BKV-Figyelő

A busz hátulja is oda megy, mint az eleje

Király Dávid

2013.09.25
17:18

A mérleg egyik serpenyőjében a bliccelők kiszűrése, a másikban a kényelmesebb utazás. Sokan meglepődtek, amikor a BKK több csuklós busszal vagy trolival ellátott vonalon is bevezette az elsőajtós felszállást. Biztos, hogy lehet még hangolni a rendszeren, de az elsőajtózás megszokható.

Ennek ellenére érdemes megfontolni az utasok, így például olvasónk, Piroska javaslatait is. Addig is mi, utasok annyit tehetünk, hogy elfogadjuk: a busz hátulja pontosan oda megy, mint az eleje, úgyhogy menjünk szépen hátra, és ne tartsuk a sort.

Kétéves kisfiammal gyakran utazunk busszal, trolibusszal az Örs Vezér tere környékén. Az utóbbi időben egyre több járaton vezették be az elsőajtós felszállást. Meglehetősen lassítja az utazást, és kényelmetlen is, mivel az emberek többsége megáll, miután felszállt, hátul pedig üres a busz, de a BKV részéről érthető, hogy valahogyan próbálják a bliccelést csökkenteni.

elsoajto.jpg

Ami viszont már meglehetősen felháborított, hogy újabban a 82-es csuklós trolibuszon is bevezették ezt a szabályt. Eleve egy csuklós buszon jóval többen utaznak, mint egy szimpla buszon, így aztán szép nagy tömeg alakul ki az első ajtó környékén, akkora, hogy sokszor már fel sem lehet férni a buszra.

Másrészt meglehetősen balesetveszélyes is, hogy miután felszálltam, karomon a gyerekkel próbálok a busz hátulja felé araszolni, hogy esetleg le tudjunk ülni, miközben már elindult a busz. Vagy én is megállok a busz elején, ha kapaszkodni akarok és nem elesni a gyerekkel, és akkor én állom el az utat mások elől.

Vajon előbb utóbb a Combino villamosokon is bevezetik az elsőajtós felszállást? És mi történik, ha egyszer tényleg elesik egy öreg néni, kismama, vagy kisgyerekes anyuka, miközben próbál hátramenni a mozgó buszon és súlyosan megsérül valaki?

Legutóbb a buszvezetőn kívül egy biztonsági őrt is odaállítottak az első ajtóhoz a jegyeket ellenőrizni, így persze még kevésbé fértek el az emberek, miközben megpróbáltak hátramenni. Ha még egy embert alkalmaznak a jegyek ellenőrzésére, akkor azt esetleg lehetne a hátsó ajtóhoz állítani, és akkor ott is fel lehetne szállni. Az első ajtónál ellenőrizhetné a jegyet a vezető, a hátsónál pedig az ellenőr. Ez már egy értelmesebb megoldás lenne.

Most persze csak az van, hogy a buszvezető rendszeresen bemondja, hogy menjenek hátra az emberek, mivel leszállni csak a hátsó ajtóknál lehet. Ez különösen jó, ha csak egy megállóra szállunk fel a buszra, és a tömegben egy megálló alatt sem sikerül eljutnunk a hátsó ajtóig... Nem tudom, hogy tettek-e már ez ügyben panaszt a BKV-nál, de remélem, hogy a csuklós buszok elsőajtós felszállását gyorsan megváltoztatják, mielőtt tényleg baleset történne.

komment komment Címkék: baleset csuklós busz elsőajtós felszállás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS