Olvasónk Budapesten lakik, és Miskolcra jár egyetemre. A két nagyvárosban mindig tömegközlekedik, ezért megtapasztalta már a két tömegközlekedési cég (BKV és MVK) jó és rossz oldalát egyaránt. Alant elolvashatjátok miben jobb Miskolc város tömegközlekedése a miénknél:
Hello!
Régóta olvasom a blogot, nekem eddig szerencsére rossz tapasztalatom nem igazán volt a BKV-val, igaz nagyon jó se,a BKV van,olyan,amilyen és kész.
Most nem a BKV-ról írnék, hanem az MKV-ról (miskolci BKV). Láttam egy pár rövid postot erről a közlekedési társaságról,de részleteset nem nagyon. Budapesten lakom, de Miskolcon járok egyetemre már 2. éve, azelőtt Budapesten töltöttem életemet. És hétvégenként aktívan használom a BKV-t is. Szeretném röviden összehasonlítani a BKV-t és az MKV-t.
Először nekem furcsa volt Budapest után,hogy sokkal lassabb a (főleg tömeg)közlekedés. Eleinte idegesített, de meg lehet szokni. Miskolcon tényleg csak elvétve lehet buszt 40-nél többel menni és elsőajtós felszállás van(->jegylyukasztás, bérletfelmutatás a vezetőnél-> bliccelők kis arányban), de a buszok pontosak nagy arányban (persze nem 100%-ig, olyan nem létezik max. talán Japánban) és az embereket nem idegesíti, hogy miért halad ilyen lassan. A pontos BKV meg elég ritka, mert szerintem(tudom, sarkított vélemény, nappal késik, éjszaka korábban jön). Ha már éjszaka szóba jött, ami itt rosszabb, hogy nincs éjszakai járat hálózat kiépítve az egész városra. De van éjszaka azt hiszem óránként villamospótló busz, tehát van éjszaka is tömegközlekedés, de elenyésző.
A járműpark. A buszok fiatalabbak és jobban karban vannak tartva és tisztábbak. Vannak új (pár éves, K-s rendszámú) Neoplánok, olyan MAN buszok,mint a 14/114 (azt hiszem 114/213/214 már) járatokon 3 verzióban: csuklós, mint a BKV-s, és alacsonypadlós rövid, Ikarusok itt is vannak (200asok, 435, 415, 412), és Rábák(csuklós,szóló). A 200-as Ikarusok kis arányban vannak a BKV-hoz képest, de jobb állapotban vannak, mint Budapesten. Villamosból 2(azaz kettő) járat van összesen,de nem is kell nagyon több szerintem, a buszhálózat szépen lefedi a várost. A 2 fajta villamostípus: régi bécsi villamosok(mint a rex felügyelőben) és Tatra(mint a 18/56-os, csak csuklós kiadásban).
A buszvezetők higgadtabbak, mint a BKV-sok(nem akarok ebből félreértést, van pozitív és negatív példa mindkét oldalon, bár Miskolcon olyat még nem láttam, mint amiket olvastam a BKV-figyelőn). Egyik legszimpatikusabb példa az volt, amikor felszálltam egy 2-es buszra, egyik megállóban felszállt egy vak ember. Rögtön többen felajánlottuk ülőhelyünket neki, de nem akart leülni, a vezető megvárta, amíg elhelyezkedik és csak aztán indult el. Egy régebbi busz volt hangos utastájékoztatás nélkül, ezután a megálló után a vezető mondta a megállókat. Persze hagyott busz a megállóban Miskolcon is és találkoztam rendes BKV sofőrrel is, nem akarok általánosítani.
A jegypénztárakról. E témában nincs komolyabb tapasztalatom, de amit láttam, a pénztárosok türelmesebbek, készségesebbek (nem általánosítok itt se). És egy pár hete valaki küldött egy képet, hogy minden pénztárban lehet kártyával fizetni. Mondjuk szörnyű a hó eleji sor a pályaudvarnál, amikor az összes diák akarja egyszerre megvenni a jegyét, de hát semmi se tökéletes. Itt még írnék a jegyekről, bérletekről. Nincs akkora választék, mint a BKV-nál, de nem is kell ide annyi féle, van vonaljegy, tömbjegy 30 napos és havi bérlet. Van a kombinált bérlet (villamos+busz) és a villamosbérlet. Az árakat nem tudom pontosan fejből, csak azt,hogy tavalyhoz képest 300 Ft-tal drágult a havi diák kombináltbérlet (2400->2700).
Összegezvén a dolgokat, szerintem jobb a Miskolci tömegközlekedés, teljesen más. Én úgy látom, utasbarátabb. Sokkal kisebb a város, a vállalat is. Gondolom, a költségvetés is, de valahogy itt meg tudták oldani, hogy kulturált legyen nagyjából. Tömegnyomor járatok persze vannak itt is útvonal és idő függvényében.
Remélem, nem lett elfogult a cikk, igyekeztem objektív lenni. Megvannak a pozitív és negatív dolgok itt is, ott is.
Üdv.: Zsolt