BKV-Figyelő

Biciklist vert a buszvezető

BKV figyelő.hu

2009.03.20
14:00

Egy kerékpárral közlekedő blogger kollégát ma reggel bántalmazott egy BKV-s. Az Index munkatársa a Szőnyi úton haladt a szerkesztőség felé, amikor a mellette lévő sávban egy szabálytalanul előző buszra lett figyelmes. A biciklis szerette volna megmutatni a BKV-nak, milyen „szabályosan” közlekedik munkatársuk, ezért a következő megállónál lefényképezte a buszt és annak rendszámát, bizonyítéknak. Ekkor repült ki alóla a bicikli, és csattant az első pofon. Részletek alant:

Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.

A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.


Az utolsó pillanatokban vált azonban nyilvánvalóvá, hogy a nagy sebességgel robogó BKV-busz nem hogy besorolni nem akar, de fékezni sem. Csak hogy egyértelmű legyen a szituáció, a környéken nem hogy bicikliút nincs, amit alternatívaként használhatna a kerékpáros, hanem járda sem található azon az oldalon. Azaz választanom kellett a magas padkával elválasztott füves terület, vagy a busz homloklemeze közt.
 
Ha egy olyan biciklista találja magát szembe az ámokfutó buszvezetővel, akit az első tavaszi napfény csábított az útra, az egészen biztosan nem tud felugratni a padkán át a zöldbe, és a busz kerekei alatt végzi. Én szerencsére a telet is nyeregben töltöttem, így sikerült végrehajtanom a manővert.
 
Mivel a buszvezető életveszélyes előzését olyan rutinnal végezte, hogy egyértelmű volt: azt az elkövetkező napokban, az elkövetkező műszakokban is folytatja, egészen addig, amíg valaki a kerekei alatt végzi, fel szerettem volna hívni a BKV figyelmét munkatársának cowboyos mentalitására. Bizonyítékként fotókat akartam készíteni, amihez jó alkalmat biztosított, hogy 50 méterrel lejjeb a busznak meg kellett állnia a megállóban. Egy perccel később a busz előtt álltam. Lefényképeztem a rendszámot, a busz elejét, majd már csak arra lettem figyelmes, hogy valaki kitaszít a szemközti sávba.


 A buszvezető közben ugyanis leszállt, és testi erővel akarta megoldani a konfliktust. Lelökött a bicikliről, amelyet a lábaim közt tartottam, kitaszított az útra, adott egy pofont, miközben minősíthetetlen hangnemben kiabált velem.

Mivel a jogban erősebben bíztam mint a testi tusakodásban, nem vettem fel a harcot, lefényképeztem az inzultus után távozó sofőrt, majd elvonszoltam a szembe sávba átlökött kerékpáromat.
 
Az üggyel kapcsolatos panaszt cikkünk megjelenésével egy időben elküldtük a BKV ügyfélszolgálatára, és hamarosan jelentkezünk, hogy érdemesnek tartottak-e reagálni a felháborító esetre. És ha igen, milyen büntetésben részesítik az életveszélyes, verekedős sofőrjüket.

(Kerékagy blog)

komment komment Címkék: blog budapest bkv busz bicikli utas panasz észrevétel vezető bkvfigyelo kerékagy

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása