BKV-Figyelő

Erre nem lehet felkészülni

BKV figyelő.hu

2008.10.19
10:59

Kata olvasónkat egy spanyol ismerőse látogatta meg Budapesten. Kata olvassa a BKV-figyelőt és tudta, hogy a spanyol hölgynek meg kell mutatni, milyen is a BKV, mert a turistákra szakosodott ellenőrök hamar ki fognak kezdeni vele. Barátunk ezen csak mosolygott, majd amikor elvették a gyűjtőjegyét, és meg akarták büntetni, csak fogta a fejét. A BKV-ra nem lehet előre felkészülni. Sajnos.

Sziasztok!

 

Rendszeresen olvasom a blogot, de eddig még nem ragadtam tollat. Ilyen történet pedig volt már, de ez mindig tanulságos. Spanyol hölgy ismerősöm tölt itt huzamosabb időt, bőrszíne alapján könnyen felismerhető, hogy külföldi. Kiokosítottam mindenről, megtanulta, hogy van ilyen jegylyukasztó(piros és húzni kell), meg modernebb (narancsságra), hogy átszálláskor új jegyet kell lyukasztani, hogy a kijáratig tartsa magánál, és beszéltem neki az ellenőrökről, hogy a kezükbe ne adjon semmit, főleg jegyet, amin ő csak mosolygott. Elmondanám, hogy sokat utaztunk együtt, és nagyon rendesen mindenhol lyukaszt.

 

Ma (X. 18.) 14.49-kor hívott a Deák térről. Kék metróval jött a Kőbánya - Kispestről teljesen érvényes jeggyel. A kijáratnál megállították az ellenőrök. Azt mondták, hogy nem érvényes a jegye, mindezt persze magyarul. Arra biztatták, hogy fizessen helyben. Nála nem volt készpénz, erre elküldték a bankautomatához. Felkészítettem erre a lehetőségre, de megijedt az öt "rossz kinézetű" ellenőr együttesétől. Csekket kérni nem engedték, mondván, a spanyol személyi igazolvány számukra nem megfelelő. Valamint a jegytömböt, amiből még csak 2 jegyet használt el maguknál tartották, csak amíg visszaér. Az automata nem működött, ekkor hívott engem, hogy beszéljek már az ellenőrökkel, mi a baj a jeggyel, és inkább csekket kér. Vissza is fordult, de az ellenőrök már nem voltak ott.

 

Egy biztonsági őrrel beszélhettem telefonon 14.56-kor, aki látta az esetet, de nem tudott segíteni, átadta a kagylót a forgalmi ügyeletesnek. Ott megegyeztek, hogy a mai napon a jegyet visszaszerezni nem lehet, panaszt lehetne tenni egy központi címen, de csak magyar nyelven.

 

Igaz, hogy csak 8 jeggyel lett rövidebb, de folytatni kell az útját, úgy, hogy nincs nála érvényes jegy. Kellemetlen neki is, nekem is, az országnak is.

 

Nap mint nap látom, ahogy "rászállnak" a turistákra, főleg este, a központi helyeken. Ha ott vagyok, próbálok segíteni. De miért kell Robin Hood-ot játszanom országunk fővárosában? És ki a főgonosz, aki ezen változtatni tud? Bkv-t használok nap mint nap. Személy szerint két problémám van: a tisztaság (+hajléktalanok) és az ellenőrök/biztonsági őrök.

 

Tisztelettel: Varju A. Kata

komment komment Címkék: budapest bkv metró ellenőr utas panasz turista észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása