BKV-Figyelő

Hűvösvölgy kaotikus közlekedése

BKV figyelő.hu

2009.12.02
14:10

Ez a nap legyen a nyílt levelek napja. Reggel a BKV szakszervezetek Bajnai Gordonnak címzett nyílt levelét olvashattátok, most pedig néhány sorral lentebb egy utas nyílt levelét találjátok, amit a BKV-nak címzett. Témánk a Hűvösvölgyet érintő rossz tömegközlekedési állapotok:

Tisztelt BKV Zrt!

Nyílt levéllel fordulok Önökhöz, amelyben közreműködésüket kérem az alábbiakban felsorolt közlekedési kényelmetlenségek mielőbbi megoldásában. Tapasztalataimat, mint rendszeres tömegközlekedő írom le, naponta kétszer utazom át Hűvösvölgyön és használom az onnan induló és oda érkező járművek többségét.  Levelemet a BKV Figyelő blog szerkesztőjéhez is eljuttatom, ahol az olvasók esetleg újabb észrevételekre hívhatják fel az Önök figyelmét. Kifogásaim a következőkből állnak:

1.)  Aki valaha járt a közelmúltban a hűvösvölgyi végállomáson nagy valószínűséggel meghökkent azon, amit az ott összegyűlt hajléktalanok megengednek maguknak. Viselkedésükben gyakori az éppen buszra várakozók néha tettlegességi is fajuló inzultálása, egymás közti veszekedésük, hangos káromkodásuk valamint előszeretettel használják kis- és nagydolgukra (!) a Gyermekvasút felé eső nagy fal tövében lévő zöldterületet. Az utóbbinak rendszeres tanúi lehet minden buszra várakozó, hiszen a távolság alig 10 méter. A végállomás padjait rendszeresen elfoglalják, utánuk az embernek nincs gusztusa leülni. A hajléktalanok száma akkor többszöröződött meg, mikor újonnan megnyílt az állomás trafikja, ahol alkoholt is nagy mennyiségben árulnak (kirakatában több sorban állnak a felesek vagy a nagyobb üvegek). Tűrhetetlennek találom, hogy egy ilyen frekventált helyen ne legyen biztonsági védelem illetve alkohol is kapható legyen, aminek első számú vevői az ittas hajléktalanok.

2.) Utasforgalmi szempontból aggályos a 64-es és 164-es viszonylat, mely Solymárra közlekedik. A közelmúltban végzett utasforgalmi mérések alapján a járat gyakorisága nem változott, holott az erősen indokolt volna. A kora esti óráktól kezdve ugyanis a 20-30 perces időközönként induló buszokon a csúcsidőkben tapasztalható tömeg gyűlik össze, túlnyomó részük pedig egészen Solymárig el is utazik. Ugyanakkor a körjáratként működő 57-es és 257-es viszonylat ebben az időszakban 8-15 percenként indul, utasforgalma meg sem közelíti az előbb említett járatét. Javaslom, hogy bírálják felül a buszok menetsűrűségét, így a jelenleginél sűrűbb indulási időközöket vezetve be, elkerülendő a rendszeres tömeget.

3.) Az előző ponthoz szervesen kapcsolódik a következő kifogásom: erősen jellemző a 64-es és 164-es buszok elkényelmesedett vezetőire, hogy a 20-30 perces követési idő ellenére a járművekkel csak az utolsó percekben állnak be a megállóba, ami az egyre hidegebb időjárás miatt is elfogadhatatlan. Mivel nem olyan busz áll be, amely éppen még nem tért vissza az állomásra a forgalomból, hanem ott várakozik, érthetetlen miért nem oldható meg az, hogy a buszvezető előre beállítsa a járművet a megállóba és nyissa ki egyetlen egy (a hideg miatt ez erősen fontos volna) ajtaját az utasok számára.  Továbbá egész napos gyakori jellemző még, hogy az indulási időt meghaladva (melyet kijelző pontosan jelez) néhány perccel bandukol ki a vezető, és viszi forgalomba a járművet. Ennek a jelenségnek úgy tűnik ez idáig semmiféle retorziója nem volt, mert javulás nem tapasztalható.

4.) Többször fordult már elő, szintén az indulásokkal kapcsolatban, hogy járatok nemes egyszerűséggel kimaradnak. A követési időt - mint már írtam – kijelző jelzi, így azt az utasok könnyedén nyomon követhetik. Várakozásuk hiábavaló lesz, hiszen a kimaradó járatot (melyre műszaki hiba nem utal, és utastájékoztatás sem hangzik el ilyen esetben) nem pótolja semmi, hanem a soron következő járat áll be a megállóba. Vezetőjének megkérdezése után csak vállvonogatás és tanácstalanság a válasz a legtöbb esetben. Felelősségre vonás nélkül megtörténhet-e egy ilyen eset, illetve egyáltalán hogyan történhet meg, hiszen a következő buszon felgyülemlő tömeg nem a legkellemesebb esemény, leginkább csúcsidőben nem.

5.) Utolsó észrevételem apróság a fentiekhez képest, de bosszantó jelenség. Amikor még az 56-os viszonylat létezett, forgalmi okok miatt indulási percjelzőjét kikapcsolták, mivel a pontos indulást emiatt nem tudták Önök garantálni. Ennek már több éve, azóta a 29-es járat vette át ennek helyét és az indulási időt jól betartva közlekedik – továbbra is kikapcsolt kijelzővel. Javaslom, hogy minél hamarabb kapcsolják vissza azt, hiszen a Hidegkút felől érkező utasok a leszállás után láthatnák az indulást és a viszonylag messze álló 29-est nem késnék le emiatt. Továbbá az indulásokat feltüntető nagy kijelzőn lévő analóg óra (mely a táblának a villamosokat ábrázoló oldalán van) több éve áll, javasolt volna benne elemet cserélni, vagy megjavítani.

Bízom benne, hogy az Önök közreműködésével ezeknek a problémáknak mindegyike minél előbb rendeződik!

Előre is köszönettel, Fekete Dániel

Budapest, 2009.11.30

komment komment Címkék: budapest bkv ügyfélszolgálat levél nyílt levél utas panasz észrevétel hűvösvölgy

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS