BKV-Figyelő

Milyen valódi alternatívát nyújt a főváros az autósoknak?

BKV figyelő.hu

2011.06.02
00:08

Az elmúlt napokban a Budapesti Közlekedési Központ és a VEKE Facebook oldala az új Budaörsi úti buszsáv miatti anyázásokkal volt tele. Érdemben nem igen lehetett vitatkozni a témáról, ugyanis a BKK nem minden esetben adott választ a felvetett kérdésekre, a VEKE pedig szokásához híven a demagóg, szánalmas, troll, stb. jelzőket aggatta azokra a hozzászólókra, akik nem értettek velük egyet. Pedig sok normális kérdés felmerült, többek között az is, amit Cser-Palkovics András is feltesz az alábbi cikkben. Hol a valódi alternatíva? Mit kínál a ?külsősök? adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?

Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros, -olvasható az Indexen.

Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.

Főváros-sovinizmus

A székesfehérvári polgármester (egyben egyéni országgyűlési képviselő) Cser-Palkovics elsősorban amiatt akadt ki, ahogy tegnapi cikkünkben a főváros tehermentesítésére irányuló lépést a VEKE és a BKK képviselői kommentálták. "Szavaikban és a mögöttes jelentéstartalomban jól kitapintható az a lenéző, főváros-sovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek."

"Minden településen vannak ?szent őrültek?, akik egy-egy tematika köré szervezik életüket, mindennapjaikat kitölti a galambászat, a gombagyűjtés vagy éppen flash mobok szervezése. Nélkülözhetetlen és igen hasznos részei ők a civil társadalomnak.

Jelentős csoport ezen szubkultúrák között az, amelyik csak kötött pályában és felsővezetékben gondolkodik, amelyik hétvégéket képes vitatkozni a Szimferopol-Jalta közötti közel kilencven kilométeres trolibuszjáratról ? élcelődik tovább Cser-Palkovics. ? Nincs is ezekkel az emberekkel semmi baj, rendes önkormányzat támogatja, ha okosat mondanak, meghallgatja őket. Az azonban, ha elszabadult hajóágyúként, kontroll nélkül akcióba lépnek, aggodalomra adhat okot."

Verbálisan tüzelő hajóágyúk

"Budapesten ezek a hajóágyúk most nem csak elszabadultak, de tüzelnek is, egyelőre verbálisan: a városból kifelé, a lenézett, lesajnált, megoldandó problémaként aposztrofált vidéki magyarokra" ? hívja fel a levélíró a főpolgármester figyelmét.

Emlékeztet arra is, hogy az agglomerációból nem szórakozni járnak az emberek naponta a fővárosba, hanem a megélhetésüket keresik, mellesleg pedig Budapesten adóznak. Ezért pedig ők és munkaadóik "joggal várják el, hogy az általuk megtermelt értékekért cserébe a főváros ne másodrendű, ?kiszorítandó? állampolgárként tekintsen rájuk".

Kenderkötél-kendácsolás

Cser-Palkovics arra is megadja a választ, hogy ő és sorstársai miért autóval ingáznak Budapestre: "a főváros határában P+R parkolók csak a látszat kedvéért vannak, az autóval járó nem tudja letenni járművét a város határában. De ha le is tudná tenni, csak egy rosszul szervezett, drága, nap mint nap kellemetlen élményeket nyújtó tömegközlekedéssel mehetnének tovább. Mert mit kínál a ?külsősök? adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?"

"Ha Budapest a magyar gazdaság központja kíván lenni ? és húzni kívánja ennek hasznát ? akkor nem zárhatja el a munkaerő útját" ? folytatódik némileg fenyegetőbbre váltott hangnemben a levél. Cser-Palkovics kerüli a nyílt konfliktust Tarlóssal, mint írja, a helyzet nem a főpolgármester hibájából állt elő, ám rajta múlik, hogy Budapest főváros akar-e maradni.

feheruuaru rea meneh

"Ha nem, semmi gond, van megoldás. A középkorban Szent István egyszer már kijelölte Magyarország fővárosát. Nem Buda volt az. Nyilván akkor is csak egy sáv vezetett be a városba?" ? zárul a frappáns levél, amit a vicces polgármester "Air Mail" megjelöléssel látott el, hogy még az új alaptörvény januári hatályba lépése előtt biztosan kézbesítsék.

(Index)

komment komment Címkék: budapest közlekedés bkv busz metró autó autópálya villamos sáv buszsáv agglomeráció alternativa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS