BKV-Figyelő

Akadálymentes buszokat Csepelre!

Király Dávid

2015.02.02
16:23

Szerencsére egyre több az alacsonypadlós busz Budapesten; olvasónk, Szilvia levele bizonyítja, mennyire szükség van rájuk. Sajnos sok helyen még mindig a régi buszok járnak, a tervek szerint azonban néhány éven belül minden fővárosi busz akadálymentes lesz. 

Nagyon örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert a BKV honlapjára írt panaszlevelemre nem reagáltak, telefonos megkeresésemre pedig érdemben nem tudtak normális választ adni. A helyzet a következő: 2004 előtt a 159-es busz vonalán csak és kizárólag magas padlós Ikarus buszok jártak. 2004-ben lecserélték őket alacsonyabb padlós, korszerűbb buszokra. 2014 novembere óta viszont újra visszaállították a 2004 előtti magas padlós buszokat.

159-es_busz_wiki_maximix90.JPGFotó: Wikipedia/Maximix90

Telefonos megkeresésemre úgy reagáltak, hogy jelenleg a 159-es busz vonalán két régi, magas padlós Ikarus busz és két alacsonypadlós busz jár. Én a mozgásomban korlátozott ember vagyok és nem egyszer fordult velem elő az, hogy leszállásnál rám csukták a busz ajtaját, ezért azóta csak és kizárólag a legelső ajtónál szoktam felszállni.

A mostani magas padlós Ikarus buszoknál középen nincs kapaszkodó, egyiknél sem, ezért nem tudok felszállni rájuk. Dolgozó ember vagyok, reggel időre megyek a munkába, de el kell indulnom sokkal előbb, hogy el tudjak menni egy alacsonypadlós busszal, ami hétköznap ritkán jár. Nem én vagyok az egyetlen, aki szenved ettől a helyzettől, a környéken, ahol lakom, rengeteg az öreg, mozgásában korlátozott ember, ahogy én is.

Ha az utakat akadálymentesítik, akkor miért nem tudják megoldani azt, hogy ne 70-es, 80-as évek korabeli buszok járjanak a 159-es busz vonalán? Csepel ugyanúgy Budapest része, igaz hogy külváros, de itt is élnek emberek. A volánbuszok mind alacsonypadlósak, akkor itt miért kell ilyen buszokat járatni? Minden hónapban megveszem a bérletet, úgyhogy úgy érzem, hogy jogom lenne ahhoz, hogy a buszok akadálymentesek legyenek.

komment komment Címkék: alacsonypadló akadálymentes Csepel 159-es busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása