BKV-Figyelő

Taxis terror a Keletinél?

BKV figyelő.hu

2009.03.10
07:30

Ha új blogot indítanék az biztos, hogy a taxisok és a taxistársaságok lennének a fő téma.  Elkészült. A BKV után talán ez lenne az a téma, amiről lehetne sokat beszélni. Biztos jönnének a levelek is, ezrével. Olvasónk is egy taxisra panaszkodik, aki a Keleti pályaudvarnál egy busznyi embert szívatott meg azzal, hogy a busz előtt leparkolt, és beszélgetésbe kezdett kollégájával. A buszvezető rádudált, akit megfenyegetett, majd egy másik taxissal került összetűzésbe:

Kedves BKV-figyelő!

A következő nem mindennapi(?) történetet szeretném elmesélni nektek. 2009 március 1-én, este fél 10 tájban az Újpalotáról 21:10-kor induló 173-ason ültem, mikor is a Keletihez érve, a 4-es metró építkezése felé eső bejárata előtt a busz hirtelen nagyot fékezett. Viszonylag elől ültem, így láttam, hogy egy szürke, kombi Audi A6-os TAXI (rendszáma: EBG-023) áll közvetlen a busz előtt. Eltelt úgy 10 másodperc, és a sofőr megelégelve, hogy a TAXI nem mozdul, villantott és dudált egyet. Erre a taxis bekapcsolta az elakadásjelzőjét, majd kiszállt. Nem volt valami szívderítő látvány: tetőtől-talpig terepszínű ruha, ápolatlan fekete haj, valamint egy a zubonyból kilógó fehér kiskutya(!). A taxis nem zavartatva magát odagyalogolt egy közelben az autóját támasztó kollégához, majd lepacsizva kellemesen társalogni kezdett vele. A buszvezető nem hitt a szemének. Még egyszer villantott és dudált, hátha "észhez" kap a bunkó állatja, majd óvatosan egy kicsit közelebb ment az Audi hátuljához.

Na, ez már nem tetszett a fickónak, és hevesen hadonászva, és méltatlankodva elindult a busz felé. Addigra pár férfi utas már a busz elejéből nézte a műsort, többen felkészülve a sofőr esetleges megvédésére! Erre nem volt szükség, mivel a vadbarom visszaszállt inkább az kocsijába (kutyástul), majd gyök kettővel, az elakadásjelzőt bekapcsolva hagyva elindult a busz előtt. Kb. 20 métert haladt előttünk ilyen tempóban, majd kikapcsolva a villogót egy nagy gázfröccsel eltűnt a kanyarban...

...egészen a főbejáratig jutott, ahol is nagy ügyesen ráparkolt a gyalogátkelőhelyre (nem csak úgy félig, hanem pont oda, ahol a gyalogosok szoktak állni), majd kiszállva az autóból pöffeszkedve átsétált a pirosnál álló busz előtt. Aztán zöld lett a lámpa, a busz pedig beállt a megállóba. Azt hittem ott véget ér a kaland, de nem. Leszálltam, és elindultam a gyalogátkelő hely felé, ahol még ott állt az Audi (ekkor jegyeztem meg a rendszámát). Az oldalára Budapest City Taxi volt ráírva, fehér betűkkel egy zöld ellipszisben. A sima City Taxi logója ugye sárga és pajzs alakú. Gondolom a csávó a jó nevű szolgáltató nevének koppintásából próbál hasznot húzni. Elindultam a túloldalra, mikor is látom, hogy taxisunk egy másik férfi társaságában épp egy másik taxist püföl közvetlen a Keleti bejárata előtt.

Az emberek (sokuk külföldi) döbbenten nézik a felfordulást, és próbálnak minél távolabb kerülni a bajtól. Hirtelen nem tudtam, mihez kezdjek. Legszívesebben felhívtam volna a rendőrséget, viszont a telefonom (sajnos) le volt merülve. Közbeavatkozni nem mertem, mert még én húzom a rövidebbet (amúgy sem vagyok valami nagy darab). Így hát továbbmentem, és a távolból néztem, ahogy a bunkó taxis végül lecsillapodik, és abbahagyja szerencsétlen fickó püfölését. Ezután felültem a 24-es villamosra (oh, yeah!), és hazáig ismételgettem a fejemben a szürke Audi rendszámát, hátha jó lesz még valamire ez az információ.

Tanulság? Az nincs. Talán annyi, hogy még mindig rengeteg a bunkó taxis (tisztelet a kivételnek), akik valószínűleg nap mint nap borsot törnek vezetési/viselkedési stílusukkal a BKV sofőrök orra alá. És talán jobb lenn kitiltani őket a Dózsa György út és a Keleti közötti szakaszról.

Üdv: Pizsi

komment komment Címkék: budapest bkv busz taxi utas panasz keleti észrevétel bkvfigyelo 7 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása