Nem hallgat sem a VEKE-re sem SIEMENS szakembereire a BKV, ugyanis elkezdték beszerelni a klímát és az ablakokat a Combino villamosokba.
Néhány hónapja zárult le a BKV internetes szavazása, melyen a combino villamosok hűtéséről lehetett szavazni. A szavazás egyik érdekessége az volt, hogy végig a légkondicionáló berendezés beszerelésére szavaztak a legtöbben, azonban ez az utolsó héten megváltozott. Még a szavazás alatt mi is bíráltuk, hogy a szavazáson csak félmegoldásokra lehet szavazni, azaz egyik megoldás sem teljes, és nem tesz meg mindent az utasok kényelméért.
Korábban a BKV figyelő és a VEKE is felhívta a BKV figyelmét arra, hogy a nyitott ablak és a klíma nem jó párosítás, de nem hallgattak meg minket. Úgy érzem, hogy a VEKE sem volt elég kitartó, mindent nagyon könnyen feladtak, felmerül a kérdés, hogy a VEKE miért hallgat, és miért nem próbál meg tenni ellene? Miért vannak ilyan csöndbe azóta, mióta bekerültek a BKV-hoz?
Ismét felhívnám a BKV figyelmét néhány apróságra:
- A Combino villamosokban nem csak középen hanem elől és hátul is utaznak.
- Az utasok egy része akkor is kinyitja az ablakot, ha megy a klíma hiába a figyelmeztetés. Így csak a körutat fogják hűteni.
- A nagyobb nyitható ablakok és a klíma variáció elfogadhatatlan, elég hideg levegő fog kimenni az utcára az ajtók nyitogatásával.
- A szavazáson nem lehetett elfogadható megoldásokra szavazni, az összes megoldás csak FÉL megoldás.
- Az emberek többsége az egész villamosban légkondícionálót szeretne, azonban ezt Önök senkitől nem kérdezték meg.
Amennyiben tényleg ezt a 2 megoldást ötvözik a villamoson utazók hőség érzete nem nagyon fog változni. Megkérnénk a BKV munkatársait, hogy gondolják át döntésüket és ne hozzanak ismét elhamarkodott döntést!
Reagálnánk még a BKV által kiadott közlemény egy részére is: „A speciális megoldás kifejlesztése nem okozott többletköltséget. A megvalósítás költsége pedig 1/3-a annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a beszerelést, vagyis körülbelül 600-700 millió forint.”
Az utólagos beszerelés, bontás, átépítés többlet költséget eredményez ezzel mindenki tisztában van. Hogy ez a megoldás miért lesz olcsóbb? Elmondjuk! A Siemens a gyártáskor a villamos teljes utasterébe légkondit szerelt volna körülbelül 2 milliárd forintért. Mivel a BKV és az önkormányzat ismét az utasok kényelmén próbál spórolni, csak a középső kocsi részbe szereltet klímát ami így utólag olcsóbb megoldás. (természetesen rosszabb is) Akinek van ideje keresse meg a BKV-t és mondja el nekik a véleményét a hűtési eljárásról. Ne hagyjuk szó nélkül!
Megkérnénk Önöket, hogy ismét gondolkodjanak el a dolgon, bár tudom, hogy ez Önökre semmi hatással nincs. Nem az utasok kényelme, hanem a pénz számít Önöknek, kezdem úgy érezni. Már előre látom a válaszukat: „Társaságunk szűkös anyagi helyzete miatt...” Kicsit gondolják át, hogy ki miatt került ez a társaság ilyen anyagi helyzetbe, és számolják ki, hogy ha az ismerősök zsebébe nem csepegtetnek ennyi pénzt, mennyi pénz lenne a Combino villamosok hűtésére.