BKV-Figyelő

A budapesti tömegközlekedés eddigi legjobb járműve

BKV figyelő.hu

2007.08.23
14:10

Nem szűkös, jól átlátható, kiváló szellőzésű, alacsonypadlós és környezetkímélő. Ha kellene, akkor ezekkel a szavakkal jellemezném a BKV új trolibuszait, a TROLLINO-kat. Nem félek kijelenteni, a BKV eddigi legjobb járművén utaztam ma.

 
A Teréz körúton láttam meg a Trollinót, amivel már több hete szeretnék utazni, csak se energiám, se időm nem volt rá. Ma nem siettem sehova, megálltam a megállóba és vártam jöjjön a következő troli. Néhány perc után be is gurult a Ganz-Škoda gyártmánya.

Amikor felszálltam és körülnéztem, olyan érzés fogott el, mintha egy Volvo buszba lennék. Az ülés kárpitozása, a kapaszkodók, a padló, teljesen olyan színű és kinézetű mint a Volvo buszokon, egyetlen változás az ülés alakja volt. Az elcsodálkozás után tovább mentem, beálltam középre, az ablakhoz és tovább bámészkodtam.

Középen az ajtóval szemben álltam, legelőször a leszállásjelző és a vészjelző közötti különbség lepett meg.  Sok járművön szinte ugyan úgy néz ki a kettő, alakban is és színben is és az utasok rendszeresen nyomogatják a vészjelzőt, leszállási szándékukat jelezve. Ezek után hátra néztem, és észrevettem, a szépen kialakított hátsó teret. Nem szűkös, kényelmesen lehet állni, és az ülőhelyek száma is elég jó. A tetőről eközben érdekes hangok hallatszottak, jött be a levegő. Miután meggyőződtem róla, hogy nem klíma, az ablakok méretét és a szellőzést kezdtem el figyelni. Az ablakok nagyméretűek, elég jól szellőzik a troli, járt is a levegő rendesen, bár azt sajnálom, hogy klíma nincs rajta, de így sem panaszkodok. Amin meglepődtem, hogy mellettünk is egy ugyan ilyen troli ment el, de nem volt fent az áramszedője, gondolom akkumulátorról üzemelt. Összességében azt kell mondanom, elégedett vagyok a Trollinóval. A BKV figyelő osztályzata: 5 (öt)

A jármű főbb paraméterei:
Hosszúság: 12000 mm
Szélesség: 2550 mm
Magasság: 3500 mm
Szállítható utasok száma: 78 fő
Ülő utasok száma: 28 fő
Álló utasok száma: 50 fő

 

A képekért külön köszönetet szeretnék mondani annak a járművezetőnek, aki indulás előtt felengedett, hogy néhány képet készíthessek a járműről, utasok nélkül. Még egyszer köszönöm az együttműködést.

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása