BKV-Figyelő

Miért nem tájékoztatja utasait a BKV?

BKV figyelő.hu

2009.10.27
09:40

Tegnap délután kétszer szakadt le a felsővezeték a 47-es és a 49-es villamos közös pesti szakaszán. A BKV még az új villamosmegállókba nem szerelte fel a hangos utastájékoztató rendszert, ezért az utasok nem tudták, miért nem járnak a villamosok, valamint azt sem, hogy a pótlóbuszokra melyik megállóban lehet felszállni. Olvasónk nem érti, hogy a BKV miért színészhangokra költi a pénzt, miért nem arra ami fontos, például a korrekt tájékoztatásra:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (2009.10.26) 3 órakor egy egyetemre késve jött be egy srác, és elmesélte a tanárnak, hogy a 47-49-es felsővezetékét egy óvatlan daru elszakította. Mivel tudtam, hogy én valamivel 5 előtt végzek, gondoltam addigra megoldódik a probléma.

Kiérve a Fővám téri állomásra iszonyat tömeg fogadott, és lincshangulat. Senki se tud semmit, nem jön semmilyen pótló, tele a peron emberekkel, és iszonyat dugó áll a Gellért hegytől a Kálvinig. Mivel nagy csomagjaim voltak, jobbnak láttam felhívni a BKV infót, hogy mi a helyzet, gyalogoljak-e el a Kálvinra, onnan a metróval a 7-es buszhoz, hogy Kelenföldre kiérjek. Az információs hölgy 5perc várakozás után közölte, 40-kor indult el a villamospótló a Deákról, mert a 3 órási felsővezeték szakadás helyreállítódott már, de utána most 20 perce ismét leszakadt, 10 perce indult el a pótló (ekkor ugye ’50 volt) mindjárt itt kell lennie, várjuk türelemmel.

Elmondtam a körülöttem állóknak is, mivel természetesen hangosbemondó nincs a frissen felújított megállóban. ’55-kor ellenkező irányba a buszmegállóba (2V pótlóéba) beállt egy 47-es pótló busz.

Szívünkhöz kaptunk, hiszen nem az üres villamos sínen hasított végig a Gellértről, hanem a dugóban araszolt idáig... Láttuk, hogy a Kálvinnál a villamos a sínen áll, innen még nagyobbnak tűnt a dugó, tudtuk, hogy ha  forgalomban jön a busz, megöregszünk, mire megjön. Egészkor úgy döntöttünk jópáran, nehéz csomagjainkkal átsétálunk a hídon a Gellértig.

Ott két sárga mellényes forgalomirányító úr álldogált a sínen, miközben a hangosbemondó mondta a fejleményeket, vegyük igénybe a 7-es buszokat, és a 19-41-eseket, valamint, hogy pótló busz jön. 17:18-kor megérkezett egy 18-as villamos, gondoltuk ezzel elmegyünk  a Móriczig, mert a 7-esek nagyon tele voltak. (Eddig egyetlen pótlót láttunk csak ugye elhaladni ellenkező irányba, Kelenföld fele egyet sem.) A 18-assal mikor megérkeztünk a Móriczra, ott a Deák fele menő 49-19-es megállóban iszonyat sokan álltak. Odasétáltam, és elmeséltem nekik, hogy nem jár a vili, a pótlót meg várhatják. Nagyon örültek neki, hogy végre tájékoztatja őket valaki. Jónéhány perccel később megérkezett a 19-es villamos, így sikerült 17:50-re Kelenföldre érkezni. Bő egy óra alatt.

Kérdéseim:

- Miért nincs egy vadonat új villamosmegállóban hangosbemondó?Vagy miért nem működik? Se a Fővám téren, se a Móricz Zs. körtéren nem tudott senki semmiről.

- Ha már valahol van hangosbemondó, ami ontja az információt, miért ott van az 'erősítés', a 2 forgalmi zavar elhárító úr? Miért nem ment át 1 a Fővám térre (mikor megkérdeztem tőle, azt mondta, a dugó miatt biztos lassan érkeznek meg a kollégái… mi 20perc agonizálás és 10 perc séta után értünk át a Gellértre, a kollégájának ez nem megy?

- 40 perc alatt egy darab villamospótlóval találkoztunk a Deák fele haladva, és eggyel sem ellenkező irányba.  Nincs valami vészhelyzeti terv, főleg, ha előtte 2órával ugyanígy pótlás volt szükséges?

- Mindenhol iszonyat nagy volt a tömeg, és az információhiány. Nem a hangosbemondók fejlesztésére kellene költeni a pénzt a szinkronfelmondó színészek helyett?

Kontár

komment komment Címkék: budapest bkv villamos utas panasz tájékoztatás felsővezeték szakadás észrevétel 47 es 49 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása