BKV-Figyelő

Negyedórás utak egy óra alatt

Király Dávid

2014.10.20
16:09

Pénteki posztunkra hajaz Ildikó levele, aki ugyancsak összehangolatlan járatokra panaszkodik, illetve arra, hogy az egymáshoz közeli vagy azonos megállókban álló trolik vezetői nincsenek tekintettel az átszállókra. A vezetők eljárása annyiban védhető, hogy nekik tartaniuk kell a menetrendet, a megoldás tehát a járatok jobb összehangolásában lehet.

Szeretném megkérdezni hogyan lehetne elérni, hogy a buszok, trolibuszok és egyéb járművek vezetői csak annyira legyenek tekintettel a pórnépre, hogy ha a megállóban állnak éppen és beérkezik mögéjük egy busz, várjanak 30 másodpercet, mert rengetegen vagyunk, akik időre megyünk dolgozni. Tegyék meg azt a szívességet hogy megvárják míg átszállunk egyikről a másikra ott helyben!

77_wiki_vinceb_1.JPGFotó: Wikipedia/VinceB

Tovább

komment Címkék: átszállás troli Zugló

"Hogy ne üsse meg az embert a guta..."

Király Dávid

2014.10.17
13:45

Nem pénzkérdés lenne egyes járatokat jobban, az átszállásokat segítve szervezni - hívta fel a figyelmet levelében Petra, aki két konkrét vonalat is megjelölt, ahol feleslegesen kell várakozni a következő járatra.

Sokat utazom a BKK járataival és egyre többször veszem észre, hogy olyan problémákat sem oldanak meg, amelyeket nem lehet az elöregedett járműparkra, stb. fogni. Nem pénz, csak empátia kérdése lenne. Itt vannak például az átszállások.

3vill_bkk.jpg

Fotó: BKK

Tovább

komment Címkék: átszállás pótlóbusz 3-as villamos 202E busz

Ha utálod, attól jobb lesz?

Király Dávid

2014.10.15
12:45

Aki fut, az sportol, aki integet, az búcsúzkodik; aki a megállóban vár, az az utas. Mindannyian ismerjük ezt a BKV-s mondást. A múlt héten már foglalkoztunk a modortalan utasokkal, a mai témánk is hasonló. Ádám annak volt tanúja, amikor egy utas nem éri el a buszt, majd sietve fényképezni kezd. Vajon miért?

Hétfőn (október 13.) elég érdekes esetnek voltam a szemtanúja. A Keleti pályaudvar előtt lévő buszmegállóban történt, este fél hét körül. Egyik barátommal épp ott beszélgettünk, mikor azt vettük észre, hogy egy ember fut a buszmegállóban álló buszhoz, ahogyan csak tud, de már késő volt. A nagy tömegen nem tudott gyorsan átrohanni, a buszsofőr meg már elindulhatott.

lovebkv460.jpg

Tovább

komment Címkék: utas panasz megálló

Csak bérletet vennél, de leüvölt a pénztáros

Király Dávid

2014.10.13
16:43

Nem akarta az automatát használni olvasónk, ezért a jegypénztáros leüvöltötte a fejét. Hiába jönnek az új buszok, villamosok, a színvonalat a tömegközlekedésben dolgozók is meghatározzák, s ha a gyanútlan vásárlót teljesen feleslegesen leteremti és kioktatja a pénztáros, attól bizony nem lesz jobb. 

Nem tudom, hogy mennyi értelme van egyáltalán megírnom ezt a levelet, és indul-e valamiféle vizsgálat az ügyben, de annyira fel vagyok háborodva, hogy kikívánkozik belőlem a mondandóm.

automata2_mti_mathezoltan460_1.jpg

Nem mindenki szereti (Fotó: MTI)

Tovább

komment Címkék: Nagyvárad tér jegypénztáros M3-as metró

"Legközelebb lesz*phatod" - Három eset, amikor az utas volt bunkó

Király Dávid

2014.10.08
12:39

Hajlamosak vagyunk minden hibáért, nehézségért a járművezetőket, ellenőröket, közterület-felügyelőket hibáztatni, miközben néhány utas viselkedése, szóhasználata is kritikán aluli. Ők is nagyon sokat tesznek azért, hogy az utazás stresszes és kellemetlen legyen, a tömegközlekedésben dolgozók meg idegbetegek. István - aki már-már állandó levélírónk - három közelmúltbeli esetet írt le.

Az elmúlt napokban több olyan esetnek lehettem szemtanúja buszon utazva, amit eléggé felháborítónak tartok, ezúttal viszont az utasokról panaszkodnék, nem a BKV és a BKK embereiről. Sokszor már azon gondolkodom, hogy az utazási feltételeket át kéne írni, és nem csak a kutyákra, hanem némelyik utasra is kellene szájkosár.

cit5osbusz_bkk_1.jpg

Fotó: BKK

Tovább

komment Címkék: bunkó ellenőr utas járművezető

"Nekem azt mondták, hogy a felnőttek intelligensek"

Király Dávid

2014.10.06
17:34

Az alábbi történetben mindenki hibázott. Olvasónk, Martin is, aki rácsapott a buszra, amely nem várta meg, de hibázott a buszvezető is, aki erre reagálva percekig üvöltött vállalhatatlan stílusban a 17 éves fiúval. Ez a poszt arról szól, hogyan ne kezeljünk konfliktushelyzetet.

Október 2-án, iskolából haza indulva, az Örs vezér terén a 67-es busz felé futottunk, hogy elérjük a buszt. A metró felől futottunk a 67-es busz felé, mert láttuk hogy már csak 17 másodperc van hátra az indulásig. Pont, amikor lejárt a számláló, odaértünk az első ajtóhoz, már a kezünkben is volt az érvényes bérlet, és az első lépcsőre tettem volna a jobb lábam, de a buszsofőr bezárta ránk az ajtót.

ikarus_260_1.jpg

A kép illusztráció (Fotó: bkv.hu)

Tovább

komment Címkék: veszekedés buszvezető 67-es busz

Kidekorálta a kocsit a 86-os busz

Király Dávid

2014.10.01
15:17

Az autóvezetők egy jelentős része szinte sportot űz abból, hogy az útszéli pocsolyákba belerongyolva lefröcskölje a gyalogosokat, de a buszvezetőkkel épp az a tapasztalatom, hogy nagyobb esőben lassabban hajtanak a megállókba, óvatosabban haladnak el a zebráknál. Olvasónknak nem volt ilyen szerencséje.

Napi bosszúságomat egy 86-os busz okozta. 2014. szeptember 30-án, gyönyörű őszi napsütésben autóztunk férjemmel a Margit híd budai hídfőjénél, a Fő utca irányába, amikor a 86-os busz nagy sebességgel a szélső sávból – mi két sávval mellette haladtunk – telibe fröcskölte az autónkat valami cementes, homokos szutykos lével.

autó 005 (1).jpg

Tovább

komment Címkék: szennyezés autós 86-os busz

"Minimum szankció éjtáuzend forint"

Király Dávid

2014.09.29
11:59

Vélhetően finn turistákat büntettek meg a 21-es buszon, mert a buszvezetőtől vásárolt jegyeiket nem érvényesítették. Jogilag a pótdíjazás rendben van, mégis felvetődik néhány kérdés.

Elvárható-e a külföldiektől, hogy Budapestre érkezésük előtt tájékozódjanak a BKK honlapján az utazás hazai szabályairól? Életszerű-e, hogy a turisták a jegyvásárlás után a jegy hátoldalát olvasgassák? Kellene-e szólnia a buszvezetőnek, hogy a vásárlással a történet még nem ért véget, a jegyet ki is kell lyukasztani? 

A fenti kérdéseket nem tisztem megválaszolni, abban azonban biztos vagyok, hogy a BKK nyilvánvalóan elavult jegyrendszere szokatlan és félrevezető lehet az elektronikus jegyrendszerhez szokott (jobbára) nyugati turistáknak. Az esetről egy a turistákkal egy buszon utazó magyar utas számolt be.

A 21-es buszon utaztam 2014. szeptember 26-án, kb. 16:20 és 16:50 között. Csillebérc megállónál 2 percet állt a busz, négy külföldi fiatal szállt fel (később kiderült, hogy valószínűleg finnek), a sofőrtől vettek egy-egy vonaljegyet, majd leültek, az egyikük épp mellém.

helyszínen-váltott-vonaljegy.jpg

Fotó: BKK

Tovább

komment Címkék: ellenőr turista pótdíj 21-es busz

Jelesre vizsgáztak segítőkészségből a Kálvin téri metrósok

Király Dávid

2014.09.24
18:03

Ilyen történeteket szeretnék olvasni. Sokat. Rengeteget. Én meg nyugdíjba megyek.

Szeptember 19-én (pénteken) délelőtt 11 óra magasságában egy ismerősömmel a Kálvin téri metróállomás peronján a metróra várva meghallottuk, hogy a hangosbemondón keresztül közlik az utasokkal, hogy az egyik mozgólépcsőt leállítják, mert baleset történt.

metromozgolepcso_vagott.jpg

Illusztráció: Instagram/Hímzőráma

Tovább

komment Címkék: metró baleset menő mozgólépcső mentőtiszt

Igazi vízibusz, gomba és szopás - válogatás az elmúlt hetek legjobb fotóiból

Király Dávid

2014.09.22
17:51

Az okostelefon a BKV-Figyelő barátja, mert rengeteget fotóztok és az eredményt lelkesen el is külditek nekem vagy felteszitek a Facebookra. Időről időre összeválogatom a legjobbakat, íme a legfrissebb adag az elmúlt hetekből.

A szántó

fuvespalya.jpg

Szokatlan még a füvesített pálya Budapesten, ez lehet az oka annak, hogy az elmúlt hetekben nemcsak autósok hajtottak fel rá, de még egy BKV-busz is tengelyig süllyedt a legújabb fejlesztésbe.

Tovább

komment Címkék: fotó eső bérlet roncsderbi füvesített pálya

"Ahány sofőr, annyi szabálykezelés"

Király Dávid

2014.09.19
13:49

Nem vagyok ellensége az elsőajtózásnak, sőt. Az elmúlt évek tapasztalata (és olvasói levelei) azonban azt mutatják, nem minden esetben tudja betölteni a szerepét. Ahogy mondani szokás: egy rossz szakács a legjobb receptet is el tudja rontani. Szilvia osztotta meg velünk véleményét.

Nem feltétlenül értettem egyet eme szabály bevezetésével, mert aki akar, az úgyis bliccel, és rövid időn belül kiderült számomra, hogy csak feszültséget okoz az emberek között. Utazásról utazásra értek bennem a gondolatok, amelyeket most leírok.

elsoajto_2.jpg

Tovább

komment Címkék: elsőajtós felszállás

Egymást kergetik a zuglói trolik

Király Dávid

2014.09.17
14:38

Az elmúlt hetekben több alkalommal is foglalkoztunk a zuglói trolijáratok kaotikus közlekedésével, legutóbb hétfőn. A panaszok azonban sorra érkeznek, ami azt mutatja: itt lenne az ideje utánanézni, mit lehetne tenni a járatok megfelelőbb összehangolásáért. Az alábbi rövid levelet és a képet András küldte.

Újabb 77-es troli történet. Puskás Ferenc Stadion állomás: kimarad egy járat, utastájékoztatás semmi, egyre több ember gyűlik össze a megállóban. Végre megérkezik a trolibusz, és ekkor a sofőr - lévén a 77-es is első ajtós - kinyitja csak az első ajtót.

7777a.jpg

Tovább

komment Címkék: járatkimaradás 77-es troli elsőajtós felszállás

Nem jön a troli, késik a gyerek a suliból

Király Dávid

2014.09.15
18:20

Még csak két hete kezdődött el az iskola, de Zuglóban már állandó problémának számít, hogy a helyi trolijáratok rendszeresen kimaradnak, így az utazás kiszámíthatatlanná vált - számolt be levelében egy anyuka, aki a folyamatos késések miatt magyarázkodni kénytelen fia iskolájában.

Mivel még a szeptembernek sincsen vége, és a gyermekem már negyedik alkalommal késik el a trolijáratok lassúsága, és kimaradása miatt, ezért ennek a levélnek a megírásához folyamodok. Zuglóban, a XIV. kerületben lakunk. Két trolijárattal kell reggel mennünk, hogy az Örs vezér tere közelében található Álmos Vezér Általános Iskolába eljussunk.

77_wiki_vinceb.JPGFotó: Wikipedia/VinceB

Tovább

komment Címkék: troli iskolakezdés járatkimaradás Zugló

Magát 47-esnek mondó villamos

Király Dávid

2014.09.12
16:43

Furcsa hely ez a Gellért tér. Én például rendszeresen szállok fel a Batthyány térre közlekedő villamosra, noha a Deákra akarok menni. Oké, ez az én hülyeségem. Zoltán is a Deákra akart menni, ő ráadásul a megfelelő villamosra szállt fel. Aztán mégis a Batyin kötött ki. Furcsa hely ez a Gellért tér.

Kedden délután 17:58-kor a lenti képen szereplő, 1473 számú, magát 47-esnek mondó villamos a Gellért téren a várakozásokkal szemben nem fordult rá a Szabadság hídra, hanem tovább ment a rakparton, 41-esnek képzelve magát és nemsokára megpihent a Batthyány téren (a fotó ott készült).

skizovillamos.jpg

Tovább

komment Címkék: skizofrén Szent Gellért tér Batthyány tér 47-es villamos

10 perc késés nem egy óra

Király Dávid

2014.09.10
13:04

Két éjszakai járat is közlekedik Újpest felé, a hosszabb utat megtevő 914-es azonban lényegesen ritkábban jár, mint a 914A jelű betétjárat. Pláne hétvégén. Különösen kellemetlen, amikor a kettő közül a félóránként közlekedő marad ki. Vajon miért nem pótolható a kimaradt járat az egyik betétjárat meghosszabbításával? Bálint buszozott az éjszakai Budapesten.

Az alábbi eset szeptember 6-án, szombaton hajnalban történt, melyről szeretnék ezúton panaszt is tenni. Történt ugyanis, hogy a Deák Ferenc térről 1:39-kor induló, Káposztásmegyer felé tartó 914-es busz nem érkezett meg. Láttam a FUTÁR kijelzőn, hogy a busz a közelben sincs, nem látszódott az érkező buszok közt.

WP_20140906_001.jpg

Tovább

komment Címkék: éjszakai busz 914 kimaradt járat 914A

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Hirdetés

Facebook

BKV-figyelő RSS