BKV-Figyelő

Mi van, ha a turista jegyet szeretne?

BKV figyelő.hu

2009.03.20
13:00

Semmi. Vagy nem utazik, vagy bliccel. Keresgélhet működőképes jegyautomatát, ahol csak apróval vehet jegyet, vagy kereshet jegypénztárt is, bár mindkettőből egyre kevesebb van Budapesten. Nem csak a turistáknak jelent problémát beszerezni az utazáshoz szükséges jegyet. Aki a külvárosban lakik, és ritkán használja a BKV-t az sem mindig tud jegyet venni, és a belvárosig bliccelnie kell.

Tisztelt Hölgyem / Uram!

Elég sok szó esik mostanában arról, hogy a BKV-nak komoly veszteséget okoznak a bliccelő utasok.  Jelen levelemmel arra szeretnék rávilágítani, hogy -számomra érthetetlen módon- sokszor maga a BKV tesz meg mindent azért, hogy még az se váltson jegyet a járataikra, akinek eredetileg szándékában állt.

Egy hétköznap este fél kilenckor barátomra várva mintegy 20 percet töltöttem a Blaha Lujza téri metróállomás felső részén. Ezalatt mintegy hat ember érkezett azzal -az Önök számára minden bizonnyal perverz és meglepő- igénnyel a mertóállomásra, hogy utazzon és ehhez jegyet váltson. 

Körülnéztek: a jegyeladó bodega rég zárva, automata nincs, a forgalmi ügyelet ablak lesötétítve, még véletlenül sem lehet látni, hogy ül mögötte valaki és aktívan teszi a semmit.  Megkérdezték hát a mozgólépcső tetejénél trécselő három BKV SS-t, mi ilyenkor a teendő?  És ekkor jött a számomra döbbenetes válasz: "ott szemben az aluljáró túloldalán, az újságosnál lehet jegyet kapni."  (A magyartól eltérő nyelvű érdeklődőknek persze csak a BKV "európaiságát" bizonyítandó, annyi volt a válasz, lassan, tagoltan, kissé emelt hangon: AAAB-LAAAAK. Ehhez külön is gratulálok.)

Kérem Önöket, hogy számomra, mint éves bérlettel rendelkező utasuk és adófizető állampolgár számára, válaszolják meg a következő, egyszerűnek tűnő kérdéseket (mert nekem ez jár):

- mennyi jutalékot kap a BKV-tól független újságos a jegyek eladásáért?  (nem hinném, hogy olyan buta lenne, hogy ingyen vállalja)

- ha a forgalmi ügyelettel és a sötét (ruhás) útonállókkal együtt 4 ember van szolgálatban az állomáson, miért nem tud egyikük sem jegyet eladni?  miért kell ezért az utasoknak plusz időt elpocsékolni? (jó hosszú sor tud lenni az ominózus újságosnál)

- miért nincs (működő) automata a vélhetően nagy forgalmú Blaha Lujza téri állomáson?

- egyáltalán, milyen jogon kér jegyet a BKV az utasoktól, ha előzőleg nem teszi lehetővé a számukra annak megvásárlását?  (és itt nagyon nem jó válasz, hogy a város másik végén két héttel előbb kellett volna az utasnak előre gondolkodnia)

Válaszát várom.

Üdvözlettel: Salamon Gábor

ui: levelem az Index BKV-figyelő blogjának is mellékeltem.

komment komment Címkék: budapest bkv metró utas panasz turista automata jegy észrevétel jegypénztár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása