Tisztelt BKV Figyelő!
Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.
Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.
Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.
A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.
Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.
Egyrészt szeretném megtudni, mielőtt tüdőrákot kapok, hogy miért érdekük a buszvezetőknek, hogy járassák a motort. Egy hajnali diszpécseres azt mondta, hogy ha nem volt műszaki hibás a busz, akkor csak nagyon csúnya dolgot tud feltételezni a kollégáról, aki járatta a motort. Egy másik alkalommal nyáron fél órás motorjáratás után, a sofőr a pofámba röhögött és bementem a villamosdiszpécserhez. Ő azt mondta, ha elmondaná nekem, miért csinálják, és én elmondanám valahol, akkor őt lefejeznék.
Másrészt szeretném tudni, hogy kihez forduljak a BKV-nál, aki valóban foglalkozik azzal, hogy mire megy el a pénzünk.
Valaki nekem megmondta a Cinkotai garázs telefonszámát. Bár a buszokra az van kiírva, mégis a Dél-Pesti garázshoz tartoznak. Attól tartok azonban, hogy az innen kilométerekre levő garázzsal is hiába csevegnék.
Üdvözlettel:
Népszínházutca
Fagyoskodás a megállóban
BKV figyelő.hu
2007.12.30
12:35
komment komment
Címkék: budapest bkv fagyoskodás észrevétel megálló
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.