BKV-Figyelő

A buszvezetők segítettek, meglett az elveszett táska

Király Dávid

2015.01.29
16:13

Évának szerencséje volt; két buszvezető hatékony és gyors segítségének köszönhetően visszakapta a buszon felejtett táskáját. Köszönetét a BKK alkalmazottai felé írta, s bár a világért sem fosztanánk meg ettől a BKK-sokat, de úgy pontos a történet, hogy az egyik buszvezető a BKV, a másik a VT-Arriva munkatársa.

Az alábbi levelemmel kivánom megköszönni a BKK munkatársainak az alábbi történetben nyújtott segítségét. A múlt héten pénteken, 2015. január 23-án este 20:00 óra előtt Rákoskeresztúron a 67-es buszról szálltam le és indultam a Tesco áruházba vásárolni. A pénztárnál álltam már, mikor észrevettem, hogy nincs meg a kézitáskám, amelyben pénztárca, személyes okmányok, BKK-bérlet, lakáskulcs, telefon, stb. volt.

ikarus_260_1_1.jpgFotó:BKV

Tovább

komment Címkék: táska talált tárgy buszvezetők 67-es busz

Nem állt meg a busz - a vezető nem emlékszik az esetre

Király Dávid

2015.01.26
12:50

A megállóban rekedt olvasónk, mivel a busz, amire várt megállás nélkül hajtott tovább. Olvasónk rögtön panaszt is tett a BKK-nál. Az esetet kivizsgálták, mivel azonban a buszvezető másképp írta le a történteket, az ügy ennyiben maradt.

Szeretném megosztani a történetem, ami ugyan nem véresen komoly, de érdekesen megmutatja a BKK hozzáállását az ügyfelek panaszához. Másodállásban egy anyaotthonban dolgozom éjszakánként. 2014. december 29-én reggel szerettem volna átmenni a másik munkahelyemre. Elég szűkre szabott az idő, míg átérek, nem késhetek el, így pontosan ki van számítva a közlekedésem.

panaszlevel.jpg

Tovább

komment Címkék: buszvezető 166-os busz

Látta a vezető, hogy baj van

Király Dávid

2015.01.22
15:37

Napi szinten landolnak utasokra rácsukott ajtókról szóló levelek a BKV-Figyelő postafiókjában. Újat szinte nem is tartalmaznak - a busz megáll, az utas leszáll(na), ajtó csukódik, anyád, tiéd. István levele annyiban más, hogy az általa látott esetben a buszvezető észrevette a problémát és csípőből tüzelés helyett megtette, amit ilyenkor meg lehet tenni.

Ma esti (január 20. - a szerk.) történetemmel újabb példát szeretnék elmondani, hogy a buszvezetők - sokak véleményével ellentétben - nem a világ legrosszabb emberei. A mai eset rávilágított arra, hogy egy buszvezető egy hideg, esős éjszakán hibázik, de nem mentegetőzik, elismeri, majd úgy vezet tovább, hogy érződik rajta a lelkiismeret-furdalás.

bkvikarus.jpg

Fotó: BKV

Tovább

komment Címkék: buszvezető 25-ös busz rácsukta

Eltűnt zebra kerestetik

Király Dávid

2015.01.20
12:27

A Határ út és a 3-as villamos felújításakor eltűnt egy gyalogátkelő. Igaz, hogy csak átmenetileg, de ez az átmenet már hetek óta tart, így a villamos egyik megállója szabályosan megközelíthetetlen - panaszolja olvasónk, Zsuzsanna, aki szerint a több villamost is lekésnek az utasok, mire átjutnak a megállóba.

Azért írok, mert egy hónappal ezelőtt elkóborolt a zebránk. De nem csak úgy elkóborolt, hanem vissza se jött. Történt ugyanis, hogy a Határ utat felújították és a villamost is, és lámpát is szereltek az Ősz utca - Határ út kereszteződésébe. Ami biztos nagyon jó dolog, egy hónapja csodálhatjuk, de szigorúan csak működésképtelenül.

oszutca1.jpg

Tovább

komment Címkék: zebra gyalogátkelő Határ út 3-as villamos

Eltömött automaták - a BKK keresi a megoldást

Király Dávid

2015.01.16
13:39

Több terve is van a BKK-nak a jegyautomatákkal csalók kiszűrésére, legalábbis ezt közölte a közlekedési központ a TV2 Tények című műsorával. A módszer lényege, hogy az automaták bankjegykiadó nyílását eltömítik, így a gép nem tudja visszaadni a visszajáró papírpénzt. Amikor a vásárló ott hagyja az automatát, a csalók kiszedik a tömést - és persze a pénzt is. 

A BKK egyelőre nem közölt részleteket, de amíg nem találnak megnyugtató megoldást, addig kiírják az automaták képernyőjére, hogy használat előtt nézzük meg a nyílást. Az elmúlt hetekben a BKV-Figyelőnek is sokan jelentették a hibát, legutóbb Zoltán, akinek a levelét közöljük. Nagyon hasonló levelekkel már találkozhattatok az oldalon, de nem lehet eléggé ébernek lenni. Figyeljétek az automatákat, és csak azokból vegyetek bármit, amelyeket nem rongáltak meg a csalók!

Lehetséges, hogy a következő problémát már sokan leírták ide, de akkor én is beállok ebbe a sorba. A mai délutánon (az eset még december végén történt - a szerk.) 14:45 körül a 4-6-os villamos Blaha Lujza téri megállójában (Újbuda központ felé) automatán keresztül vásároltam vonaljegyet. Kétezressel fizettem a 350 forintos vonaljegyet. Az automata ezután 150 forintot visszaadott apróban, a maradék 1500 forintot pedig papírpénzben szerette volna visszaadni.

bkkautomata1_mti460.jpg

Fotó: MTI

Tovább

komment Címkék: automata papírpénz csalók visszajáró

Rossz kijelzők, nehéz átszállások Hűvösvölgyben

Király Dávid

2015.01.13
13:37

Működésképtelen berendezésekre, lekésett buszokra, átszállási nehézségekre panaszkodik olvasónk, Bence.

A helyszín Hűvösvölgy. Az elmúlt 1-2 hónapban nagyon sok, még most is aktuális problémával találkozom az autóbusz- és villamosvégállomáson.

1. Manuális váltóállítás, oda a csatlakozás. A végállomáson sem a kijárati, sem a bejárati jelző nem működik. Ennek köszönhetően a váltók sem üzemelnek, már vagy másfél hónapja. A bejövő villamosról leszáll a vezető, átállítja a váltót, visszaszáll, beáll a végállomásra. Ez csaknem egy, másfél perc. Ez pont elég arra, hogy a 30 percenként járó csatlakozását lekésse az ember.

huvosvolgy1.jpgOlvasónk felvétele

Tovább

komment Címkék: átszállás műszaki hiba Hűvösvölgy

Türelem, emberek, türelem!

Király Dávid

2015.01.09
17:17

Persze, nem jó, ha késik a villamos, de azért talán nem ez a legfontosabb - erre hívja fel a figyelmet Dániel, aki az alábbi esetet a BKV-Figyelő Facebook-oldalán tette közzé.

2014. december 19-én, dél körül szálltam fel a 1536-ös pályaszámú TW6000 típusú 3-as villamosra az Örs vezér térnél. Rajtam kívül még felszállt csomó ember, köztük egy idős ember. (Az idős ember már bottal járt és az első ajtón szállt fel.) Az idős embernek át akarták adni a helyet, de ő azt mondta: csak egy megállót megy. Ez így is volt, a következő megállónál az első ajtón le is szállt.

3villamos_bkk_1.jpg

Fotó: BKK

Tovább

komment Címkék: 3-as villamos idős utas

Közel, s távol: hová bújt a pótlóbusz?

Király Dávid

2015.01.07
14:05

Nehéz megtalálni és még nehezebb megközelíteni a 12-es villamost pótló buszokat Újpesten - panaszolta olvasónk, Péter. Nehezíti a helyzetet, hogy a kimaradó járatokról a Futár sem tájékoztat. Olvasónk BKK-nak eljuttatott levelét közöljük.

Nem vagyok nagy levélíró, de a problémám - azt hiszem - többeket is érint, ezért is fordulok részben a nyilvánossághoz. A karácsonyi-újévi ünnepek alatt három alkalommal volt szerencsém ahhoz, hogy kimaradt egy-egy 12-es villamos, és egyszer több mint húsz percet vártam rá, kétszer pedig lóhalálában értem utol a pótlóbuszt. A történettel kapcsolatban két problémám is van.

12-es_potlas_1_.jpg

Tovább

komment Címkék: pótlóbusz megálló Újpest Futár 12-es villamos

Ti megszoktátok már az új megállóneveket?

Király Dávid

2015.01.05
16:34

Olvasónk, Milán nem - mint az leveléből kiderül. Az elmúlt évek megállóátnevezési hulláma hozott néhány okos megoldást: régen például a 7-es busz egyik megállóját az egyik irányban Vas utcának hívták, visszafelé Kazinczy utcának, miközben mindkét busz az Urániánál állt meg. Bőven akadnak azonban olyan megállók, amelyeket kár volt olyan közterületekről elnevezni, amelyek kvázi nem is léteznek vagy senki sem ismeri őket.

A mai nap alaposan felhúztam magam azon, hogy a 7-essel a Róna utcáig akartam elmenni, és nincs ilyen megálló. Mivel nem buszozom sokat, igencsak kellett figyelnem, hogy jó helyen szálljak le. A probléma egyre több helyen megjelenik, hálás lennék, ha az alábbi kis írásom eljutna a BKK-hoz is, hátha valaki megmondja, kinek jó ez.

74_banovec_1.jpg

Tovább

komment Címkék: átnevezés megállók

Heten újítanák fel a 3-as metró öreg kocsijait

Király Dávid

2014.12.30
17:24

A régi orosz metrók korszerűsítéssel egybekötött felújítására az előírt határidőre heten adtak be ajánlatot - közölte a BKV Zrt. 

A részvételi felhívás idén november 22-én jelent meg. A Fővárosi Önkormányzattal és a BKK-val együttműködésben a BKV elkészítette a járműfelújításra irányuló tender kiírásához szükséges dokumentumokat. Az eljárás előkészítésében részt vettek a METRÓÉRT Egyesület, valamint a BKV érdekképviseleti szervezetei is - olvasható a közlekedési vállalatnak a BKV-Figyelőhöz is eljuttatott közleményében.

m3_metro_bf_460.jpg

Tovább

komment Címkék: felújítás közbeszerzés metrókocsi M3-as metró

Többször is rácsukta az ajtót az utasra

Király Dávid

2014.12.29
12:25

A menetrend szent dolog, kőbe is van vésve, de némi józansággal mégiscsak az tűnik reálisnak, hogy a közösségi közlekedésben az utasok biztonsága előbbre való, mint a menetrend. A mozgásában korlátozott Máriára azonban leszállás közben kétszer is rácsukta az ajtót a buszvezető. A 9-es buszon történt incidensről Mária panaszlevelet küldött a BKK-nak, amelyet hozzánk is eljuttatott.

Mélységesen fel vagyok háborodva a velem történteken: 2014. december 13-án, 17 óra 22 perckor, szombati napon a Baross utcában közlekedő 9-es buszon (Kőbánya-Kispest M felé, Ikarus, BPI-182) jeleztem hogy le szeretnék szállni a Harminckettesek terénél. (A 9-es busz végállomása helyesen Kőbánya alsó vasútállomás - a szerk.)

ikarus_280_bkv.jpgFotó: bkv.hu

Tovább

komment Címkék: mozgáskorlátozott leszállás rácsukta 9-es

Rosszul lett a fiú, a buszvezető segített

Király Dávid

2014.12.22
16:14

Jön a karácsony, örüljünk az ilyen apróságoknak! Érdemes megjegyezni, hogy az alábbi rövid történetben nemcsak az a jó, hogy a buszvezető mindent megtett, hogy segítsen a bajba jutott fiúnak, hanem az is, hogy olvasónk, Annamária köszönőlevelet írt a BKK-nak. Ezt küldte el nekünk is.

A mai napon (december 11.) dél körül utaztam a 105-ös buszon (MHU-813), amelyen egy fiatal fiú rosszul lett. Mint később kiderült, leesett a vércukra mert a mai napon még nem evett.

citaro_andrassy_460.jpg

Fotó: Andrew Davidson Photography

Buszvezető kollégájuk a megállóban leállította a buszt, majd odament és megkérdezte a fiútól miben tud segíteni, illetve amikor kiderült, hogy a probléma oka az étkezés hiánya, akkor a saját szendvicsét adta oda (!).

A fiú a szendvics elfogyasztása után azonnal jobban lett. Azt gondolom, ritka példaértékű hozzáállást tanúsított. Nekem visszaadta a hitemet abban, hogy vannak még jószándékú és segítőkész emberek. Köszönöm! 

komment Címkék: segítség buszvezető 105-ös busz utasrosszullét

"És most ha ezért megb@szlak 16 ezerre?"

Király Dávid

2014.12.15
16:32

Olvasónk az alábbi levelet juttatta el a BKK-nak, a Tékozló Homárnak és a BKV-Figyelőnek. Kommentárt nem igényel.

2014. december 11-én 13:05-kor utaztam a három éves kislányommal az M4-es metrón. Kelenföldön szálltunk fel és a Nyugati tér volt a célállomásunk. Természetesen jegyet lyukasztottunk, kislányom nagy örömére, hisz a metrózás a mai programunkat képezte.

m3-m4_1.jpg

Tovább

komment Címkék: ellenőr átszállás M4-es metró

Bevonhatja-e az ellenőr a MÁK-kártyát?

Király Dávid

2014.12.09
14:43

Ingyenes utazásra jogosító, a Magyar Államkincstár által kibocsátott igazolvánnyal metrózott a napokban Tímea és fia. Az érvényes igazolvány mellett a tokban volt a korábbi, már lejárt kártya is, amelyet az ellenőr bevont. Tímea szerint az ellenőr ezt nem tehette volna meg, mivel a MÁK-kártya nem a BKV tulajdona. A helyzet azonban ennél bonyolultabb. Lássuk először is Tímea levelét.

A jelzett időpontban (2014. december 5., 16:45) gyermekemmel a Széll Kálmán téren az utazás megkezdése előtt, a metróaluljáróba történő belépéskor az ott tartózkodó ellenőrnek felmutattam a gyermekem részére a Magyar Államkincstár által kiállított, 2014. évre szóló, ingyenes utazásra jogosító igazolványt. (Ugyanebben a tokban tároltuk a már 2014. szeptember 30-án lejárt igazolványt is.)

makkartya_1.jpg

Fotó: Magyar Államkincstár

Tovább

komment Címkék: ellenőr MÁK-kártya

Kaotikus villamospótlás a 3-as vonalon

Király Dávid

2014.12.05
12:18

Csütörtökön reggel egy baleset miatt pótlóbuszok szállították (volna) a 3-as villamos utasait. Olvasónk beszámolója szerint azonban a pótlás korántsem volt kielégítő. Tömött buszokról, megállóban rekedt vagy inkább a gyaloglást választó utasokról számolt be olvasónk, aki a BKK-nak írt panaszlevelét a BKV-Figyelőnek is eljuttatta.

Ma (csütörtökön - a szerk.) reggel fél 8 után pár perccel szerettem volna utazni a 3-as villamossal a Jeszenák János utcától a Bosnyák tér irányába. Mivel a Mogyoródi út felöl közelítettem meg a megállót, így már útközben feltűnt, hogy nem járnak a villamosok. Ennek ellenére a megállókban kb. 10 (Bosnyák felé) és kb. 25 (Örs felé) ember álldogált. Mint elmondták, és én is tapasztaltam, a vadiúj megállók hangszórói némák maradtak. Lehet, hogy csak spórolás, hogy ne kopjon?

3villamos_bkk.jpgFotó: BKK

Tovább

komment Címkék: pótlóbusz Zugló 3-as villamos

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Hirdetés

Facebook

BKV-figyelő RSS