BKV-Figyelő

Nem ért sokat a szmogriadó

BKV figyelő.hu

2009.01.13
08:21

Tegnap reggel figyeltem az autók rendszámát a forgalmasabb utakon. Páros-páros-páros-páratlan, valahogy így jöttek sorba. Meglepett, mert vasárnap egyenlő számban láttam páros-páratlan rendszámú kocsikat, pedig már akkor is élt a riadó, csak senkit nem érdekelt. Az autók fürkészése közben elgondolkodtam azon, hogy a páratlan rendszámú autósok, akik nem tették le a kocsit, ennyire nem tudják nélkülözni az autót?

Budán délután összefutottam egy páratlan rendszámú autóssal, aki éppen parkolóhelyet keresett. Szóba elegyedtem vele egy rövid bemutatkozás után, majd kérdezősködtem kicsit, mégis miért nem tette le az autóját? Válasza rövid volt és tömör: „Csak”. Rövid válaszát persze kifejtette. Panaszkodott a szmogriadó rendszerére, és a BKV-ra is (kevés a hely, lassú, koszos stb.) És hát miért is ülne BKV-ra, ha nem büntetik meg, csak figyelmeztetik? BKV-ra egyébként is jegyet kell venni. „Szar az egész rendszer, ahogy van” (mondta). És igazat kell adnom neki.

 



Ez az egész szmogriadó egy oltári nagy hiszti. Eddig is volt ilyen rossz minőségű levegő, csak senkit nem érdekelt. Az EU megkérte hazánkat, hogy változtasson a határértékeken, melynek eleget is tettek. Tehát a levegő nem szennyezettebb, mint máskor csak a határértékek lettek alacsonyabbak. Ezzel a lépéssel, és apró látszatintézkedésekkel a zöldek száját is nagyon jól be lehetett tömni, akik naivan elhitték a városvezetésnek, hogy szmogriadó esetén ténylegesen ki lesznek tiltva az autók a városból.

A BKV vasárnap bejelentette, hogy 10%-kal több járművet állít majd forgalomba az autósok miatt, akik mégis a tömegközlekedést választják majd (fontos nekik az egészségük, és a város), ám csak a MÁV mert ingyenes utazást felkínálni az autósoknak. Mégis, miért válasszák a drágább, kényelmetlenebb tömegközlekedést?

Más európai nagyvárosokban megszokott, hogy hasonló intézkedések esetén, amikor autóval nem, vagy csak részben hajthatunk be a városba, a városi tömegközlekedés az autósok számára díjtalan. A városvezetés közleménye szerint ezt a megoldást azért nem vették át a nagyvárosoktól, mert igazságtalan lenne a fizető BKV utasokkal szemben. Véleményem szerint hasonló „katasztrófahelyzetben” meg kellene adni ezt a lehetőséget az autósoknak, mert így nagyobb eséllyel tennék le az autót a város szélén, nagy hagynák otthon. Ez után lehetne megbüntetni őket, ha behajtanak a városba.

Ahogy én látom, a szmogriadó feltételei nincsenek megteremtve. A hatóság nem büntet, a tömegközlekedés rossz, és még fizetni is kell érte. Attól, hogy a kormányfő villamosra száll, (még ha csak egy kép erejéig is), nem fogják a városlakók letenni az autót. Szabályok kellenek és kedvezmények, hogy a város levegője tisztább legyen. Amíg nincs elkészített szmogriadó terv, nincsenek szabályok, addig az egész egy felesleges hiszti marad. Ha másra nem is volt ez jó, elterelte az emberek figyelmét az orosz gáz körüli balhéról. Pont kapóra jött.

komment komment Címkék: budapest bkv autó szmog főváros bkvfigyelo riadó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS