BKV-Figyelő

12 villamosvonalon kezdődik felújítás a nyáron

BKV figyelő.hu

2011.05.14
09:54

Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, azaz összesen tizenegy milliárdra emeltek, -adta hírül az MTI.

A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.

A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca ? Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.

A felújítási program érinti a 18-as villamos krisztinavárosi, Alagút utca ? Orvos lépcső, a 28-as és 37-es villamos kőbányai Éles sarok ? Jászberényi út szakaszát, az 50-es villamos teljes vonalán a rossz állapotú útjárókat, az 52-es villamos egyes pesterzsébeti szakaszait, valamint a 62-és és 69-es villamos Kolozsvár utcai szakaszát.

A BKK hangsúlyozta, hogy a felújítással a sebességkorlátozások jelentős része megszűnhet, így gyorsabban juthatnak el az utasok céljukhoz. A BKK már kiírta a közbeszerzést a felújításokra, azok lezárultával indulhat a kivitelezés; jelenleg döntően az előkészítő munkák zajlanak.

Kitértek arra is, hogy az idén ugyanebből a támogatásból vásárolnak 15 használt MAN trolibuszt, amelyek a legrosszabb állapotú, átlagosan harmincéves orosz ZIU-9-esek helyett közlekednek majd, de jut pénz a használt autóbuszok rövidesen lezáruló beszerzésének finanszírozására, az utastájékoztatási rendszer fejlesztésére is.

(MTI)

komment komment Címkék: budapest mti cikk bkv hír villamos felújítás kötött pálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS