BKV-Figyelő

Órákkal előbb menj ki a buszhoz, ha utazni szeretnél

BKV figyelő.hu

2009.09.11
07:00

Olvasónk a Vár busszal szeretett volna utazni, de a nagy tömeg miatt, ami a megállóban fogadta nem igazán fért fel a járműre, ugyanis a BKV egyik hétvégi rendezvény alkalmával sem sűrítette a járatokat. A lenti és az ehhez hasonló történetek írói -az utasok- jogosan teszik fel a kérdést: A BKV miért nem arra költi a pénzt, amire kellene? Miért nem karbantartásra, új járművek beszerzésére, a járatok sűrítésére fordítják azt az évi 1-2 milliárdot, ami tanácsadásokra elmegy?

Kedves BKV-figyelő!

Gondoltam inkább BKV-figyelőre írok, mert ha a BKV-nak panaszkodom, az a harminc nap válaszadási határidő lejárta után úgyis elhajt melegebb éghajlatra, valami légből kapott, semmitmondó indokokat felsorakoztató sablonlevéllel. A dolog lényege: mi kell ahhoz, hogy a BKV-nál rájöjjenek arra, hogy a Budai Vár egy frekventált utazási cél, főleg akkor, ha valami rendezvény is van? Most hétvégén van a borfesztivál - de legyen az Mesterségek ünnepe, Hídünnep, augusztus 20, vagy bármilyen olyan esemény, ami a várban van - ilyenkor a várbusz katasztrófa.

Rendszeresen több busznyi utas vára arra az egyetlen, érkező szerencsétlen, szétesni akaró buszra, amely beáll a megállóban, miközben a Várfok utca aljánál több busz áll- látszólag dolog nélkül. Öt - hat busz is elmegy, mire az ember felfér egyre. Beáll egy busz a megállóba, és tulajdonképpen mire elindul, a várakozók számán a megállóban csökkenés nem látszik.

Mellékelek képet, amin látszik, hogy egy busz indulása után mennyi várakozó ember marad a buszmegállóban. Minden egyes buszindulás úgy megy, hogy a busz beáll a megállóba, megtelik csordultig emberekkel, és a busz nem indul, csak ha eljön az indulás ideje. Tejesen felesleges ott várakoznia, mert többen úgysem férnek fel a buszra, csak a kedélyeket szítja a BKV azzal, hogy nem indul a busz, és az utasoknak már az álló buszon is nyomorogniuk kell. Miért nem lehet ilyenkor gyakrabban, több buszt járatni, vagy legalább amik forgalomban vannak, azokat pörgősen járatni, ne várakozzanak feleslegesen, utasokkal tömve, az indulás helyett?

Gondolom, ha megkérdeznék valami, magát közlekedési szakembernek tartó embert a BKV-nál, azt mondaná, nem tudhatják, hogy éppen Borfesztivál van a várban. De tudhatják, hiszen évek óta van ilyen rendezvény, sőt évek óta késő tavasztól kora őszig majdnem minden hétvégén van rendezvény, aminek a megnövekedett utasszám kiszolgálására a BKV igen magasról tojik. Persze lehet mondani, hogy a rendezvény szervezője a felelős... minden rendezvényszervező felelős. Sőt, a BKV biztos azt is kiderítené, hogy az utasok a hibásak, minek mennek a várba. De könyörgöm, nem lehet felérni ésszel, hogy sok az utas, indítsanak gyakrabban buszokat? Nem fogadható el az, hogy nincs pénz, kevés a busz, mert ott parkolnak a Várfok utca aljában - amúgy pedig én sem hivatkozhatom a jegypénztárnál illetve az ellenőröknél arra, hogy nincs pénzem, vagy ha lenne is, most nem BKV-bérletre akarom költeni. Mi lenne ha a BKV-nál próbálnának valamit tenni annak érdekében, hogy amin egy kis ésszel, szervezéssel javítani lehet, azzal egy kicsit foglalkoznának, és próbálnának javítani rajta?

Üdv : Crash

komment komment Címkék: budapest kép bkv busz vár várakozás utas panasz észrevétel megálló vár busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása