BKV-Figyelő

"És most ha ezért megb@szlak 16 ezerre?"

Király Dávid

2014.12.15
16:32

Olvasónk az alábbi levelet juttatta el a BKK-nak, a Tékozló Homárnak és a BKV-Figyelőnek. Kommentárt nem igényel.

2014. december 11-én 13:05-kor utaztam a három éves kislányommal az M4-es metrón. Kelenföldön szálltunk fel és a Nyugati tér volt a célállomásunk. Természetesen jegyet lyukasztottunk, kislányom nagy örömére, hisz a metrózás a mai programunkat képezte.

m3-m4_1.jpg

Tovább

komment Címkék: ellenőr átszállás M4-es metró

Bevonhatja-e az ellenőr a MÁK-kártyát?

Király Dávid

2014.12.09
14:43

Ingyenes utazásra jogosító, a Magyar Államkincstár által kibocsátott igazolvánnyal metrózott a napokban Tímea és fia. Az érvényes igazolvány mellett a tokban volt a korábbi, már lejárt kártya is, amelyet az ellenőr bevont. Tímea szerint az ellenőr ezt nem tehette volna meg, mivel a MÁK-kártya nem a BKV tulajdona. A helyzet azonban ennél bonyolultabb. Lássuk először is Tímea levelét.

A jelzett időpontban (2014. december 5., 16:45) gyermekemmel a Széll Kálmán téren az utazás megkezdése előtt, a metróaluljáróba történő belépéskor az ott tartózkodó ellenőrnek felmutattam a gyermekem részére a Magyar Államkincstár által kiállított, 2014. évre szóló, ingyenes utazásra jogosító igazolványt. (Ugyanebben a tokban tároltuk a már 2014. szeptember 30-án lejárt igazolványt is.)

makkartya_1.jpg

Fotó: Magyar Államkincstár

Tovább

komment Címkék: ellenőr MÁK-kártya

Kaotikus villamospótlás a 3-as vonalon

Király Dávid

2014.12.05
12:18

Csütörtökön reggel egy baleset miatt pótlóbuszok szállították (volna) a 3-as villamos utasait. Olvasónk beszámolója szerint azonban a pótlás korántsem volt kielégítő. Tömött buszokról, megállóban rekedt vagy inkább a gyaloglást választó utasokról számolt be olvasónk, aki a BKK-nak írt panaszlevelét a BKV-Figyelőnek is eljuttatta.

Ma (csütörtökön - a szerk.) reggel fél 8 után pár perccel szerettem volna utazni a 3-as villamossal a Jeszenák János utcától a Bosnyák tér irányába. Mivel a Mogyoródi út felöl közelítettem meg a megállót, így már útközben feltűnt, hogy nem járnak a villamosok. Ennek ellenére a megállókban kb. 10 (Bosnyák felé) és kb. 25 (Örs felé) ember álldogált. Mint elmondták, és én is tapasztaltam, a vadiúj megállók hangszórói némák maradtak. Lehet, hogy csak spórolás, hogy ne kopjon?

3villamos_bkk.jpgFotó: BKK

Tovább

komment Címkék: pótlóbusz Zugló 3-as villamos

Az automata mindent megold? - egy volt bérletárus panasza

Király Dávid

2014.12.03
12:26

Hat év után vonta vissza jegyárusítási jogát olvasónknak a BKK. Névtelenséget kérő olvasónk saját XVIII. kerületi boltjában árulta a BKK-s termékeket, a környékbeliek szerették, sokaknak egyszerűbb és gyorsabb volt a boltban megvenni a jegyet, mint az automatából. 

A BKK ennek ellenére felmondta a partnerséget olvasónk vállalkozásával; az indoklás szerint ezt a feladatot a központ a jövőben kizárólag az automatákkal látná el. A környékbeliek egy része nem örül. Az alábbiakban az egykori BKK-partner vállalkozó levelét közöljük.

Több mint 6 évig foglalkoztam BKV/BKK bérletértékesítéssel is a XVIII. kerületiek nagy örömére. Éveken keresztül hiánypótló volt a szolgáltatásunk a kerületi lakosok körében, a sok viszontagság és számomra hátrányos történések közepette (kirívóan alacsony jutalék, túlzott bürokrácia, folyamatos utánajárás és "harc", alacsony készletlimitek, stb.) mégis kitartottam a bérletértékesítés mellett.

automata2_mti_mathezoltan460_1.jpgFotó: MTI/Máthé Zoltán

Tovább

komment Címkék: bérlet automata jegy viszoneladó XVIII. kerület

Esőben az elsőajtózás

Király Dávid

2014.12.01
16:49

Pocsék idő van, nem is kérdés. Ebből indult ki az a buszvezető, aki egy elsőajtós járaton úgy döntött, kinyit minden ajtót, hogy ne ázzanak az utasok a megállókban. Mi a fontosabb, a praktikum és az emberség vagy az előírás? Ilyenekről beszélgetett a buszvezetővel olvasónk, Kriszta.

Az alábbi történetemhez nem írnék se helyszínt, se időpontot… Nem szeretnék senkit sem bajba keverni. De így is fontosnak tartom megosztani az esetemet, amiből kiderül: létezik még emberség a mai világban is. Az utóbbi napok időjárása nem túl rózsás, szinte minden nap esik az eső. Azon napon is így volt, az eső szakadt, én pedig sokad magammal vártam a buszt a megállóban.

elsoajto_3.jpg

Tovább

komment Címkék: jófej buszvezető elsőajtós felszállás

Amikor mindenki azon van, hogy elérd a metrót

Király Dávid

2014.11.27
15:00

A biztonságiak, a diszpécser és a metró vezetője is segített Leventének, aki rohant az utolsó metróra. Kedves sztori.

Egy igazán friss élményt szeretnék megosztani veletek. Az időpont: 2014. november 17., 23:40 körül. Helyszín: Corvin-negyed metróállomás. Kicsit elcsúsztam idővel, szedtem a lábaimat, hogy elérjem az utolsó szerelvényt Kőbánya-Kispest felé. A bejárathoz közeledve már kutakodtam a bérletem után, hogy gyorsan mutathassam.

Corvin-negyed_1.jpg

Fotó: Wikipedia

Tovább

komment Címkék: jófej M3-as metró Corvin-negyed

Miért hülyeség szétverni a BKK-t?

Király Dávid

2014.11.25
12:46

Mert azon nagyon kevés újítás egyike, amely az elmúlt négy évben jobbára működőképesnek bizonyult Budapesten. Nagy vonalakban ennyi, de nézzünk a mélyére!

citaro_andrassy2_460.jpg

Fotó: Andrew Davidson Photography

Tovább

komment Címkék: Tarlós István BKK Vitézy Dávid Fővárosi Közgyűlés

"Egy bizonyos határt túllépett" - kirúgták az üvöltve káromkodó ellenőrt

Király Dávid

2014.11.20
10:24

Kevesebb mint egy hét alatt lezavarták azt a vizsgálatot, amelyet az ordítva szitkozódó, az utasokat sértegető ellenőrrel szemben indított a BKK. Az esetről múlt pénteken számoltunk be. Az egyik utas által készített videón jól hallható, hogy az ellenőr minősíthetetlen hangon kiabál az egyik utassal a 49-es villamoson, verekedést próbál provokálni, majd a járművön fel-alá járkálva szidja a rendszert. 

A BKK a vizsgálat eredményéről az alábbi közleményben tájékoztatta a BKV-Figyelőt:

A Budapesti Közlekedési Központ azonnali hatállyal – a vizsgálat lezárultát követően – megszüntette annak a jegyellenőrnek a munkaviszonyát, aki megengedhetetlen stílusban beszélt egy utassal a 49-es villamoson. Viselkedését a BKK elfogadhatatlannak tartja, a kulturált és higgadt hozzáállást minden körülmények között elvárja kollégáitól, még akkor is ha bizonyos helyzetekben nem az utasnak van igaza.

Tovább

komment Címkék: ellenőr vizsgálat elbocsátás 49-es villamos

Fapados módszerrel lopnak az automatáknál

Király Dávid

2014.11.19
11:57

Telefonfülkéknél, parkolóautomatáknál láttam utoljára ilyet. Némi pluszkeresetben reménykedő emberek papírzsebkendővel vagy más galacsinnal eltömik a gépek pénzvisszaadó nyílását, a gyanútlanok pedig azt hiszik, elromlott a berendezés, ezért nem kapnak visszajárót. A csalók később visszamennek, kibányásszák a zsebkendőt és a bent rekedt pénzt. 

automata_mti_mathezoltan460.jpgFotó: MTI/Máthé Zoltán

Tovább

komment Címkék: tolvaj automata visszajáró

Mintha felrobbanna a troli ajtaja

Király Dávid

2014.11.17
16:09

Biztos utaztatok már olyan régi típusú Ikarus busszal vagy trolival, amelynek az ajtaja nyitáskor és záródáskor fülsértő hangot ad, mintha fel akarna robbanni. Nem nagy dolog egyébként, a mai bejegyzést nem is kell túl komolyan venni. Mivel azonban a BKK a tervek szerint a következő években lecseréli a régi buszokat és trolikat, könnyen lehet, hogy a robbanóajtós járművek emlékét néhány év múlva már csak olvasónk, Norbert levele őrzi majd.

Nemrég utaztam egy régebbi típusú trolival (azt hiszem, Ikarus volt) a 75-ös vonalán, hátul, a csuklós rész végén. Ami zavaró volt, az az ajtók iszonyatos, elemi erővel való csapódása. De nem is maga a csapódás önmagában volt a legidegesítőbb, hanem az azzal járó, sistergés-robbanás szerű iszonyatos robaj. Mintha minden ajtó nyitáskor-záráskor egy-egy gránátot dobnának le, olyan elemi hangerővel működik a szerkezet.

81-es_trolibusz_wiki_1.jpg

Fotó: Wikipedia

Tovább

komment Címkék: ikarus ajtó troli hangrobbanás

"Mi a f.szom van már ebben az országban?" - Durva veszekedés a villamoson - videó

Király Dávid

2014.11.14
11:43

Azért, mert buzi, mocskos, amerikai, alvilági geci vagy, azért… Mert nincs rend ebben az országban miattatok. (…) Na, gyere, üssél már, ezt várom! (…) Mi a faszom, tiszta Amerika ez, vagy mi van itt? (…) Mi a faszom van már ebben az országban, mi van már?

- ezek és ezekhez hasonló mondatok hallhatók azon a felvételen, amelyet egyik olvasónk juttatott el a BKV-Figyelőhöz a napokban. A videó még szeptember 23-án készült a 49-es villamoson, amelyen egy utas és egy ellenőr veszett össze minősíthetetlen stílusban. (A felvételen látható személyek jogaira való tekintettel a videót elhomályosítottuk.)

Tovább

komment Címkék: videó ellenőr veszekedés 49-es villamos

Koszos megállókat és járműveket lát? Jelentse!

Király Dávid

2014.11.12
15:42

A Közvágóhíd környékének áldatlan állapotáról számolt be olvasónk, Sándor a IX. kerületi ÁNTSZ-nek. A népegészségügyi szolgálatnak írt levél több szervezet postaládáját megjárta, mire eljutott az illetékes BKV-ig, akik a BKK-n keresztül válaszoltak olvasónknak. 

A leírt eset rengeteg kérdést és problémát felvet, számunkra azonban a legfontosabb tanulság az, amit Sándor a BKV-Figyelőnek is megírt, jelesül az, hogy 

ha bárki egyértelmű szennyeződést észlel, akkor jegyezze fel a jármű pályaszámát/rendszámát és ezentúl nyugodtan írhat a BKK-nak, akik ígéretük szerint soron kívül tisztítják a járművet.

Az alábbiakban először olvasónk levelét, majd a BKV - BKK-n keresztül eljuttatott - válaszát közöljük.

Mindennapi tapasztalataim szerint a 24-es villamos Haller utca/Soroksári út megállójában és a Közvágóhíd H végállomáson az illetékesek nem végeznek tisztítást, fertőtlenítést.

24-es-villamos_bkk.jpgFotó: BKK

Tovább

komment Címkék: takarítás köztisztaság ÁNTSZ IX. kerület

Fut a pénze után a BKV? Itt a válasz: igen

Király Dávid

2014.11.10
17:28

Szűkszavú választ kaptunk a BKV-tól arra a kérdésünkre, miért próbál több éve elévült pótdíjakat behajtani a közlekedési vállalat. Amint azt október végén megírtuk, a BKV furcsa, fenyegető hangnemű leveleket küldözget, amelyben többéves eljárásokra hivatkozva igyekszik különböző összegeket behajtani az utasoktól. 

Megkeresésünkre a BKV az alábbi tájékoztatást küldte:

A BKV Zrt. közpénzekből gazdálkodó társaságként köteles arra törekedni, hogy minden olyan követelést behajtson, amely megilleti. Az ügyfél kérésére minden esetben kiadjuk az alapul szolgáló esemény dokumentumait, illetve arról telefonon is tájékoztatást adunk. Amennyiben az ügyfél részéről észrevétel merül fel, azt minden esetben kivizsgáljuk, és a jogszerű keretek között megtesszük a szükséges intézkedéseket az ügy lezárása vagy a követelés további érvényesítése érdekében.

potdijkep.jpg

Ezt a levelet egy másik olvasónk kapta a közelmúltban

Tovább

komment Címkék: pótdíj BKV

Külföldi diák vagy? Óvatosan utazgass!

Király Dávid

2014.11.05
15:32

Tegye fel a kezét, aki szeret más hülyesége miatt szívni! Senki? Akkor valószínűleg az az amerikai diáklány sem élvezi a tortúrát, amit az okozott, hogy a BKK-nál angolul nem érhető el egy olyan információ, amit egyébként épeszű embernek amúgy sem jutna eszébe megnézni. István írta meg az abszurd történetet.

November 4-én, reggel 8:45 magasságában a Deák Ferenc térnél arra lettem figyelmes, hogy tört angolsággal a jegyellenőr hölgy bírságol egy már eléggé kétségbe esett fiatal lányt. Kisebb tépelődés után oda siettem, hogy mi is a gond, tudok-e segíteni. Kiderült, hogy a diáklány New Yorkból jött ide tanulni egy szemesztert és minden érvényes irattal rendelkezik.

isic.jpg

Fotó: isic.hu

Tovább

komment Címkék: diák nemzetközi diákigazolvány ISIC

Meghülyültek a BKK új automatái

Király Dávid

2014.11.03
16:50

Alig telik el nap, hogy ne érkezne panaszlevél a BKK új jegyautomatáira. Vagy jegyet nem adnak, vagy számlát, időnként nem is működnek, stb. Az összes hiba közül az a legviccesebb, amikor összevissza nyomtatják és darabolják a papírokat. Levente is erre panaszkodott.

Ha emlékeim nem csalnak, akkor megjelent egyszer egy poszt az automaták által nyomtatott gyűjtőjegyek kapcsán, hogy 10 db jegyet egyesével ad ki az automata, és praktikus tűzőgépet, és/vagy gémkapcsot vinni magunkkal. Nos, ezt szeretném kiegészíteni, észrevételem szerint a továbbiakban egy olló sem fog ártani, ha használni is szeretnénk a jegyeket.

jegy1.jpg

Tovább

komment Címkék: automata jegy

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Hirdetés

Facebook

BKV-figyelő RSS