BKV-Figyelő

Megfingatta a BKV pofátlan ügyvédjét

BKV figyelő.hu

2009.02.06
07:34

Olvasónk észrevétele 2008. novemberében jelent meg a BKV-figyelőn. Akkor arról írt, hogy a BKV egy kamu büntetést küldött neki, melyben felszólítják, hogy fizessen, mert elkapták a 137-es buszon. A probléma csak annyi, hogy ezt a járatot utasunk nem ismeri, volt bérlete és sosem igazolta senki, nem is magyar állampolgár. Előbb a BKV ügyvédjét kereste meg, aki csak az utas személyes adatainak kiadása után akart kommunikálni. Móni nem hagyta annyiban az ügyet, nem hagyta megát hülyére venni, ezért a fogyasztóvédelemhez fordult, és panaszt tett a BKV és az ügyvédjük miatt. Furcsa módon mindkét fél elállt a követelésről, a büntetést megsemmisítették. A levelezés előzményeiért kattints ide!

Tisztelt Ügyvéd Úr!

A mai napon kézhez kaptam az Ön által küldött.

K1174109 -es ügyiratszámú BKV pótdíj befizetésére szolgáló csekket és válasznyomtatványt.

Valószínűleg valami hiba lehet a BKV rendszerében, mert

1. a 137-es járaton soha életemben nem utaztam 2. 2005.07.05-én nem igazolhattam magam személyi igazolvánnyal, ugyanis személyi igazolványom a mai napig nincs. (Nem is vagyok magyar állampolgár) 3. BKV ellenőrökkel ugyan gyakran találkoztam, de soha senki nem igazoltatott.

Itt most felmerül a kérdés, hogy vajon hogy jutottak a BKV kezébe az adataim ha soha senki nem igazolt. Valószínűleg ha igazoltattak volna, csak útlevelet tudok felmutatni.

Mélységesen felháborít ez az eset, mert azon utasok közé tartozom, aki képes 1 megálló miatt is jegyet lyukasztani!

Tehát: A tartozásom nem ismerem el, és panaszt emelek az adataimmal való visszaélés miatt. Nem is értem, honnan van meg a nevem és a címem a BKV-nek!

Tisztelettel:

Monika F.

Tisztelt Monika F.!

Ezúton tájékoztatom, hogy bekértem a jegyzőkönyv másolatát Megbízómtól, melynek megtekintésére az irodámban van lehetőség. Ez ügyben kérem, szíveskedjen felkeresni a 1132 Budapest, Váci út 30. címen.

Amennyiben úgy gondolja, hogy nem Önt büntették meg, kérem, szíveskedjen igazoló dokumentumokat küldeni - a személyes adatokra vonatkozóan - részemre további adategyeztetés céljából.

Tisztelettel

Dr. Kováts Sebestyén László ügyvéd

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Nagyon sajnálom, de mivel naponta dolgozom a 11-ik kerületben, munkaidőben nem tudok Önnél megjelenni és belenézni a jegyzőkönyvbe. Külön megköszönném, ha a jegyzőkönyv beszkennelt változatát átküldené az email-címemre.

Köszönettel,

Monika F.

Tisztelt Monika F.!
 
Tájékoztatom, hogy a jegyzőkönyvet az személyes adatok egyeztetése és annak egyezősége után áll módomban postai úton megküldeni Önnek. Kérem, szíveskedjen személyazonosságot igazoló dokumentumot küldeni részemre adategyeztetés céljából.
 
Tisztelettel
Dr. Kováts Sebestyén László ügyvéd

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Személyazonosságot igazoló dokumentumokat nem fogok sem interneten, sem postán küldözgetni, hiszen így az adataim bárkihez bármikor kikerülhetnek. Én vigyázok rájuk, és nagyon komolyan veszem az adatvédelmi törvényt. Éppen ezért furcsa, hogy a BKV mégis hozzájuk jutott úgy is, hogy soha nem igazoltattak.

Gondolom a személyazonosságot már megállapította, ha már fizetési felszólítást kaptam. Nyilván megvan a nevem és a címem, ezek egyeznek is. A személyi igazolvány sosem fog egyezni, mert ahogy említettem, nem vagyok magyar állampolgár, és nem értem miért kéne az útlevelemet (vagy másolatot) küldözgetni bárkinek is.

Bármi is áll a jegyzőkönyvben, én biztosan nem utaztam jegy nélkül, 137-es járaton soha életemben nem ültem. Ha a BKV úgy gondolja, hogy engem büntettek meg, forduljon bírósághoz, mert én nem vagyok hajlandó fizetni olyan dolgokért, amiket nem követtem el.

Az ügyet jelentettem az adatvédelmi biztosnak és fogyasztóvédelemnek, vizsgálati stádiumban nem vagyok hajlandó az adataimat egyeztetni a BKV-val.

Tisztelettel:

Monika F.

Tisztelt Hölgyem!


A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz benyújtott, pótdíj-követeléssel összefüggő –2008. december 10-én beérkezett– panaszával kapcsolatban tájékoztatom, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságról szóló 225/2007. (VIII. 31.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése , valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) 22. § (2) bekezdése  és 21. § (1) bekezdés a) pontja  alapján kérelmét a Közép-Magyarországi Regionális Felügyelőséghez tettem át.

A felügyelőség elérhetőségei az alábbiak: 1052 Budapest, Városház u. 7., levélcím: 1364 Budapest, Pf.: 144., telefon: 328-0185, fax: 411-0116, e-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu.


Egyúttal tájékoztatom, hogy a Ket. 33. § (1) bekezdése alapján az általános ügyintézési határidő 30 nap.


Kérem a fenti tájékoztatás szíves elfogadását.


Budapest, 2008. december

Tisztelettel: XY mb. osztályvezető

Korm.rendelet 7. § (2) Közigazgatási hatósági ügyekben első fokon regionális illetékességgel a felügyelőségek, másodfokon országos illetékességgel az NFH központi szerve jár el. Ket. 22. § (2) Hatáskör vagy illetékesség hiányában a hatóság a kérelmet és az ügyben keletkezett iratokat - az ügyfél egyidejű értesítése mellett - haladéktalanul, de legkésőbb a kérelem megérkezésétől, folyamatban levő ügyben a hatáskör és illetékesség hiányának megállapításától számított öt napon belül átteszi a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz. Ket. 21. § (1) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, az azonos hatáskörű hatóságok közül az eljárásra az a hatóság az illetékes, amelynek területén a) az ügyfél lakó- vagy tartózkodási helye, ennek hiányában szálláshelye (a továbbiakban: lakcíme), illetve székhelye (telephelye, fióktelepe) van.

Tisztelt Monika F.!
 
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tett bejelentésével kapcsolatban tájékoztatom, hogy az illetékes hatóság a panaszát továbbította a Társaságunkhoz. A bejelentésében foglaltakat kivizsgáltuk, tájékoztatásul megküldjük, az ügy vizsgálatának eredményét (csatolt melléklet). 
 
Üdvözlettel: XY Pótdíjkezelési Osztály Adatkezelési csoport BKV Zrt.

Tisztelt Monika F.!
 
Levelére válaszolva tájékoztatom, hogy az ügyét lezártam és továbbítottam Megbízómhoz.
 
Tisztelettel
Dr. Kováts Sebestyén László ügyvéd

komment komment Címkék: budapest bkv ügyvéd büntetés fogyasztóvédelem utas panasz válasz észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása