Hello BKV Figyelő, kedves kommentelők!
Két dolog miatt írok, ezek a 12-es busz apró csodái.
1) Világvárost építünk, szeretem Budapestet blablabla. Építjük a 4-es metrót, mert hogy az értékes munkaperceket hoz be, mivel a metró által rövidebb lesz az utazás. Nos, nem itt kell elkezdeni az utazási idő redukálását, hanem ott, hogy logikusan szervezzük a menetrendet. Én napi jelleggel használom a 8-as buszt, és a dél felől BAH-nál a legegyszerűbb átszállni, 12-es buszról. Igen ám, de van egy kis bökkenő. A 12-es busznak kb. azért ez a száma, mert 12 percenként jár. Viszont egyszer se sikerült elérnem. HÉV-ről mindig láttam elmenni, aztán meg áll a piros lámpánál. 8-asról 12-esre, 12-esről 8-asra se sikerült átszállni rögtön, mindig az ember orra előtt megy el. És persze nem ez az egyetlen ilyen kapcsolat, mindenki tud mondani legalább egyet. Ezt kell racionalizálni, hogy az ember ne bosszankodva várjon 10 perceket. És az ilyen csatlakozási bevárásokkal sokkal többet lehet javítani a cég megítélésén, ezzel sokkal könnyebb csökkenteni a menetidőt, nem kell ehhez metrót építeni. Pusztán kicsit jobban kell megszervezni a menetrendet, illetve kötelezni azokat a sofőröket erre a bevárásra, akik eddig még nem tették meg ezt.
2) A másik dolog. Mindenki kérdezi, miért kerül ennyibe a bérlet. Gondolom még mindenki még jól emlékszik a BKV videójára, amin ez hangzik el: "Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz". Nos, kb. 1 éve megcserélték a 12-es és a 54/55-ös busz megállóját. Ez nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont nézzük meg, h mit is jelent a gyakorlatban.
Ez a régi útvonal:
Új útvonal:
Szemmel láthatónak az új útvonal hosszabb. Kb. 325 méterrel. Nos, egy gyors számolással: hetente kb. 518 busz megy, napi 2 fordulóval, 325 méterrel ez heti 336.7 km. Egy ilyen busz fogyasztása nem tudom mennyi, de ha hozzávesszük, hogy ezek a pluszkilométerek dugóban állással, kisorolással, elindulással, szóval csupa nagy erőforrást igénylő és pazarló dologgal telik, akkor nem kevés benzinpénz folyik el, csakúgy. Megéri? Ettől környezetkímélőbb a BKV? Nem hiszem.
Kérem a BKV-t, hogy racionalizálja ezeket a dolgokat, mivel ezzel pazarolják csak az utasok pénzét.
Rocko, a 214557-s bérlet tulajdonosa.
A 12-es busz csodái
BKV figyelő.hu
2008.01.31
10:02
komment komment
Címkék: budapest bkv boráros tér 12 es 54 es 55 ös
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.