BKV-Figyelő

Viszonylat jelzések

BKV figyelő.hu

2007.09.25
06:44

Sziasztok!

Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:

Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon. 

De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:

233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan „régi” csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni. 

Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett – talán még közlekedik is – legalább egy olyan „újabb” Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.

Másik friss kedvencem a meghosszabbított 105-ös, amelyik Budáról nem csak a Deák Ferenc térig, hanem tovább a Gyöngyösi utcáig jár, néhány pedig még tovább, a Tescóig. A 4-esekkel való összevonásban nem látok kivetnivalót, az utastájékoztatásban annál inkább. Ezen a vonalon szóló Ikarus 415-ösök járnak, némelyik táblával, némelyik Fok-Gyemmel, és 412-esek (azok Budapesten csak Fok-Gyemesek). Míg a 4-eseknél régebben nem jelentett gondot a kijelzőn szerepeltetni, ha a busz a Tescóig ment, a 105-ösöknél ennek nyomát sem láttam, a jónépnek nincs jogában tudni, hogy melyik busszal mehet bevásárolni. Egyetlen kivételt láttam: az egyik jóérzésű sofőrnél egy, a szélvédőre belülről felragasztott A4-es lapon fel volt vésve szép színes filctollal, hogy TESCO, amikor meg visszafelé jött, akkor az, hogy BUDA FELÉ. Minden tiszteletem az övé, hogy foglalkozik az utasaival, és minden kritikám az őt alkalmazó cégé, hogy az meg nem.

És azt tudjátok, hol végállomásoznak Budán a 105-ösök? Attól függ, milyen típusú éppen az adott busz. A 415-ösök az Apor Vilmos téren, de az alacsonypadlós 412-esek kijelzőjén az olvasható Buda felé, hogy APOR VILNOS TÉR… Jó, ez tényleg apróság, de már lassan egy hónapja így van – senkinek nem tűnt még fel az illetékesek közül, hogy trehány volt a gombnyomogató szaki? 

Lassan már egyébként nem is tűnhet fel senkinek: én a 105-ös, meg a 16-os busz példáján látom legtöbbször, de biztos mindenki meg tudja erősíteni a saját környékéről, hogy iszonyúan leromlottak a Fok-Gyem kijelzők a kocsikon. Komolyan mondom, míg régebben – ilyenre is figyelő közlekedésbarátként – érdekes, üdítő momentum volt egy-egy hibás kijelző, és hozzá az ablakba tett kiegészítő műanyag tábla látványa a városban, most már inkább keserűséggel nézem, hogy szinte egyetlen – ilyen szempontból – rendesen karbantartott busz sincsen. A hozzáértők azt mondják, hogy nagyon ócska dolog ez a Fok-Gyem, de azt azért nem hiszem el, hogy ilyen mértékben lehetetlen volna a szervízelése. Ha meg akkora gondot okoz, akkor inkább nyomjanak OFF-ot mindegyiken, és elő a táblákkal! Sokkal zavaróbbak a töredékszavak és –számok, a kiolvashatatlan hieroglifák, mintha semmi sem lenne kiírva fekete alapon sárgával.

És még egy kicsinység a végére, utastájékoztatás témakörből, és a fentebb szóba hozott 16-os buszról: tegye fel a kezét, aki tudja (és a másik kezét is, aki NEM saját tapasztalatából, hanem a BKV valamely hirdetményéből tudja), hogy a 105-ös buszok összevonásával egyidőben a Buda felé tartó 16-os buszok megállnak a Hild téren is! Nekem csak azért van róla tudomásom, mert ott dolgozom, és szeptember 3-a után feltűnt, hogy nem hagyják ki a megállót (hivatalos közlemény róla sem a Fővinformnál, sem a BKV-nál semmi, de azt érdemes megnézni, hogy a www.bkv.hu-n a 16-os busz menetrendje „Érvényes: 2007. szeptember 3-tól”).

Köszönöm mindenki türelmét, aki végigolvasott. Lehet, hogy mindez szőrszálhasogatásnak tűnik a tömegközlekedés egyéb gondjai mellett, én viszont azt mondom: „az ördög a részletekben lakozik”. És ha ilyesféle kisebb problémákkal sem sikerül megbirkóznia annak, akinek ez a feladata, akkor lehet, hiába is reméljük, hogy a nagyobb gondokon úrrá legyen.

Üdvözlettel: McFigyeltem

komment komment Címkék: hiba bkv busz hiány viszonylat jelzés 233e

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása