BKV-Figyelő

"Ahány sofőr, annyi szabálykezelés"

Király Dávid

2014.09.19
13:49

Nem vagyok ellensége az elsőajtózásnak, sőt. Az elmúlt évek tapasztalata (és olvasói levelei) azonban azt mutatják, nem minden esetben tudja betölteni a szerepét. Ahogy mondani szokás: egy rossz szakács a legjobb receptet is el tudja rontani. Szilvia osztotta meg velünk véleményét.

Nem feltétlenül értettem egyet eme szabály bevezetésével, mert aki akar, az úgyis bliccel, és rövid időn belül kiderült számomra, hogy csak feszültséget okoz az emberek között. Utazásról utazásra értek bennem a gondolatok, amelyeket most leírok.

elsoajto_2.jpg

 Ahány sofőr, annyi szabálykezelés. Mármint volt, amikor kifejezetten dühített, hogy a sofőr megállt a trolival, amíg az illető, aki vagy nem volt tisztábban az elsőajtózás szabályaival, vagy csak lusta volt elmászni az első ajtóig mindenki előtt, előre nem ment és meg nem mutatta bérletét. Én meg - ha időre mentem - téptem a hajam, hogy most komolyan ezért állunk?

Van, aki azért egy bizonyos számú embertömegnél kinyitja az ajtókat és nem nézeget. Nem értem, miért pont a 77-es és a 82-es vonalára rakták ezt a szabályt, mivel az utasok nagy százaléka nyugdíjas. Ez a másik fő ellentmondást okozó dolog bennem. Mint udvarias fiatal előre engedem, igen ám, de megáll az ajtóban és amikor szóvá teszem, hogy beljebb is van troli, meg hely, még neki áll feljebb.

Aztán az egyik néni elmondta, fél beljebb menni; fékezés, kanyar és ő már elég idős ahhoz, hogy egy kis ütés is hónapokig tartó fájdalmat okozzon számára. 24 évesen elgondolkodtam, lehet, hogy 60 év múlva én is így gondolom, de akkor meg nem várom el, hogy előre engedjenek.

Szóval nehéz ez mindenkinek, sofőr, fiatal, idős... És más szavak is eszembe jutnak: tolerancia, elfogadás, ésszerűség. Be is fejezem soraim, vár a troli, megyek a városba.

komment komment Címkék: elsőajtós felszállás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS