BKV-Figyelő

Lefagyott buszok: A denaturált szesz a megoldás?

BKV figyelő.hu

2009.12.28
12:50

Nyugdíjazott mozdonyvezető olvasónk szerint igen. Alább leírja, hogy ők hogyan csinálták végig a hideg teleket a 70-es években fagyás nélkül:

Tisztelt BKV-figyelő!

Olvasom, hallom a híreket a buszok elfagyásáról. Nem értem, mert ezt meg lehet viszonylag olcsó módszerrel előzni. Annak idején mozdonyvezetőként a 70-es években mi végig csináltuk a telet elfagyás nélkül, amikor még beosztott mozdonyaink voltak.

A módszer roppant egyszerű volt. Kértünk a műhelyben, vagy akár vettünk is ha kellet egy liter denaturált szeszt. Köztudott, hogy az alkohol fagyáspontja más, mint a vízé, ezért amikor fagyveszély volt, a kompresszor utáni nyomócsőbe - álló helyzetben - egy vakcsavaron keresztül beleöntöttünk kétnaponta fél deci alkoholt. Vakcsavar vissza, és indulhatott a motor és a kompresszor. Ezzel a módszerrel az egész levegős rendszert átjárta az alkohol pára és megakadályozta az elfagyást. A legnagyobb hidegekben is le tudtuk csapolni a főlégtartályokat, és nem fagyott el a levegős vezérlés.

Talán érdemes lenne a BKV-nál is bevezetni a „spanyolviaszt”.

Ugyan volt a mozdonyokon alkoholporlasztó, de az nem sokat ért, mert szerkezetileg rossz helyre volt felszerelve, mégpedig a főlégtartály után és az csak a fővezetéket fagytalanította. A főlégtartályt és a vezérlő rendszert nem. Végül is szabálytalan volt a mi megoldásunk, de működött.

Tisztelettel, G. István nyugdíjas mozd. vez.

komment komment Címkék: budapest bkv máv busz tél utas panasz fagy észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS