BKV-Figyelő

Drágábban juthat a BKV az új metrókocsikhoz

BKV figyelő.hu

2009.09.09
13:00

Hat-hétmilliárd forinttal is többet fizethet a főváros a 2-es és a 4-es metró 37 új metrókocsijáért, mint a szerződésbe foglalt 65 milliárd forint - írja a Népszabadság. Az új szerelvények nem készültek el időre, a BKV és a francia gyártó most egyeztet az egymással szemben fennálló követeléseikről.

2006-ban rendelt a főváros, illetve a BKV a francia Alstomtől 37 új metrókocsit 65 milliárd forintért. Ezekkel cserélnék le a több mint harmincéves orosz metrókocsikat a kettes metró vonalán, 15 szerelvényt pedig az épülő négyes vonalra szántak. Előbbieknek május végéig el kellett volna készülniük, míg a 4-es metróra szánt kocsikat július végéig le kellett volna szállítani.

A Metropolis névre keresztelt kocsik prototípusát azonban még tesztelik, és ezeken augusztus végén a tűzoltók hiányosságokat találtak, az új kocsikat baleset esetén csak speciális pontokon lehet megemelni, de erre a tűzoltóság emelői nem alkalmasak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság még áprilisban a fékeknél talált problémát. A 2-es vonalra szánt 22 járműre még típusengedély sincs, ezeket novemberben állíthatják ki.

A 2-es metróra szánt kocsiknál a BKV a késés miatt a késés miatt 3,3 millió eurót követelhet a gyártótól. A 4-es vonalra szánt járműveknél viszont az építkezés késése miatt az Alstom akár 26 millió eurós, azaz, majdnem hétmilliárd forintos kötbért kérhetne a BKV-tól. A két cég tárgyal az egymással szemben felszámítható kötbérekről és pluszkövetelésekről.

Az új metrókocsikat a mostani tervek szerint 2010 második felében állíthatják forgalomba, addig a mostani szerelvények járnak, de ez a lap szerint a BKV-nak komoly műszaki feladatot és kockázatot jelent.

(Origó)

komment komment Címkék: budapest bkv hír metró információ alstom origó nkh

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása