BKV-Figyelő

Ha utálod, attól jobb lesz?

Király Dávid

2014.10.15
12:45

Aki fut, az sportol, aki integet, az búcsúzkodik; aki a megállóban vár, az az utas. Mindannyian ismerjük ezt a BKV-s mondást. A múlt héten már foglalkoztunk a modortalan utasokkal, a mai témánk is hasonló. Ádám annak volt tanúja, amikor egy utas nem éri el a buszt, majd sietve fényképezni kezd. Vajon miért?

Hétfőn (október 13.) elég érdekes esetnek voltam a szemtanúja. A Keleti pályaudvar előtt lévő buszmegállóban történt, este fél hét körül. Egyik barátommal épp ott beszélgettünk, mikor azt vettük észre, hogy egy ember fut a buszmegállóban álló buszhoz, ahogyan csak tud, de már késő volt. A nagy tömegen nem tudott gyorsan átrohanni, a buszsofőr meg már elindulhatott.

lovebkv460.jpg

Szép lassan indult, ahogyan a buszok indulni szoktak a megállóból, mire az emberünk a busz mellett egészen az első ajtóig futott és mutogatni kezdett (naná, hogy ehhez csak a középső ujját használta), meg fennhangon méltatlankodni, hogy őt miért nem várta meg a busz. Természetesen annak rendje-módja szerint végigveregetve Ikarusunk oldalát visszament várakozni a többi utas közé.

Néhány másodperc múlva ugyanott, megállt egy másik busz (azt hiszem, új Mercedes), mert pirosat kapott. Erre barátunk előkapta a fényképezőgépét és egyszer-kétszer lencsevégre kapta a másik (más járatszámú!) buszt, majd elégedett tekintettel lépett vissza a megállóba várakozni.

Ebben az esetben nem értem, hogy mi volt a probléma. Természetesen az utasok mindig jobban tudják azt, hogy még a busz az állhat a megállóban, vagy ha a kedvük az utasoknak éppen azt kívánja, akkor meg "már régen mehetne". Tiszta sor volt: már mehetett és ezt a sofőr megtette. A nagy tömegben lehet, hogy nem látta a sofőr a siető utast. Viszont ha meg nem mehetett volna, akkor - én személy szerint - a bemutogatás miatt nem vettem volna fel. Pontosabban amiatt, mert rögtön ezzel kezdte.

A másik: miért fényképezte le? Azzal akarja a társaságot zsarolni, hogy "még arra is volt időm, hogy képeket is készítsek a buszról" vagy miért? Lényegében két fő célja van annak, hogy most ezeket leírtam nektek: az egyik az, hogy előre is megvédjem azt a sofőrt, akit meg akarnak vádolni alaptalanul (ha ez volt a cél a képekkel), meg persze azt sem szeretném, hogy magát a társaságot érjék alaptalan vádak. (A BKV-Figyelőhöz nem érkezett ilyen panasz - a szerk.)

A másik meg az, hogy kifejezzem elismerésemet minden BKV-dolgozónak, hiszen tényleg rengetegszer szólják le őket, rengetegszer mondanak rájuk kígyót-békát. Ne tegyük ezt! Ezzel senki nem lesz több és jobb, csak idegesebb. Ezúton is meg szeretném köszönni a vállalatnak, hogy könnyen el tudunk jutni A-ból B-be, még este is. És a dolgozóknak is, hogy mozgatják az egész közlekedési társaságot.

 

komment komment Címkék: utas panasz megálló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS