Csáó BKV-Figy.!
Egy eccerű dolgot osztanék meg veled. Gyakran (naponta 2szer) játok a 277-essel, ami anno 77-eként járt. Természetesen az átszámozás áldozata lett, mint annyi társa. Ami ennek következtében vicces, hogy eltűnt a bkv.hu-ról, a menetrendek oldalról. Persze ez nem egészen igaz, mert (ahogy a csatolt 3 kép közül az uccsó is mutatja) kis kereséssel meg lehet találni...
A dolog pikantéáriája, hogy nem csak átszámozták a járatot, hanem át is variálták a menetredet; a legnagyobb csúcsokban (reggel és délután -munka/iskola jövésmenés!) pár perccel toltak az induláson. Ez mindössze anniyt jelent, h. a Késmárk utcában dolgozók kb. 10-szer ennyit kénytelenek várni...
Röviden ennyi csak, csatolok még ezt-azt,
további jó figyelgetést,
üdv:
KK
Opel vs. Ikarus"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
2007. 09.28-án 15:30 és 15:45 között a XIII. kerület Göncöl utcában közlekedtem kerékpárral, a kijelölt (sárga csíkkal felfestett) kerékpársávban. Az egyik lámpás kereszteződés felé közeledve arra lettem figyelmes, hogy az Önök egyik busza (120-as, a rendszáma JUX 022) mögém sorolt be az autók számára kijelölt egy sáv helyett. A jármű a kereszteződésig hátralévő 20-25 métert közvetlenül mögöttem gurulva tette meg, a kerékpárom hátsó kerekétől körülbelül másfél méterre lemaradva.
Vajon meg tudna állni a busz azalatt a másélf méter alatt, ha engem egy (szabályosan) jobbra kanyarodó jármű hirtelen fékezésre kényszerít? Vagy ha a nem túl jó minőségű aszfalton elesem? Összességében elég ijesztő és balesetveszéjes egy x tonnás járművel közvetlenül a hátam mögött közlekedni.
Ezen az útszakaszon egyébként az autósforgalom sem túl nagy, a kerékpársávban közlekedve a busz kb. akkorra ért át a kereszteződésen, mintha beállt volna az autók mögé a sorba.
Napi rendzserességgel közlekedem ezen az útvonalon, és tapasztalataim szerint a buszsofőrök rendszeresen használján a kerékpársávot, bár a péntekihez hasonló szituációval eddig nem találkoztam. Tisztelettel kérem Önöket, hogy hívják fel kollégáik figyelmét ezen szokásuk szabálytalanságára és balesetveszélyességére. Eddig az ijedtségen kívül nagy baj nem történt, de ez inkább a szerencsén múlott.
Köszönettel:" kavics blogja
A fent található szövegre egy olvasó hívta fel a figyelmem, melyet a Critical Mass honlapjáról másoltam be.
2007.09.28. 13:30
Ikarus 280-as a 173-as gyorsjáraton halad Astoria felől a Blahára. Szépen, szabályosan a buszsávban, úgy ahogy azt illik. Baromarcú opelos középső sávból jobbra nagy ívben bekanyarodik a busz elé a Vas utcánál. Busz hiába fékez, mint állat, letakarítja az opelt a térképről, ahogy kell :) Szerencsétlen buszvezető azonnal vadászni kezdte az utasok közül a tanúkat, de a sok népművészeti agyagedény csak azt tudta pofázni, "jaj most le kell szállnom és másik busszal kell mennem?" Mivel olyan érzésem volt, hogy ebből jó kis balhé lehet, és rá is értem, mondtam a buszosnak, hogy nagyon szívesen megvárom vele a BKV helyszínelőt. Helyszínelő kijön, a baromarcú autós meg elkezd vele vitatkozni, hogy ő már mióta indexelt, és hogy valahol ugyan be kell már fordulni. Csak épp nem a busz elé kellett volna. Végülis jobbnak látta, ha kitölt egy betétlapot, és elviteti a roncsot egy trélerrel.
Én komolyan nem értem, hogy engedhetnek ki ilyen barmokat az utakra. Csináltam 3 képet is a buliról, de sajna telóról nem tudom átrakni most. Én a buszok elejére szerelnék egy hóekét, ami a hókotrókon van, és az ilyen állatokat letakarítanám vele a térképről, a roncsot meg ott hagynám elrettentő példának.