BKV-Figyelő

Két kis ellenőrös történet

BKV figyelő.hu

2008.05.07
09:54

Egy Homárról lopott történettel szeretnénk kedveskedni azoknak, akik már ki vannak éhezve erre. Ha sokan, sok helyen bemutatjuk ezeket a történeteket, nagyobb eséllyel reménykedhetünk egy kis változásban. Előbb olvassátok el Szilvia történetét az ellenőrökről és a vak férfiről. (itt kell megjegyezni, hogy hiába tesz ki a BKV vakoknak szóló táblákat a metró területére, ha a saját dolgozó tesznek erre)

Kedves BKV figyel?!
 
A történetem ma (05.01) esett meg velem Budapesten a Népstadion metrómegállóban. Miközben a barátomra vártam felfigyeltem egy vak férfira. A metrómegállóban ott álltak jól nekitámaszkodva a lyukasztónak a BKV-ellen?r?k de egyikőjük sem volt hajlandó segíteni. Inkább félrenéztek hogy nehogy segíteni kelljen neki. A vak férfi a fehér botjával a Déli felé szeretett volna közlekedni. Én miközben megdöbbenve vettem észre hgy ellen?réknek fontosabb a beszélgetés úgy hogy hárman voltak és legalább emberségből  segíthetett volna bármelyikük a vak férfinak. De nem tették.
 
Én karon fogtam a férfit levezettem a metróhoz, az ellen?r?k lehajtott fejjel tűrték ezt:(
 
Megjegyezném, hogy hiába lett a Metró átépítve szomorú de nem gondoltak sok emberre, mikor az átépítés megtörtént a vakokra és a mozgássérültekre sem. De néha egy kismama is nehezen közlekedik lefelé.
 
Ennyit szerettem volna írni, remélem hogy kirakjátok és az ellen?r urak és a hölgy magára ismer. Én szégyelltem magam helyettük.
 
Üdvözlettel: Barna Szilvia
Tisztelt BKV!

2008. Március 29 szombaton szerettem volna a Határ úton felszállni a metróra reggel 8:30-kor. A 400-xxx számú biztonsági őr-ellenőrnek megmutattam érvényes bérletem. Ezután szóváltás alakult ki, én sérelmeztem, hogy nem köszön, Ő pedig, hogy letegezem. Az lett a vége, hogy hátralökött, majd közölte, hogy én nem utazhatok.

Én közöltem vele, hogy rendőrt hívok, mert érvényes bérlettel be kell engednie. Közben kollégáival kiment cigizni a Princess pékség mellé 3 társával. Mire kiértek a rendőrök (kb. 30 perc alatt), addigra tovább mérgesedett a helyzet, egy kopasz alacsonyabb pocakos kollégájuk nekem jött vállal, majd a 400-xxx-es kollégájuk közölte, hogy az intenzíven fogok felébredni és levette karjelzését és kihívott verekedni, hogy így rendezzük el a nézeteltérést.

Végül a rendőrök engem igazoltattak, az ellenőrök azonosító számát feljegyezték, és kikísértek biztonságom érdekében.

Én ezt azért kértem tőlük, mert az önök kollégái, kb. 6-10 közelben álló egyenruhás biztonsági őr-ellenőr, szó nélkül nézték a probléma eszkalódását, mintegy hallgatólagosan kollégáiknak adva igazat, lehet, hogy csak azért nem került sor verekedésre, mert tanúkért kiálltottam, és kértem, hogy aki hallja az hívja a rendőrséget. Jelezték, hogy ők úgy is egymásnak fognak tanúskodni, ha beperelném őket. A Princess pékségben tartózkodó lány sem mert tanúskodni a rendőröknek, nem tudom miért, pedig mindent látott. A kasszában tartózkodó hölgy is tanúja volt az esetnek.

Miért írom mindezt?

Nem azért, hogy kirúgják a kollégájukat. Hanem, hogy készítsék fel őket a várható konfliktusok kezelésére. Rettentő stresszes munkát végezhetnek, de nem lehet egy nézeteltérést verekedéssel elrendezni, aki nem bírja törvényesen elvégezni ezt a munkát az válasszon más foglalkozást. Magam részéről én megvettem egy 8000 Ft-os bérletet, ebbe talán beleférhet, hogy emberi módon köszönjenek az ellenőrök mielőtt elkérik azt.

Továbbá szeretném jelezni, hogy szerintem szükség van az ellenőrökre, például örömmel tapasztalom, hogy ma már nincsenek a metrókocsiban alvó hajléktalanok, és nem azok fizetik a bliccelők utazását akik szabályosan vettek jegyet, mert kiszűrik a bliccelőket a kollégáik. Hosszú távon mindenkinek jobb lenne, ha automata beléptetőket szerelnének fel, mint például Párizsban is. Gyors, pontos és nem kell ott stresszeltetni egy rakás biztonsági őrt.

Üdvözlettel,

Dávid

komment komment Címkék: budapest bkv metró ellenőr biztonsági 3 as 2 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása