BKV-Figyelő

Lángolt az utasokkal teli metró hátulja?

BKV figyelő.hu

2009.11.06
08:00

Olvasónk kedden a 3-as metróval utazott az Arany János utca és Újpest Városkapu között. Amikor felszállt a vonatra erős égett szag csapta meg az orrát. A szag minden megállónál egyre erősebb lett, majd a vonat elkezdett hangosan nyikorogni. Később tudta meg kollégájától és egy biztonsági őrtől, hogy a metró hátulja lángolt, ennek ellenére továbbhaladt az újpesti végállomás felé. A BKV szerint a metró hátulja nem lángolt, csak nagyon füstölt egy fékhiba miatt. Az utas levele alatt a BKV reakcióját olvashatod.

Tisztelt BKV-figyelő!

November 3-án 12:40 kor a hármas metróval szerettem volna utazni az Arany János utcától Újpest Városkapuig. 4 perc várakozás után meg is jött a metró, és felszálltam a leghátsó kocsiba. Miután elindult a metró olyan éget szag csapta meg az orromat, mint amikor a fém a fémen ég. Ahogy minél több megállót hagytunk magunk mögött annál erősebb lett az égett szag, és már az utasok is azt beszélték hogy ez mi lehet.

A Gyöngyösi utcai megállónál már rosszul voltam a szagtól és alig vártam hogy a következőnél leszálljak, a két megálló között elkezdett nyikorogni valami a kocsi aljából, nem volt valami biztató. Megérkeztük Városkapuhoz, amikor leszálltam nézegettem a kerekeket de nem láttam semmit (kíváncsi volta a metró megy e tovább ezért megálltam 2 percre a kijáratnál, de nem mozdult semerre ezért mentem tovább dolgozni).

Munkatársam aki 10 perccel jött utánam pont hallotta a biztonsági őröktől, hogy a Gyöngyösi utcai megállóból amikor kiment a metró, az ottani biztonsági őr látta hogy lángol az utolsó kocsinak a hátulja és ő értesítette a forgalmi ügyeletet hogy állítsák meg a következő megállónál a metrót.

Na a történet lényege annyi lenne, hogy ha minden igaz lángok csaptak fel egy utasokkal teli metróból, de a BKV valahogy ügyesen eltitkolta, mert a hírekbe semmit nem találtam erről a mai napig... (A metróforgalom ment tovább, de a kigyulladt szerelvény mögött érkező metrók csak lépésben tudtak haladni az alagútban) Hát azért ez már tényleg eléggé gáz hogy kettészakad a busz, magától? elindul a busz és letarolja a parkoló kocsikat, kigyullad a metró. Na mind1 a "szolgáltatásukért" továbbra sem fogok mindig fizetni :)

Tisztelettel: K. István


A BKV reakciója:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV figyelőn ma megjelent, Lángolt az utasokkal teli metró hátulja című bejegyzésre a BKV Zrt. az alábbiakat reagálja. Kérjük a blogon jelentesse meg álláspontunkat.

Kedves utasaink és a kedves levélíró azért nem olvashatott-hallhatott arról az Ön által tudomásunkra hozott információról, mert olyasmi nem történt. A levélben írottakkal szemben 2009. november 3-án a következő történt: a 3-as metró egyik szerelvényének utolsó előtti kocsija fékhiba miatt füstölt, ami természetesen szaghatással is jár. A Gyöngyösi utcai állomás forgalmi ügyeletese mindezt az állomásról kihaladó vonatnál észlelte. Intézkedése nyomán a szerelvény vezetője 12.53 órakor Újpest-Városkapu állomáson az utasokat megkérte, hogy szálljanak le a metróról. Ezután meggyőződött a füstölés okáról, majd az utasok nélkül a kocsiszínbe vezette a szerelvényt. A szerelvény 4 percig állt Újpest Városkapunál. A leszállított utasok a következő szerelvénnyel 7 perccel később, 13.00 órakor folytathatták útjukat Újpest-Központ felé. Árpád hídnál egy tartalékvonat is forgalomba állt, a menetrendet biztosítandó. A meghibásodott kocsi javítása jelenleg is folyamatban van.

Kérjük, ha utasaink a metrón utazva rendellenességet tapasztalnak, szíveskedjenek a kocsiban elhelyezett vészjelzőn keresztül a jármű vezetőjét, vagy az állomásokon a segélyhívón keresztül a forgalmi ügyeletest értesíteni.

Üdvözlettel: BKV Zrt.

 

komment komment Címkék: hiba bkv metró utas panasz vezető műszaki hiba 3 as é d

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása