BKV-Figyelő

Javult a tömegközlekedés színvonala Budapesten

BKV figyelő.hu

2008.01.04
15:07

„Az utasok szerint tisztábbak a járművek, jobban lehet tájékozódni, és kényelmesebb az utazás.”  (Sláger Rádió)





UPDATE1: A homáron található közleményt:


SAJTÓKÖZLEMÉNY
JAVULT A BKV SZOLGÁLTATÁSAINAK MEGÍTÉLÉSE
AZ ELMÚLT FÉL ÉVBEN

Javuló tendenciát mutat az utasok körében a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság szolgáltatásainak színvonala – derül ki a GFK Hungária által nemrégiben készített felmérésből. Mind a járművek tisztaságával, mind az utazási kényelemmel, de különösen az utastájékoztatással elégedettebb az utazóközönség, mint fél évvel korábban.

A BKV szolgáltatásainak megítélése a legtöbb szempontból javult az elmúlt hónapokban. A megkérdezettek nagy százalékban javulónak ítélik meg a járművek tisztaságát, minden negyedik utas teljes mértékben elégedett is e téren. Az utazási kényelem tekintetében is észrevehető pozitív változás, ám az utastájékoztatás színvonalának emelkedése vívta ki a legnagyobb elismerést az utazóközönség körében. A megkérdezettek 76%-a ítéli kifogástalannak, viszonylag sokan, minden harmadik válaszadó észrevett pozitív változásokat ezzel kapcsolatban – derült ki a GFK Hungária 15 és 65 év közötti célcsoportban végzett nem reprezentatív felméréséből.

A járművek tisztaságával jelenleg az utasok 48 %-a elégedett, a járműtisztaság változásának megítélése terén 59 % szerint változatlan a helyzet, 25% szerint javult és csak 8% mondja azt, hogy romlott a mögöttünk álló hat hónapban. Az utazási kényelemmel (átszállások száma, csatlakozások, férőhely stb.) az utasok 49%-a elégedett, a teljes mintában 56%-os változatlanság mellett ebben az esetben is javuló tendencia mutatkozik, az utasok 20%-a szerint nőtt az utazási kényelem, 18% szerint csökkent. Az utastájékoztatás javulása terén 76%-os az elégedettségi mutató, 52%-os változatlanság mellett a megkérdezettek 34%-a gondolja úgy, hogy javult és csak 6% szerint romlott az utastájékoztatás az elmúlt fél évben.

Budapest, 2007. január 4.
BKV Zrt. Sajtóiroda


UPDATE2:
A szavazás jelenlegi állása (I.04. 15:43) a BKV Figyelőn:





UPDATE3: Kedvező a BKV új viteldíj javaslatainak a fogadtatása
Kedvező a BKV új viteldíj javaslatainak a fogadtatása

Az utasok nagy részének tetszik a családi jegy és az SMS jegyváltási lehetőség

Budapest, 2007. november 28. – Kedvezően fogadták a 2008-ban bevezetendő új BKV viteldíjtípusokat a megkérdezettek – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által a BKV Zrt. megbízásából készített kutatásból.

A BKV Zrt. megbízásából a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérést készített a BKV szolgáltatásait igénybe vevő 15 és 65 év közötti budapesti lakosság körében abból a célból, hogy a vállalat előre megismerje a várhatóan jövőre bevezetésre kerülő új tarifatípusok lakossági fogadtatását. A felmérésre 2007. november 6. és 8. között került sor 2000 fő telefonos megkérdezésével.

A tervezett tarifaváltozások közül kiemelkedően kedvező a fogadtatása a hétköznapi családi jegynek – mellyel két felnőtt és öt gyermek utazhat egy napig korlátlanul körülbelül 2.000 forintért. Ezt a tarifatípust a megkérdezettek háromnegyede tartja pozitív változásnak.

Alig marad el ettől az SMS-ben rendelhető jegy bevezetésének támogatottsága. Itt az SMS-ben rendelhető autópálya-matricához hasonlóan az utasnak felszállás előtt SMS-t kell küldenie egy számra, a válaszként kapott SMS birtokában pedig 60 percig korlátlan számú átszállással utazhat. A jegy árát az egyenlegéből vonják le, vagy a havi számláján jelenik meg.

Nem ütközik általános elutasításba a havibérletek 30 napos bérletekkel való helyettesítése – többen üdvözlik ezt a változást (52 százalék), mint ahányan elutasítják (41 százalék) –, és még a napi rendszerességgel utazók is nagyobb arányban támogatják, mint ellenzik ezt a módosítást.

Az újonnan bevezetni kívánt tarifatípusokat támogatók aránya (az adatok százalékban kifejezve)

Családi jegy 73
SMS jegy 60
30 napos bérletek 52
Metrószakaszjegy megszűntetése 11


Forrás: GfK Hungária Piackutató Intézet

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.

komment komment Címkék: budapest vicc bkv ügyfélszolgálat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS