragadok klaviatúrát, mert számomra már tűrhetetlen, ami folyik. Napi rendszerességgel utazom hajnalban és délután a 194-es járat vonalán. Ma újból, sokadik alkalommal történik az, hogy hazafelé a 194-esnek jelzett járat, menet közben átvált 199-es járattá.

ik263_bkv.jpgA kép illusztráció (Fotó: BKV)

Emiatt nekem vissza kell gyalogolnom a Hofherr Albert utcai megállóig, hogy - ugyan, végre - hazajuthassak. Ma ez különösen bosszantó volt, hogy szakadó esőben kellett a távot megtennem. Kérdezik a buszon tőlem, mikor dühösen megyek jelezni, hogy le akarok szállni, mikor az autókereskedésnél nem kanyarodik le a busz, hogy "Ez nem a 194-es???"

A megálló sajátosságai miatt nem fogok minden alkalommal a busz elejéig elmenni, hogy tényleg az a járat-e, nem fogom a sofőrt minden alkalommal megkérdezni, hogy hazafelé visz-e. Ha nem működik a járatjelző tábla, használjon régi táblát! Induláskor mondja be, hogy ez nem az, aminek látszik! Fogalmam sincs, de valahogy jelezze, egyértelműen, hogy melyik járat!

Ez az utazóközönség egyértelmű megtévesztése és félrevezetése. Hogy szándékos-e, azt nem tudom, de kezdem azt hinni, hogy igen.

Szeretném Önöket kérni, hogy az adott járaton szolgálatot teljesítő sofőrök figyelmét hívja fel jelen helyzetre, és ne tévesszék meg a hazafelé tartó fizető utasokat. Mert igen, én megveszem minden hónapban a bérletem, ami így, és a magyar fizetésekhez képest egyértelműen nem éri meg számomra. Csak, mint külvárosban lakónak nincs más választásom.

Ezen levelem továbbítom a BKK hivatalos e-mail címére, az Origónak, az Indexnek, a Tékozló Homár blognak és a BKV-Figyelő blognak. 

Frissítés

A fent leírtakra reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást adta:

A 194-es és a 199-es autóbuszok a Határ út M végállomáson közös felszállóhelyről indulnak, elsősorban amiatt, mert a két járat 10 megállón keresztül azonos útvonalon halad. Így az utasok jelentős részének mindkét buszjárat megfelelő utazási lehetőséget jelent. A menetrendek - elsősorban gazdasági okból - úgy készültek, hogy a két vonalon ugyanazok a járművek közlekednek, és a Határ úton rendszeresen átváltanak egyik vonalról a másikra.

A menetrend azonban mindkét esetben egyértelműen meghatározza, hogy az egyes indulásoknál melyik járaton kell a járműveknek haladniuk. A járművezetők számára mind a menetrend, mind a járművekbe épített FUTÁR fedélzeti berendezés egyértelműen meghatározza a teljesítendő útvonalat. Olyan helyzet nem fordulhat elő, hogy a járművezető önkényesen eltér a menetrendtől és másik útvonalon - például a 194-es helyett a 199-esen - közlekedik.

A járműveket biztosító BKV-val szemben alapvető elvárás, hogy a járművek mindenkor a megfelelő utastájékoztatási eszközökkel rendelkezzenek. A 194-es járaton vegyesen közlekednek alacsony- és magaspadlós Ikarus buszok. A magaspadlós kocsik esetében a járművezetőnek kell minden esetben az aktuális járatnak megfelelő utastájékoztató táblákkal ellátni a buszokat, az alacsonypadlós kocsiknál a FUTÁR fedélzeti berendezés automatikusan módosítja a kijelzőket. Sajnos, a régebbi kijelzők közül sok már használhatatlan állapotú, ezek cseréje azonban gazdaságosan már nem valósítható meg. Ezeknél a kocsiknál a szolgáltatónak a kötelessége, hogy ilyen esetekben táblákkal biztosítsa az utastájékoztatást.

A szolgáltatók tevékenységét folyamatosan, jelentős erőforrásokkal, ütemezetten ellenőrizzük, de minden bejelentést soron kívül is ellenőrzünk. A bejelentés nyomán munkatársaink négy alkalommal ellenőrizték a Határ úti végállomáson, hogy a járműveken az utastájékoztatás megfelelő-e. A vizsgálat során csak a 194-es és a 199-es járatok 57 induló járatát ellenőriztünk. Munkatársaink egyetlen esetben sem tapasztaltak olyan hiányosságot, hogy a 199-es vonalon induló járaton a 194-es járatra vonatkozó tájékoztatás lett volna, vagy fordítva.

Az ellenőrzési tapasztalatok ellenére sajnos nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy előfordulhatott a leírásban tapasztalt eset, de semmiképpen sem látjuk alátámasztottnak, hogy ez napi rendszerességgel előforduló jelenség lenne.

komment komment Címkék: metamorfózis 194-es busz 199-es busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása