BKV-Figyelő

Miért nincs nyáron hó? - avagy a pesti népnek semmi nem jó

Király Dávid

2015.02.26
14:56

Értem én, hogy régen minden jobb volt, bezzeg nyugaton, meg különben is szar az élet, de az is igaz, hogy a budapesti utazóközönségnek nagyon nehéz, hovatovább lehetetlen megfelelni. Az alábbi két levél egy hét különbséggel érkezett. Az időjárás nagyjából ugyanolyan volt. 

Péter kérése, hogy

Legyenek szívesek ne fűtsenek a tömegközlekedési eszközökön, MERT: TELJESEN FÖLÖSLEGES, sőt káros. Télen a buszon csak dunsztolódik a sok utas a bacilus- és vírusgőzben. Mindenkin télikabátban van és leizzad, aztán leszállás után jól megfázik.

20e_wikipedia.jpgFotó: Wikipedia

Tovább

komment Címkék: időjárás dilemma fűtés

Miért jár másfelé a busz?

Király Dávid

2015.02.23
12:15

Erre a kérdésre vár választ a BKK-tól olvasónk, Zsolt, aki a korábbiaknál nehezebben tudja megközelíteni a munkahelyét. A 125-ös busz ugyanis nem azon a vonalon közlekedik, mint korábban. A BKK-nak írt levelét közöljük.

A 125-ös busz vonalának elterelése végett ragadtam billentyűzetet. Érdeklődni szeretnék, hogy azon kívül, hogy megnehezíti az ORIGO filmstúdióba érkező dolgozók, statiszták, látogatók életét, ennek a döntésnek milyen szakmai vagy egyéb jellegű indokai voltak illetve vannak?

ikarus_260_1_1.jpg

Fotó: BKV

Tovább

komment Címkék: elterelés 125-ös busz

Saját buszán büntette meg a volános sofőrt a BKK-s ellenőr

Király Dávid

2015.02.20
15:25

Épp a kollégáját váltotta volna az a buszvezető, aki a BKK agglomerációs járatain dolgozik, amikor az ellenőr megbüntette. Mint tudjuk, az agglomerációs járatokon közlekedő buszokat a Volánbusz üzemelteti, emberünknek volt is volánbuszos szabadjegye, ez azonban a BKK-nál nem érvényes. Pikáns.

Tegnap a BKK-s jegyellenőr azon a buszon büntetett meg 16 ezer forintra, amin délutános műszakban váltottam a délelőttös kollégát. Az agglomerációs területen dolgozunk mint buszvezetők, itt a BKK megrendelésére a Volánbusz üzemelteti a buszokat. A BKK-s ellenőr a volánbuszos szabadjegyet nem fogadta el az agglomerációs járaton, mondván hogy az csak külterületre érvényes.

volanszabadjegy.jpg

Tovább

komment Címkék: ellenőr agglomeráció szabadjegy BKK Volánbusz

Egy galamb, egy bojler és egy hamuvá sült Mercedes - válogatás az elmúlt hetek legjobb képeiből

Király Dávid

2015.02.18
14:21

Ismét összegyűlt egy csomagnyi az általatok beküldött és a neten talált érdekes képekből. Van itt minden. 

Alternatív megoldás a 24-es villamos fűtésére: a bojler

bojler_24-esvill_fb.jpg

Tovább

komment Címkék: fotó reklám tűz galamb bojler FUTÁR

Hogyan szálljunk le a nyílt pályán rekedt HÉV-ről?

Király Dávid

2015.02.16
12:46

Az idősebb vagy nehezebben mozgó utasoknak még a megállókban sem könnyű a HÉV-ekről vagy azokra le- vagy felkapaszkodni, a muzeális korú járművek annyira magasak. Ha a szerelvény nem jut el a megállóig, a le- és felszállás szinte akrobatikus képességeket igényel. Erre panaszkodik olvasónk, Erzsébet, aki a napokban segítségnyújtás nélkül volt kénytelen lekászálódni a HÉV-ről, ami nem jutott el a megállóig.

A 2015. február 13-án, pénteken 6 óra 57 perckor Szigethalomról induló H6-os HÉV-szerelvény a Duna híd végén felsővezeték-szakadás miatt kb. 7óra 15 perckor megállt. A vezető közölte az utasokkal, hogy szálljanak le a vonatról és gyalogoljanak be Dunaharasztiig. A HÉV-szerelvény lépcsője és a talaj közti különbség kb. 1 méter volt, durva kövekkel szórva.

hev_bkk_1.jpgFotó: BKK

Tovább

komment Címkék: akadálymentesítés vezetékszakadás H6-os HÉV

Máshol támasszunk segget!

Király Dávid

2015.02.13
16:29

Senkinek sincs bérelt helye a tömegközlekedés járatain, de kis odafigyeléssel megkönnyíthetjük azon utastársaink utazását, akik valamiért nehezebben mozognak. Ez a "nehézség" lehet egy babakocsi, egy kerekesszék vagy csak egyszerűen a kor. Az elsőbbségi helyeket nem véletlenül találták ki, figyeljünk oda - erre hívta fel a figyelmet Nikolett.

Két kisgyermek édesanyja vagyok. Szeretném megosztani a babakocsival való közlekedés tapasztalatait a BKK járatain. Én csak és kizárólag alacsony padlós járaton utazok. Elsősorban azért, mert a nagyobb gyerek babakocsival, a kisebb pedig kenguruban utazik. Tehát lehetetlen egyedül felszállni egy régebbi járműre.

elsobbsegi_1.jpg

Tovább

komment Címkék: babakocsi mozgáskorlátozott elsőbbségi ülés

Anyuka vs. ellenőr: 0-1

Király Dávid

2015.02.11
12:58

Egy másik BKK-s kolléga hibája miatt büntette meg egy ellenőr Bettyt, aki nem is elsősorban a pótdíjazást kifogásolta (hiszen a hibát mindeddig ő sem vette észre), hanem az ellenőr hozzáállását stílusát. A szerda reggeli esetet olvasónk panaszlevélben jelezte a BKK-nak, ezt a levelet közöljük most.

A mai napon 7:58-kor a Népliget metrómegállónál ellenőr munkatársuk munkáját végezve elkérte a bérletemet. Természetesen felmutattam neki, mire ő kérte, hogy a bérletszelvényt (helyesen a bérletigazolványt, a levél további részében ezt javítottam - a szerk.) is ellenőrizhesse. Kezébe adtam a bérlettartót, melyben a bérlet mellett a bérletigazolvány, a MÁV-bérletem és egy apró matrica volt.

makkartya_2.jpg

Tovább

komment Címkék: ellenőr bérlet bérletigazolvány lejárat

Fékezett a busz, szállt az üvegszilánk

Király Dávid

2015.02.09
12:29

Az újonnan beszerzett vagy felújított buszok üvegfelületeit a BKK már régóta fóliáztatja, de a régebbi vagy felújítás előtt álló járművek üvegfelületei még "csupaszok". Az alábbihoz hasonló balesetek azt mutatják, a fólia nemcsak az önjelölt művészek önkifejezése ellen véd, hanem az üvegszilánkoktól is. Ha van.

A mai napon (múlt pénteken - a szerk.) a 86-os járaton a Margit híd megálló előtt tört ki a busz harmadik ajtaja előtti üveglap. A busz elé bevágott egy autó, a sofőr vészfékezett, az ajtónál álló utas kapaszkodott, de csak egy kézzel, a másik kezében telefon volt, ezért amikor megindult, a lendülettől nem volt lehetősége megkapaszkodni.

volvouveg1.jpg

Tovább

komment Címkék: baleset üveg fólia Volvo 86-os busz

"Öregember nem rakéta" - avagy mi volt a baj a régi átszállójeggyel?

Király Dávid

2015.02.05
16:25

Ha jól emlékszem, sosem vettem átszállójegyet, így aztán az sem tűnt fel, hogy lecserélték. A tömbjegy sem tömbjegy már, hisz nincsenek összetűzve. Régen minden jobb volt? Tibor kritikája következik.

Szerencsére ritkán veszem igénybe a BKV/BKK ellentmondásoktól nem mentes szolgáltatásait, mert nem vagyok tehetős, meg az izgalmakat sem bírom már úgy. Ezért inkább autóval, biciklivel, motorral vagy gyalog járok. De van úgy, elkerülhetetlen a kalandtúra. Ilyenkor általában átszállójegyet veszek. 

Mikor utoljára ezt vásároltam, még két felhasználható véggel egyben volt a jegy. Ez sajnos megváltozott. Egy behatárolt képességű hozzátartozómat kértem meg tavaly szeptember táján, vegyen két ilyet. Négy jeggyel jött haza. Utánanéztem a dolognak, kiderült, 1-2 sorrendben az összetartozó számú jegyeket kell használni.

atszallojegy.jpg

Tovább

komment Címkék: pénztár átszállójegy

Akadálymentes buszokat Csepelre!

Király Dávid

2015.02.02
16:23

Szerencsére egyre több az alacsonypadlós busz Budapesten; olvasónk, Szilvia levele bizonyítja, mennyire szükség van rájuk. Sajnos sok helyen még mindig a régi buszok járnak, a tervek szerint azonban néhány éven belül minden fővárosi busz akadálymentes lesz. 

Nagyon örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert a BKV honlapjára írt panaszlevelemre nem reagáltak, telefonos megkeresésemre pedig érdemben nem tudtak normális választ adni. A helyzet a következő: 2004 előtt a 159-es busz vonalán csak és kizárólag magas padlós Ikarus buszok jártak. 2004-ben lecserélték őket alacsonyabb padlós, korszerűbb buszokra. 2014 novembere óta viszont újra visszaállították a 2004 előtti magas padlós buszokat.

159-es_busz_wiki_maximix90.JPGFotó: Wikipedia/Maximix90

Tovább

komment Címkék: alacsonypadló akadálymentes Csepel 159-es busz

A buszvezetők segítettek, meglett az elveszett táska

Király Dávid

2015.01.29
16:13

Évának szerencséje volt; két buszvezető hatékony és gyors segítségének köszönhetően visszakapta a buszon felejtett táskáját. Köszönetét a BKK alkalmazottai felé írta, s bár a világért sem fosztanánk meg ettől a BKK-sokat, de úgy pontos a történet, hogy az egyik buszvezető a BKV, a másik a VT-Arriva munkatársa.

Az alábbi levelemmel kivánom megköszönni a BKK munkatársainak az alábbi történetben nyújtott segítségét. A múlt héten pénteken, 2015. január 23-án este 20:00 óra előtt Rákoskeresztúron a 67-es buszról szálltam le és indultam a Tesco áruházba vásárolni. A pénztárnál álltam már, mikor észrevettem, hogy nincs meg a kézitáskám, amelyben pénztárca, személyes okmányok, BKK-bérlet, lakáskulcs, telefon, stb. volt.

ikarus_260_1_1.jpgFotó:BKV

Tovább

komment Címkék: táska talált tárgy buszvezetők 67-es busz

Nem állt meg a busz - a vezető nem emlékszik az esetre

Király Dávid

2015.01.26
12:50

A megállóban rekedt olvasónk, mivel a busz, amire várt megállás nélkül hajtott tovább. Olvasónk rögtön panaszt is tett a BKK-nál. Az esetet kivizsgálták, mivel azonban a buszvezető másképp írta le a történteket, az ügy ennyiben maradt.

Szeretném megosztani a történetem, ami ugyan nem véresen komoly, de érdekesen megmutatja a BKK hozzáállását az ügyfelek panaszához. Másodállásban egy anyaotthonban dolgozom éjszakánként. 2014. december 29-én reggel szerettem volna átmenni a másik munkahelyemre. Elég szűkre szabott az idő, míg átérek, nem késhetek el, így pontosan ki van számítva a közlekedésem.

panaszlevel.jpg

Tovább

komment Címkék: buszvezető 166-os busz

Látta a vezető, hogy baj van

Király Dávid

2015.01.22
15:37

Napi szinten landolnak utasokra rácsukott ajtókról szóló levelek a BKV-Figyelő postafiókjában. Újat szinte nem is tartalmaznak - a busz megáll, az utas leszáll(na), ajtó csukódik, anyád, tiéd. István levele annyiban más, hogy az általa látott esetben a buszvezető észrevette a problémát és csípőből tüzelés helyett megtette, amit ilyenkor meg lehet tenni.

Ma esti (január 20. - a szerk.) történetemmel újabb példát szeretnék elmondani, hogy a buszvezetők - sokak véleményével ellentétben - nem a világ legrosszabb emberei. A mai eset rávilágított arra, hogy egy buszvezető egy hideg, esős éjszakán hibázik, de nem mentegetőzik, elismeri, majd úgy vezet tovább, hogy érződik rajta a lelkiismeret-furdalás.

bkvikarus.jpg

Fotó: BKV

Tovább

komment Címkék: buszvezető 25-ös busz rácsukta

Eltűnt zebra kerestetik

Király Dávid

2015.01.20
12:27

A Határ út és a 3-as villamos felújításakor eltűnt egy gyalogátkelő. Igaz, hogy csak átmenetileg, de ez az átmenet már hetek óta tart, így a villamos egyik megállója szabályosan megközelíthetetlen - panaszolja olvasónk, Zsuzsanna, aki szerint a több villamost is lekésnek az utasok, mire átjutnak a megállóba.

Azért írok, mert egy hónappal ezelőtt elkóborolt a zebránk. De nem csak úgy elkóborolt, hanem vissza se jött. Történt ugyanis, hogy a Határ utat felújították és a villamost is, és lámpát is szereltek az Ősz utca - Határ út kereszteződésébe. Ami biztos nagyon jó dolog, egy hónapja csodálhatjuk, de szigorúan csak működésképtelenül.

oszutca1.jpg

Tovább

komment Címkék: zebra gyalogátkelő Határ út 3-as villamos

Eltömött automaták - a BKK keresi a megoldást

Király Dávid

2015.01.16
13:39

Több terve is van a BKK-nak a jegyautomatákkal csalók kiszűrésére, legalábbis ezt közölte a közlekedési központ a TV2 Tények című műsorával. A módszer lényege, hogy az automaták bankjegykiadó nyílását eltömítik, így a gép nem tudja visszaadni a visszajáró papírpénzt. Amikor a vásárló ott hagyja az automatát, a csalók kiszedik a tömést - és persze a pénzt is. 

A BKK egyelőre nem közölt részleteket, de amíg nem találnak megnyugtató megoldást, addig kiírják az automaták képernyőjére, hogy használat előtt nézzük meg a nyílást. Az elmúlt hetekben a BKV-Figyelőnek is sokan jelentették a hibát, legutóbb Zoltán, akinek a levelét közöljük. Nagyon hasonló levelekkel már találkozhattatok az oldalon, de nem lehet eléggé ébernek lenni. Figyeljétek az automatákat, és csak azokból vegyetek bármit, amelyeket nem rongáltak meg a csalók!

Lehetséges, hogy a következő problémát már sokan leírták ide, de akkor én is beállok ebbe a sorba. A mai délutánon (az eset még december végén történt - a szerk.) 14:45 körül a 4-6-os villamos Blaha Lujza téri megállójában (Újbuda központ felé) automatán keresztül vásároltam vonaljegyet. Kétezressel fizettem a 350 forintos vonaljegyet. Az automata ezután 150 forintot visszaadott apróban, a maradék 1500 forintot pedig papírpénzben szerette volna visszaadni.

bkkautomata1_mti460.jpg

Fotó: MTI

Tovább

komment Címkék: automata papírpénz csalók visszajáró

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Hirdetés

Facebook

BKV-figyelő RSS