BKV-Figyelő

Sötétség és félhomály

BKV figyelő.hu

2008.06.25
11:09

Már izzóra sincs pénze a BKV-nak. A hármas metrón szinte valamennyi kocsiban ki van égve néhány izzó vagy neon, de a kettes metrón és az autóbuszokon sem sokkal jobb a helyzet.

Egyre sötétebbek a metrókocsik Budapesten, mert a kiégett izzókat nem tudják pótolni. A jelenség ma már szinte valamennyi metrókocsiban megfigyelhető, akár régebbi „csöcslámpaburás” kocsiról, akár újabb vagy modernizált, neoncsövesről van szó.

 


 


A hármas metrón több olyan kocsit is láttunk, ahol a 28 izzóból 9 nem égett, de a négy-öt izzóhiány kocsinként ma már általánosnak számít. Mivel a kiégett lámpák olykor egymás mellett vannak, a sötétség már zavaró.

A világítás hiánya nemcsak az olvasást nehezíti, illetve lehetetleníti el, a ki- és beszállás is balesetveszélyes lehet a változó fényerősségben. Néhány kocsiban a kiégett izzókat az eddig használtaknál kisebb teljesítményű izzókkal pótolták, ettől félhomály van a kocsiban.

A BKV menedzsmentje kitartóan állítja, hogy az elmúlt évben 11 milliárd forintos költségmegtakarítást sikerült elérniük. Noha ezt többek között a társaság felügyelőbizottsága is cáfolta, tény, hogy a karbantartási rendszer a biztonságosabb tervszerű megelőző karbantartásról fokozatosan áttért az állapotvizsgálaton alapulóra, ami – bár önmagában nem baj – csökkentheti az üzemkészséget, és növelheti az utcán bekövetkező meghibásodások számát.

 



Ám hiába az állapotfelmérés, ha a kocsiszínek, buszgarázsok és remízek alkatrészraktárai konganak az ürességtől. A BKV 2008-as üzleti terve az anyagköltségeknél 6,1 százalékos költségcsökkenéssel számol, így 8,275 milliárd helyett annak ellenére is csak 7,768 milliárdot költenek e célra, hogy közben 7 százalékos az infláció.

Értesüléseink szerint a buszok világításával azóta nincs minden rendben, amióta Antal Attila, a BKV azóta lemondott vezetője és Balogh Zsolt műszaki vezérigazgató-helyettes, jelenleg megbízott vezérigazgató ezen is spórolni kezdett. Volt, hogy az egyik buszgarázsban több hónapig nem volt új fényszóróizzó, féklámpaizzó, ami mellett közlekedésbiztonsági szempontból eltörpül, hogy utastéri fénycsövek és armatúrák sincsenek, és ugyanez a helyzet az utastájékoztató berendezések alkatrészeivel is.

A szakszervezetek nyilatkozatai alapján a visszapillantó tükrök pótlása és javítása sincs megoldva, és akadozik a fagyálló-, a motorolaj- és a váltóolaj-utánpótlás is.

Index

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása