BKV-Figyelő

A BKV és a hatékony utastájékoztatás

BKV figyelő.hu

2010.02.02
09:00

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi képet 2010. január 24-én fotóztam a 148-as autóbuszról. Ezen a vonalon új, VanHool autóbuszok járnak, amiknek - általam észrevett - nagy problémája a helyszűkén kívül az is, hogy a digitális kijelző sötétben nehezen olvasható, főleg messziről, a buszokról jóformán csak a megállóba való beállás után lehet megállapítani, hogy valójában melyik járathoz tartoznak - gyengén látók "előnyben", ugye... Ezt a problémát próbálta kiküszöbölni valamelyik kedves utastársunk - vagy talán éppen a dolgozók közül valaki?

Szívélyes üdvözlettel: N.


Egy másik olvasónk, Névtelen betelefonáló a hibás, nem működő kijelzők miatt írt levelet. Vajon más magyar nagyvárosokban miért nincs hiba a buszok kijelzőivel? Ahol rosszak, miért tudják lecserélni őket?

Kedves BKV Figyelő!

Ma délután (2010 január 26) fél 2 körül utaztam a 7-es vonalon a BPI 956-os frsz-ú Ikarus 435-ös buszon. Leszállva megfigyeltem, hogy a külső, (jobb)oldali 2db FOK_GYEM, valamint a jármű hátulján található kijelző SEM működött! Úgy tudom, ha csak egy darab FOK_GYEM hibás, a busz nem hozható ki a garázsból. Igaz, nem balesetveszélyes, mint ahogyan egy kiégett neoncső sem. De kérdezem: Siófokon, Kecskeméten vagy Szegeden miért oldható meg az, hogy a buszokról egy sima csak viszonylatszámot mutató LED-kijelző segítségével le tudjuk olvasni a járat számát? A siófoki helyi járaton és a szegedi 1-es villamoson, hogyhogy képes működni egy reklámokat, közérdekű információkat közlő „valami” is? Budapesten, egy világvárosban az utastájékoztatás miért nem megoldható?

Ha elég hosszú, írásomat szívesen látnám poszt formájában, de ha rövid az sem baj, a lényeg, hogy az általam hibásnak látott kijelzőket megjavítsák.

(ui: fűtés legalább volt)


Végül, hogy ne csak rosszat írjunk, jöjjön most cooldogg képe, aki egy szépen felújított 412-es Ikarussal futott össze a 26-os vonalán. A busz a Volvókban ismert BUSE kijelzőt kapta, teljesen feldobja az elejét, és most már azt is látni, merre jár.


 

komment komment Címkék: budapest bkv busz ikarus utas panasz kijelző tájékoztatás utastájékoztatás fok gyem vanhool

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS