BKV-Figyelő

Lelassult a gyorsjárat az elsőajtós felszállástól

Király Dávid

2013.09.03
12:51

Legalább a másfélszeresére nőtt a menetideje a Kőbánya-Kispest és Rákosmente között közlekedő 202E busznak, amióta augusztus 24-én ezen a vonalon is bevezették az elsőajtós felszállási rendet - hívta fel a figyelmünket egy utas, aki a BKK-nak írt levelét a BKV-Figyelőnek is eljuttatta.

A közelmúltban kibővített első ajtós felszállási renddel kapcsolatban kérem, engedjenek meg néhány észrevételt, mely az utasok hangján szól jobbító szándékkal.

Jómagam munkámból és tanulmányaimból adódóan rendszeresen veszem igénybe az Önök szolgáltatását, van, hogy napi 10-12 járműre is fel kell szállnom. A bliccelés kérdésköre kényes témakör, ez a tevékenység tényleges hátrányt okoz a társaságnak, illetve valóban nem reális, hogy sokan jogtalanul díjmentesen kívánnak részt venni abban a közösségi közlekedésben, amelyért mi, fizető utasok pénzt adunk. Természetes, hogy Önöknek a bliccelés visszaszorításáért lépniük kellett. Ugyanakkor minden bizonnyal nem az első ajtós felszállási rend bevezetése a legjobb megoldás.

202e_wiki.JPGFotó: Wikipedia

Napi rendszerességgel utazom a 202E jelzésű autóbusszal, amelyre augusztus 24-től csak az első ajtón lehet felszállni. A korábban 20 perces Kőbánya-Kispest - Bakancsos utca távot az autóbuszok 28-32 perc alatt teszik meg, visszafelé irányban pedig, mivel nem végállomásról van szó, teljesen ad hoc jelleggel érkeznek az járművek a megállóba. A leírt menetrend köszönőviszonyban sincs a valós érkezési és indulási idővel, mert az ellenőrzéssel egybekötött felszállás drasztikusan megnöveli a várakozási időt, ezáltal nyújtja a menetidőt.

A buszmegállókban Volán hangulatú sorban állás zajlik, gyakran 20-30 ember áll sorban az első ajtónál, mindez a XVII. kerület területén igen sűrű megállásokkal történik, így gyakorlatilag az autóbusz több időn keresztül áll, mint halad. Számomra és a többi utas számára idegesítő, kellemetlen és érthetetlen, hogy 2-3 perceket áll a jármű a megállóban, s legalább másfélszeresére nő a menetidő, ami egyértelműen a szolgáltatás színvonalának csökkenését jelenti.

Fizető utasként pedig a színvonalcsökkenést semmilyen formában nem tudom elfogadni. A sorban állás ilyen nagy forgalmú járatok esetében indokolatlan kényelmetlenséget jelent az utas számára, ezt a feleslegesen megnyújtott menetidő pedig csak hatványozza. A kis forgalmú viszonylatokon kétségtelenül jó megoldás az első ajtós felszállási rend, a csuklós buszokból kiadott erős forgalmú buszjáratokon azonban ezek alapján elfogadhatatlan.

Utasként el kell ismernem, hogy a közelmúlt járműbeszerzései emelték az utazások komfortfokozatát. Azonban Önöknek is be kell látniuk, hogy a budapesti tömegközlekedés színvonala összességében kritikán aluli, s ez a színvonal nem tűr további csökkentést még akkor sem, ha ez a bevételek növelésének érdekében történik.

Az iskolakezdés idejétől a fent említett kellemetlenségek bizonyára ennél is intenzívebben jelen lesznek majd, hiszen a szóban forgó járatra tanítási szünetben is szinte művészet felférni, ha ehhez hozzá jönnek az iskolások, akiknek szintén elől kell felszállniuk, az brutális következményekkel járhat, ez pedig senkinek sem lehet érdeke.

Összességében tehát fontos látni, hogy a nagy forgalmú járatokon, így a 202E jelzésű autóbuszon hibás döntés volt bevezetni az első ajtós felszállási rendet, mert az az utasok számára indokolatlan és aránytalanul nagy kellemetlenségekkel jár (bizonyára a buszvezetőnek sem kellemes egy út során több száz jegyet leellenőrizni). Így kérem a Tisztelt BKK-t, hogy állja útját a színvonalcsökkenésnek és válasszon olyan jegyellenőrzési megoldást, amely nem sérti ilyen nagy mértékben a fizető utazóközönség érdekeit.

komment komment Címkék: menetidő elsőajtós felszállás 202E busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS