BKV-Figyelő

Így élik meg olvasóink a BKV-sztrájkot

BKV figyelő.hu

2010.01.12
09:40

Téged hogyan érint a sztrájk? Észrevételeiteket a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk!

23:12 Mit csinálnának a sztrájkot ellenzők, ha tőlük vennének el havi több ezer forintot? Csendben tűrnék? Erre kíváncsi Tamás, akit saját bevallása szerint nem érint a sztrájk:

Szia Misi!
 
Engem nem nagyon érint a sztrájk, de azért leírom a véleményemet.
 
A sztrájk idején sok helyen olvasom, hogy "minek sztrájkolnak", meg hogy "fölöslegesen sztrájkolnak", meg "miattuk nem tudok eljutni X helyre", nos azoknak üzenném, hogy ha nekik is elvennék a pénzüket és egyéb juttatásokat, akkor vajon ők mit csinálnának, ha nem tudnának megegyezni? Meg különben is, mi egy emberi faj vagyunk, és már sok mindent feltaláltunk. Tehát ha nincs BKV, akkor több lehetőség közül választhatunk. Az első lehetőség a kerékpár, amellyel gyorsan el tudunk jutni az A pontból a B pontba, és ráadásul még ingyenes is, azaz nem kell érte fizetni, csak egyszer, amikor megvesszük a biciklit (+ a karbantartási költség, amely kevesebbe kerül, mint a BKV bérlet). A második lehetőség a gyaloglás, amely tényleg ingyen van. Csak 2 szép lábra van szükségünk. A harmadik a roller, amelyet az egyik lábunkkal kell meglökni, és már száguldozhatunk is, és még össze is tudjuk hajtani, tehát kis helyen is elfér. A negyedik a robogó/motor, amely igaz üzemanyaggal működik, de nem sokat fogyaszt, és autók között is el lehet haladni. Az ötödik a gépjármű, amelyben sokan elférnek, így más utast is fel lehet venni (női utas esetén más is megtörténhet  (nem a telefonlopásra gondolok)), és nem fogunk megfagyni. A hatodik az, ha mi szállunk be egy járműbe (pl. taxi). Tehát 6 féleképpen el tudunk jutni X helyre.
 
Aki a munkájából pénzt akar látni, de nem akarja használni a saját járművét, az húzza be fülét farkát, és maradjon csendbe! Meg különben is, sok számítás kimutatta, hogy az autóval való közlekedés olcsóbb, mint a BKV-val való közlekedés. Persze akik nagyon messze laknak a munkahelyüktől (Budapest peremváros, illetve környéki városokban), azoknak nem szól a fenti mondatom.
 
Sok sikert, és kitartást kívánok a BKV szakszervezeteknek.
 
Üdv: Tamás


23:02
Tomi az ELTE informatikus hallgatója. Neki szerencséje volt, tegnap beért a vizsgájára, mert a közelben, barátnőjénél aludt. Sokaknak nem volt szerencséjük:

Sziasztok!

Az ELTE-n vagyok informatikus hallgató, tegnap volt vizsgám, beértem, mivel a barátnőmnél aludtam. DE: van egy pár ember aki nem ért be. Mivel az egyetemet roppantul nem érdekli ki miért késik, vagy nem ér be egyáltalán, ezért gond nélkül előfordulhat hogy az illető egy fél évet csúszik. Ebben az esetben azonban félévvel később is áll munkába a tervezettnél, vagyis, egy viszonylag jó informatikusi havi fizetést kellene beszorozni hattal ahhoz hogy az illető jóváírást kérjen.

Tegyük fel nincs barátnőm. Szüleimtől már most kinn vagyok fél lábbal, aligha értik meg hogy a bkv miatt nem végeztem el egy tantárgyat. Magyarán ha egy félévvel tovább tart az egyetem hol lakom? Esetleg akkor egy lakhatási fizetést is hozzácsatolhatnának a kártérítésemhez a bkv-s illetékesek, fél évre szólóan.

Pestszentimre központjától lakom párszáz méterre, lényegében a világ vége: ha jár valami akkor az busz, esetleg vonat. A vonatot nem bíz az ember egy vizsgára mert a mávnál az élet legtermészetesebb velejárója bejelenteni a 20, 30, esetleg 40 perces késést, már ha vannak olyan kedvesek és tájékoztatnak erről. De szó nélkül ki is maradhat egy, bármikor. Buszok ugye nem járnak, a 990A buszra nem lehet felférni.

Ha felférek, márpedig tegnap visszafelé éppen felfértem akkor nem lehet leülni, márpedig a távolság majdnem egy óra, most másfél volt a kivételes helyzet miatt. Másfél órát én azonban nem állhatnék mivel gerincsérvem van, meg is fájdult mint az állat, ebből kivételesen nem lehet kimutatni anyagi kárt, hacsak nem fordul annyira súlyosra hogy orvoshoz forduljak.

Ezzel mindenesetre csak érzékeltetni szerettem volna hogy mennyire rossz helyzetbe tud kerülni egy magamfajta, ha nem sülnek el ennyire jól a "majdnemek" a történetben, hiszen én viszonylag rendesen megúsztam.

UI:Ami azonban ennél felháborítóbb az hogy az ellenőr az elméletileg azért van, hogy igazságosan mindenki kifizesse azt amit ki kell, és hogy legyen valami rend a járatokon. Ahol én lakom, az 54-es vonalán dél elmúltával szinte semmilyen rend nincsen a környék emberanyagának minőségét tekintetbe véve: roma származású kökemény (és ezt minden lehetséges módon az utasok tudtára adó) társaságok, illetve mattrészeg hontalan emberek ülnek mellém, akik világukat nem tudják, rám alszanak, és ki tudja mikor kapok el tőlük valami felfedezetlen harmadik világbéli betegséget. Na ez az a járat amire az ellenőr nem mer felszállni. Ha felszáll, ahhoz kell hogy legyen egy olyan alkalom mint például a szilveszter, amikor csak én vagyok a buszon. Egy hasonló alkalommal épp nem volt nálam az egyébként borzasztóan drága éves bérletem és meg is büntettek, mondanom sem kell nagyon igazságtalannak éreztem. Mivel személyi sem volt nálam, ezért azt mondta hogy jól gondoljam végig nálam van-e, mert ott a busz elején van egy erős bácsi. Nem hittem a fülemnek, ki akarja verni belőlem azt ami nincs nálam? Vagy ezzel egyszerűen arra akart meg kérni hogy szálljak le? A következőre úgyis visszaszállok mert másképpen nem tudok sehova se eljutni, nem hogy haza (jegyautomata természetesen sehol).A busz elejére néztem, egy idős bácsi aludt rá a kapaszkodóra, és egy fiatal lány ült a széken. Erősbácsi sehol. Kamu az egész. A kallert én előbb leszállítottam volna mint ő engem.  Inkább bediktáltam egy kamu címet és eldobtam a csekket.

Az meg mellékes hogy ezek a járatok télen is ugyanúgy beáznak mint nyáron, ami csak azért kellemetlen mert ekkor a víz már hideg, esernyőt az ember a busz tömegében nem nyit, és amikor szétnéztem azt láttam hogy a busz bármely pontjára csepereg a víz, odébb se érdemes állni. Folyt a víz a leszállásjelző gomb mögül, a tetőről, a bezárt ablakok mellől, mindenhonnan. Nem hittem a szememnek. Szerencsére ez is csak kétszer fordult még elő velem.

Én is sztrájkolnék az egyetemen higgyétek el. Nekem is van feladatom bőven, énis kártyáznék helyette.

Üdv, Tomi


22:34
Következő levelünket egy kismama írta, aki sajnos a sztrájk miatt nem tud elmenni a kötelező vizsgálataira. Nem is tanácsolom neki, hogy buszra szálljon, nagyon nagy a tömeg mindenfelé. Ha valaki a környéken lakik, és segítene, várjuk a levelét!

Sziasztok!

Én nem nagyon merek próbálkozni a BKV-s utazással, de azaz igazság, hogy el kellene indulnom kötelező vizsgálatokra, vérvételre, ultrahangra kismamaként. A dolgon sajnos az is nagyot nehezít, hogy fent lakok a hegyen Sasadon, ahol szinte autó sem jár sokat, nem hogy buszok. Szóval a döcögős 53-as kilőve.

A Sasadi útnál van némi esélyem, ha jön busz és még nincs tele, de mivel ez már igencsak késői megálló, így max csak teleportálni tudok, ha fel akarok jutni egy-egy járműre. Arról nem is beszélve, hogy bennem van a félelem, hogy valaki véletlenül a nem kis méretű hasamat használja könyöktámasznak, vagy feszültséglevezőnek, vagy valaki megtámogat és nekilöknek valaminek. Szóval nem tudom mit tegyek, sportember vagyok/voltam, de azért gyalog sem tudok és nem is tehetek meg ilyen nagy távot.

Üdv: N.


22:19 Egyre népszerűbb a telekocsi. Ma a városban jártam, és többször is láttam, hogy a körúton az autósok segítenek a megállóban álló, vagy a fáradtan gyalogló embereknek. Nem mindenki mer beszállni egy idegen autójába, de többen éltek a lehetőséggel, ahogy Viki is. Erről Ő mesél:

Kedves BKV Figyelő!

Tegnap este fél hatkor szerettem volna eljutni a Ferenciek teréről a Kosztolányi térre. Két 173-as buszt is megvártam, de nem fértem fel. Az emberek egymást lökdösték, szemmel láthatóan véget ért a türelmük, a 157 centimmel meg nem akartam beszállni az általános tülekedésbe. Ezért elindultam gyalog.

Ahol csak lehetett, a járda szélén gyalogolva kitartottam a kezem, jelezve, hogy stoppolnék, ha lehet - gyalog ugyanis nem értem volna oda a tanfolyam kezdetére, amire indultam. A Gellért térig senki nem állt meg, pedig figyeltem, a legtöbb autóban egy vagy maximum két ember ült. A Rudas fürdőnél egy fiatalember megállt, de csak egy ismerősét vette fel, a megállóban fagyoskodó többi embernek véletlenül sem ajánlotta fel, hogy elviszi őket egy darabon. Ugyanezt többször láttam a Ferenciek terén is.

Végül a Gellért téren vett fel egy Zsolt nevű keszthelyi srác, akinek ezúton is köszönöm a segítségét. Valamiért egyszerre azt kérdezte, hogy vidéki vagyok-e, amiért még bízom az emberek jóindulatában... Pedig azt hiszem, a pestiek is segíthetnének egymásnak - legalább ilyenkor.

Üdv: Viki


21:56
Olvasónk Kozmacs teljes mértékben támogatja a BKV sztrájkot. Szerinte a cég járművezetői megdolgoznak ezért a pénzért, megérdemlik azt a fizetést, amit eddig kaptak:

Kedves BKV-figyelő!

Én teljes mértékben egyet értek a busz, villamos vezetőkkel. Nagyon sokat dolgoznak, és nagyon nagy felelősség van rajtuk. Igenis megérdemlik, hogy ne vegyék el tőlük azt, amit tavaly megkaptak. Talán, ha a vezetőségnek nem emelné a Bkv az így is magas fizetését, illetve nem lopnának el ennyi pénzt, költségvetésen belül maradnának. Valóban kényelmetlen az utasoknak, ez a sztrájk, de ki lehet bírni, én is a BKV szolgáltatásait vagyok kénytelen igénybe venni! Így tovább sofőrök!

Továbbá a BKV weboldalán megjelent kijelentést is valótlannak találom: Minden forgalomba adott autóbusz biztonságos!  Na ne röhögtessenek, hétfőn is utaztam olyan busszal, amelynek a féke rossz volt, olyan hangosan búgott fékezéskor, hogy csoda hogy meg tudott állni. A múlt héten meg sikerült egy olyan busszal mennem, ahol erős kipufogógáz szag volt.

A tarifaemelést is elítélem, egyre rosszabb szolgáltatásért nem hiszem hogy egyre többet kéne fizetni. Sokszor a többi külföldi országra hivatkoznak, hogy ott is ilyen magasak a jegyárak, de könyörgöm ott egy villamosnak nem 15km/h az átlagsebessége, és a buszok is sokkal fiatalabbak, illetve jobban karban vannak tartva.

Üdv.: Kozmacs


15:34
Több olvasónk is jelezte, hogy a sztrájk miatt fontos kezelésekre, foglalkozásokra nem tudnak eljutni. Az alább olvasható első levél írója egy autista fiú, aki gyógy foglalkozásait hagyja ki a sztrájk miatt. Az Ő levele alatt Kati levelét találjátok, akinek három éves lánya barlangterápiára jár, de a sztrájk miatt most ez is kimarad. Aki esetleg tud nekik segíteni, az jelentkezzen!

Tisztelt BKV-figyelő!

Magam egy önállóan közlekedő autista fiatalember vagyok. Azokra a helyekre, ahova megtanítottak el tudok menni. A gyakran előforduló problémákat kezelni tudom. Járat módosuláskor megyek a többi utas után. Ha mégsem sikerül feltalálnom magam, akkor - mivel a célhoz nem értem oda - valaki rámtelefonál és segít. Esetleg magam kérek segítséget.

Nekem létfontosságú, hogy eljussak a megszokott foglalkozásaimra. Sajnos mindegyikhez busszal (is) kell utazzak. Mint egy autista fiatal ember nagyon nehezen tanultam meg sokmindent, és nagyon könnyen felejtem is el. Azaz ha kimaradnak a testem, szellemem karbantartó foglalkozások, akkor magamba süppedek és semmit sem tudok csinálni. Sem a munkám nem tudom ellátni, sem önállóan elfoglalni nem tudom magam. Ezentúl érzelmileg is nagyon nehezen dolgozom fel napirendem megváltozását. Kb. úgy, mint Raymond az Esőemberben.

Ezen a héten a sofőr bácsik miatt elmaradt a zenekari foglalkozásom, és nem találkozhattam pajtásaimmal. Elmaradt a kézműves foglalkozásom, és aggódom a félbehagyott munkámért.

Elmaradt a csoportos gyógytorna, gyógyúszásunk is, és ezekkel a pajtásaimmal sem találkozhattam. Egyéni gyógytornára édesanyámmal gyalog mentünk el. 1 óra oda, 1 vissza. Nekünk nincs kocsink, nem tudok biciklizni és nem tudok rugalmas megoldásokat találni. Velem és pajtásaimmal kegyetlenül elbántak a sofőr bácsik. A velünk foglakozó egyesületek tanárai is nagyon rosszul járnak. Ezekért a kiesett foglalkozásokért vagy nem kapnak semmit, vagy szüleim fizetnek olyasmiért, amit nem kaptam meg. Szüleim abban reménykednek egyszercsak felszámolják - kisebb egységekbe szervezik - ezt a centralizált fuvaroztató céget.

Egy nagyon szomorú és kétségbeesett fiatalember.

Kedves BKV-figyelő!

Nagyon fel vagyok háborodva! Három éves lányommal három napja nem jutok el a Szemlőhegyi-barlangba terápiára. Egyébként is marha nagy szervezés és napi min. két óra utazás a város másik végéből napi rendszerességgel járni az ottani kezelésre. A lányom most éppen nincs teljesen jól, és szüksége lenne a napi egy óra barlangterápiára és szakorvosi kontrollra, hogy az állapota javuljon. A mellékhatásmentes gyógyító barlangi levegő és szakorvosi ellátás helyett most dupla adag szteroidot szippant be, amíg nem jutok el vele ismét a terápiára.

Nem az előre kifizetett bérlet árát siratom. Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki nem tud eljutni orvoshoz, kezelésre. Én csak egy rikácsoló hang vagyok a tömegből.

Ha jövő héten is tart ez a takony, a másik gyerekemet nem viszem iskolába, így bonyolultabb útvonalon, esetleg stoppolva el tudom vinni őket, ahová a kicsi betegsége miatt muszáj.

Meglehetősen frusztrál, hogy ezt itt meg lehet csinálni velünk, hogy senkinek se jut eszébe, hogy az emberek nem csak iskolába és munkába nem tudnak így menni! A puffogás nem igazán nyugtat meg, szeretnék csinálni valamit, hogy ez ne fordulhasson elő! Van ötletetek? Ombudsman?

Üdvözlet H. Kati


14:16
Zsolt a 173-as busz vonalán közlekedett ma délelőtt és délután. A vonalon szóló és csuklós buszok is járnak, a követési idő körülbelül 15 perc.

Szia!

A 173as mindkét irányban megbízhatóan jár (járt, 10kor mentem Újpalota fele, 13kor jöttem Zugló fele). A követési idő a sofőr szerint 15perc, a valóságban néha kevesebb, néha több. Járnak rövid (nem csuklós) buszok is.  Zuglótól (illetve Zuglóig) nagyjából elviselhető a tömeg, onnantól kezdve kicsit durvul a helyzet (belváros felé ma nem jártam, gondolom ott még többen akarnak felszállni).

Viszont bátran ajánlom a vonatokat, amíg járnak! BP-Monor(-Cegléd) vonalok késés nélkül közlekednek, kényelmesen lehet utazni Kőbánya felől Zugló/Nyugati felé.

Továbbá ajánlom a Kőbánya felsőről induló vonatokat is Keleti pályaudvar felé, nagyon hatékonyan lehet közlekedni velük (egyébként nem csak a sztrájk alatt...)

Üdvözlettel: Zsolt


14:06 Rengeteg a panasz arra, hogy a dolgozó, nem sztrájkoló BKV-s és alvállalkozós járművezetőket leköpik, ütögetik, fenyegetik. Szerencsére már őrök állnak mellettük, bízunk benne, hogy vigyáznak a rendre:

Hello, figyelő!

Látom, összeállítás van készülőben a sztrájkkal kapcsolatos kisebb olvasói írásokból, én is hozzájárulok.

Nagy örömömre szolgál, hogy legalább a metró jár, viszont a 6-os villamos katasztrófa, és sok konfliktus is volt a vonalon. Kiabáló, ideges, tolakodó emberek, villamosvezetőt késsel fenyegető (!) norvég cserediák a Blahánál, amit akarsz. A gyalogló emberek látványa szokatlan. A 194-es buszon a szokásosnál valamivel nagyobb méretű, Ikarus 263-asok jártak, szebb és tágasabb buszok a BKV buszainál, felőlem bevezethetnék máskorra is.
 


13:26
Jessyke szerint a BKV dolgozói semmivel sem jobbak, mint főnökeik, hisz ugyanúgy átlépnek rajtunk, mint rajtuk a főnökök. Panaszlevele alatt egy másik olvasónk -Judit- ellentétes véleménye olvasható. Ő kiáll a sztrájkolók mellett:

Jó estét kívánok!

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem azon BKV munkásoknak, akik dolgoztak/dolgoznak/dolgozni fognak a sztrájk alatt, hogy nem veszítették el a két legfontosabbat: a becsületüket és az emberségüket. A sztrájkolóknak pedig szeretném felhívni arra az egyszerű tényre a figyelmüket, hogy semmi erkölcsi alapjuk nincs a sztrájkolásra, mivel ők pontosan ugyanúgy átlépnek rajtunk utasokon, mint rajtuk a főnökeik. Semmivel sem jobbak náluk.

jessyke

Egyetértek a sztrájkkal, minden dolgozó teljesen kiszolgáltatott a munkaadónak, jó hogy van néhány vállalat, ahol a munkavállalók mernek összefogni az érdekükért. Nekünk ugyan ez kis kellemetlenséggel jár, de ez a minimum amit megtehetünk egymásért, hogy szurkolunk, hogy legalább nekik sikerüljön.

Kitartást és sok szerencsét a tárgyalásokhoz.

Judit


12:56
Ricsi egy fővárosi kórházban dolgozik, mint informatikus. Ő nem arról ír, hogy őt hogyan érinti a sztrájk, inkább a betegekről beszél, akik nem tudnak eljutni a sztrájk miatt a kezelésekre:

Kedves Misi!

Nem kifejezetten a sztrájkról fogok beszélni hanem a szerintem felmerülő problémákról. Egy kórházban dolgozok informatikusként, és amit a sztrájk szervezők nem gondoltak végig az az, hogy vannak olyan idős emberek és beteg emberek akiknek be kell valahogy jutniuk a kórházakba. Most azt mondhatja bárki is miért nem sétálnak vagy taxiznak. Valóban lehet gyalogolni, igen el lehet várni egy járókeretes vagy legyengült immun szervezetű embertől, hogy sétáljon. A taxi hát a másik fele kinek van több ezer forintja, hogy kifizesse a taxi pénzt, nem sokan keresnek annyit mint a t. szakszervezeti vezetők se egy egyszerű mezei sofőr. De kérdem én mi lenne ha jönne egy buszsofőr rossz állapotba és azt mondanánk bocs mi sztrájkolunk és nem látjuk el.

Etikátlan és nem lenne morális. - Itt is életekről lenne szó és az orvosok se keresnek hű de olyan jól. Uraim tudom csúnya dolog amit várok, de remélem elő fog fordulni egy olyan ember aki a nagyszerű bérvitájuk miatt nem tud bejönni a kezelésére és rosszul lesz, és a mentőknek kell behozzniuk. Nem kívánom ezt, de Remélem akkor a felelős személyek, az összes sztrájkoló el fog számolni akkor a lelki ismeretével. Bele tud utána nézni a tükörbe és embernek tudja hívni magát ez után.

Üdv: Ricsi


20010. 01. 13. 20:12
Cs. nevű olvasónknak –ahogy Ő fogalmaz- „Erősen elege van a sztrájkból, de a sztrájkolókból is”. Nem érti, hogy miért éppen most kell sztrájkolni. Annyi okuk lett volna már a munkabeszüntetésre. Leginkább azon húzta fel magát, amikor a sztrájkbizottság vezetője azt mondja, a pihenőkön jó a hangulat, jól érzik magukat a buszvezetők. Levele alatt egy másik, Dél-pesti olvasónk levelét találod, aki úgy látja, környékükön semmi sem jár.

Sziasztok!

Én télen BKV-vel, egyébként kismotorral járok be munkába Pesterzsébetről Budára, autóval gyakorlatilag soha, mert időben és idegeskedésben öngyilkosság. Most viszont ebbe a BKV drágalátos 24 szakszervezete ebbe belekényszerít. Kérdem én, miért kell pont télen, hidegben sztrájkolni? A sztrájk egyébként jogosnak is nevezhető, de kicsit felháborodtam, amikor kedd reggel a következő hírt olvasta be a J betűs rádió bemondója: "A BKV sztrájkbizottságának szóvivője közölte, hogy a telephelyek pihenőiben jó a hangulat a buszvezetők köreiben...". Kívánok nekik további jó hangulatot és azt a sok beszólást is, amit a sztrájk után majd az utasoktól kapnak.

Ma olvastam egy blogban, hogy nagyon szép dolog ez a sztrájk, de volt egy sor indok, amiért az idén (nem télen) lehetett volna sztrájkolni (rossz munkakörülmények, rossz gépjárműpark, extrém végkielégítések, fiktív foglalkoztatás stb.), de nem, inkább télen kell ezt tenni, amikor pár százalékkal kisebb béremelést kapnak, mint amire számítanak. Közben meg a szerencsétlen gyalogos fagyjon meg, az autós ill. kényszer autós álljon a dugóban. Az is érdekes, hogy amióta sztrájk van nagyságrendekkel több a rendőr az utakon és lépten nyomon piszkálják azokat az autósokat, akik egyébként tömegközlekednének. Remélem el lehet intézni helyszínivel pl. a maradék félhavi BKV bérlettel.

Ma hallottam a rádióban, hogy hétvégére lehet, hogy szmogriadót rendel el Demszky. De jó lesz nekünk ... itt. Miért nem holnap vagy pénteken? Akkor aztán az egész várost le lehetne állítani! Meg aztán most gyorsan a MÁV is szolidarít egy jót a BKV-val holnap. Ez is de jó ... itt!

Mindezek után miket hallunk: - A BKV semmiféle kártérítést nem ad senkinek, mert a sztrájk vis major eset - A bérleteket nem hosszabbítják meg a sztrájk napjainak számával - Jó a hangulat a BKV pihenőiben - Szmogriadó lesz vsz BKV sztrájk idejében

Remélem hamarosan megegyeznek a díszes felek és megint életet lehelnek a buszoknak és gépjárműparknak csúfolt acélhadseregbe.

Cs
 

Érdekes, hogy ezen régió, mármint dél-Pest és a környéki város mennyire elérhetetlen sztrájk idején. Míg Óbuda, Kelenföld felé mennek vonatok sűrűbben, addig erre semmi. Erre Volánbusz sem jár. Van egy busz ami a Határ úttól kimegy Pestimréig, de Gyálra semmi sem megy innen. Csak vonat, pl. az esti menetrendje a Nyugatiból. 17:15 és a következő 18:43. És onnan még a lakás még további 40 Perc gyaloglás. Egy fiatalnak még csak hagyján, de aki idősebb, rosszabbul mozog, annak lehetetlen a munkahelyre bejutni. Egy kollégám sem dolgozik a közelben aki kocsival elvihetne. A cég nem fizeti a taxit, nekem meg 4 napi nettóm lenne az oda+haza út. Marad a szabadság, de meddig?


20010. 01. 13. 19:54 Olvasónk ma államvizsgázni ment, Rákoscsabáról egészen az Astoriáig. Sosem hitte volna, hogy egy ilyen vizsga előtt nem a jegye miatt fog izgulni, hanem amiatt, hogy egyáltalán beér-e:

Kedves BKV-figyelő!

Ma államvizsgáztam. Be kell valljam, soha nem gondoltam volna, hogy a vizsga előtt nem a vizsgajegyemért szorítsak, hanem azért, hogy egyáltalán beérjek vizsgázni. Rákoscsabáról kellett eljutnom az Astoriáig. A buszok teljes kiküszöbölésével. Mivel olvastam elég kaotikusan járnak, ráadásul Rákoskeresztúrig csak az Auchan busszal jutottam volna be, onnan meg ki tudja, hogy mennyi időközönként és hány fővel indult a 161-es busz.

Végül vonattal mentem be Rákoscsaba-Újtelepről a Keleti Pályaudvarig. A vonatállomásra autóval vittek. Rákoscsaba környékén számos személyvonat közlekedik, vadonatúj kocsikkal, menetrendjük szerint nagyjából 20 percenként járnak. BKV-bérlet érvényes rá. Így egy kellemes alternatíva annak, aki Pécel, Rákoscsaba, Rákosliget, Rákoskeresztúr irányából közelítené meg a belvárost. Csak a vonatállomásra kell valahogy eljutni.

A Keleti pályaudvarról már járt a metró, így sikerült mai viszonylatokhoz képest kevesebb, mint egy egész óra alatt eljutnom Rákoscsabáról a belvárosba. Köszönet érte a MÁV-nak és az elővárosi vasutaknak... Igaz, ha nem hazudnak a hírek, akkor holnap ettől a lehetőségtől is megfosztják az utazóközönséget. Erre csak azt tudom mondani, mázli, hogy ma államvizsgáztam, és nem holnap, mert ha vonat sem lesz, valóban áldatlan állapotok következnek.

Okos tervezésre ösztönzi utazó sorstársait: E.


20010. 01. 13. 19:34 A sztrájk óta először buszoztam, eddig vonattal és metróval jártam. Mivel a Déli pályaudvaron leszakadt a felsővezeték (mikor máskor...) , a vonatok csak Kelenföldig mentek. Itt szálltam át a 173-as buszra, ami egy szóló MAN volt. Sztrájk ide, sztrájk oda, ennyi röhögő emberrel még nem találkoztam BKV-n, mint ezen a buszon. Felszálltam a buszra, és a következő történt:

„Az én órám szerint 30-kor indulunk, az eredeti útvonalon haladunk majd végig. Minden görbe fánál megállunk”. Elindult a busz, majd a következő megállóban szól a vezető: „Nehogy azt higgyék, hogy egész úton ilyen kényelmesen fognak utazni, minnyá’ annyian leszünk, mint az oroszok”. Az utasok röhögnek –természetes- erre „Azt hittem, hogy lehangoltak, rosszkedvűek lesznek, erre meg itt vihorásznak!” –volt a válasz.

Elértük a Móriczot, ahol rengetegen akartak felszállni a buszra. „Sajnos zárnom kell az ajtókat, indulni kell. Mindjárt jön a kollégám mögöttünk. Hátulról kezdem, Hopp, hopp hopp” (minden ajtónál). Elindultunk, majd a lámpánál ismét megszólal a mi vezetőnk: „Remélem, nem lóg ki senki, mert nem látom a tükröt.”

És ez ment egész úton. Feldobott, jókedvű lettem. Régen is voltak ilyen járművezetők a BKV-nál, csak hamar „kinyírták” őket. Pedig nem lenne rossz, minden nap így utazni :)

 

20010. 01. 13. 18:52 Olvasónk úgy tudja, hogy 1 busz közlekedik a 63-as vonalán, így körülbelül 1 órát kell a megállóban állni:

Kedves Figyelő!

Megbízható forrásból tudom, hogy a 63-as busz vonalán 1 azaz egy darab jármű közlekedik, így körülbelül óránként lehet elcsípni a buszt az egyes megállókban.

Üdv, Attila


20010. 01. 13. 18:13 Az ember a munkába járást még meg tudja valahogy oldani, de ha máshová is mennünk kell (továbbképzés, kórház, stb.) akkor már gondot okoz a sztrájk. Cili levele is példa erre. Őt a kollégája fuvarozza a munkahelyére a sztrájk alatt, továbbképzésre viszont BKV-val ment:

Szia BKV-figyelő!

Én a XVII. kerületben lakom a Kis utcánál, és Pécelre járok (járnék) ki dolgozni. A tegnapi napomat még sikerrel meg tudtam oldani, hiszen megbeszéltem egy kollégámmal, hogy 1/2 8 körül felvesz a buszmegállóban, és megyünk együtt szépen dolgozni. Természetesen haza is a kollégám hozott, mivel a 169-es busz egyáltalán nem közlekedik.

A mai napom már kissé érdekesebben alakult. Be kellett mennem a belvárosba (Astoria mellé) egy továbbképzésre. A továbbképzés 10 órakor kezdődött, és úgy gondoltam, hogy bőven elég lesz 3/4 8-kor elindulnom, még akkor is, ha figyelembe veszem a sztrájkot, dugót stb... Szépen lesétáltam a buszmegállóba, és vártam... a buszok kb. 10-15 percenként jöttek (bele számítva a volán járatokat is) és egy jó bő fél óra után végre sikerült felpréselődnöm egy 161-es járatra. Természetesen gondolom mondanom sem kellett, hogy még véletlenül sem csuklós buszok jártak (holott normál esetben ez a helyzet), így fél lábon állva próbáltam meg egyensúlyozni, és hol ide, hol oda kapaszkodni, ami nem volt túl egyszerű....

Ráadásul egy "kedves" utastársunknak sikerült úgy felidegesítenie, hogy majdnem rosszul lettem... Nem elég, hogy a busz a szokásos 20 - 25 perces utat 1 óra 18 perc alatt teszi meg, de még egy hisztis vénasszonyt is el kellett viselnem. Akinek természetesen sehova nem kellett volna sietni, csak éppen a barátnőjével támadt kedve piacra menni. Ő kényelmesen üldögélt az egyik ülésen, miközben én próbáltam megállni azon az egy szem lábamon, amit sikerült leraknom a padlóra. És az egyensúlyozgatás következtében időnként nekidőltem az ülésének / vállának. A "hölgy" 5 percenként visítozott, hogy ne dőljek neki, és azonnal menjek hátrébb, mert ez őt zavarja, és neki "joga van ahhoz, hogy normálisan utazzon"!

Ja, és mikor meg találtam jegyezni, hogy talán maradt volna otthon a seggén, akkor még Ő volt felháborodva, hogy neki is ugyanúgy joga van utazni, mint másnak....

Ezek után érdeklődve nézek a holnapi nap elé, amikor a balszerencsém ismét a belváros felé szólít. Az viszont biztos, hogy hiába kell 10 órára beérnem, már 6 óra felé el fogok indulni... akkor talán nincs akkora tömeg....

Cili


20010. 01. 13.
17:06 Jót tett a gyerekeknek a séta, írja egy tanár olvasónk. A gyerekek versenyre mentek, 10 kilométert gyalogoltak, és a próbákon is nagyszerűen helytálltak. Majd’ minden számban aranyérmet nyertek. Gratulálunk nekik!

Sziasztok!

Csak részben kapcsolódik a témához, de nem tudom nem leírni Nektek!

Tegnap kénytelen voltam 15 gyereket megsétáltatni a városban iskola – próba – verseny – iskola útvonalon. A 9-14 éves gyerekek 10 km-t gyalogoltak, nagyszerűen helytálltak a próbán (fegyelmezettebbek és összeszedettebbek voltak, mint a felnőttek…), majd minden kategóriában, amiben indultak, aranyérmet nyertek a versenyen.  Megemelem előttük a kalapom.

Üdv: tritonus
 


20010. 01. 13. 16:41 Kis pihenő után ismét leindul a „levélcunami”. Mónika alább arról mesél, hogy a sztrájk hogyan nehezíti meg a családja életét:

Kedves Misi!

A férjemmel és a kisfiammal Csepelen lakunk. A férjem hajnali 5 (!) órakor útnak indul, bízva abban, hogy a sztrájk még nem terjedt át a Volán buszra és a Csepeli hévre..

Szóval: Volán buszra fel, majd átszállás a hévre. Ha mindez rendben lezajlott, akkor egy munkatársa hajnali 6 (!) óra körül  felveszi a Lágymányosi hídon, hogy elérjenek a munkahelyükre. Délután 5 körül ugyanez visszafele... Ő még szerencsés, mert így meg tudja oldani. Van olyan munkatársa, aki egészen addig nem tud dolgozni menni, amíg tart a sztrájk, vagyis egész addig nem keres egy fillért sem...

Kisfiam bölcsődés. Szerencsére a bölcsi a Volán busz vonalán van, béke időben a 138-as vagy 38-as busz vonalán. Így ez rendben. Mivel imádja a héveket, hazafele 1 megálló héven, majd -Volán- busz.Bele se merek gondolni, mi lenne, ha nem járna a hév és az én tündér, éppen dackorszakban lévő kisfiam nem tehetné meg azt az egy megállót....

Mint írtam, mi Csepelen lakunk. Idős nagymamám és a nagynéném Kispesten... Sajnos a sztrájk jelenlegi helyzetében esélyem sincs meglátogatni őket, hacsak nem megyek a Volán busszal a hévig, azzal a Boráros térig, majd a Ferenc krt-ig gyalog és onnan a Határ útig metróval, majd ismét gyalog. Kb.1,5 óra. Normál esetben ez a 35-ös és a 66-os busz igénybevételével történik, kb. 45 perc alatt..

Mint Gyed-ről visszatérő, a szülés előtti cégének nem kellő kismama éppen állást keresek. Ha valamely cég behívna egy interjúra, bizony vakarhatnám a fejem, mivel, hogyan menjek el, De Megoldanám, ha kellene, gyalog tenném meg az egész távolságot, ugyanis én dolgozni szeretnék!  A BKV-tól pedig elvárom, hogy minél előbb rendet tegyen a háza táján, hogy a sztrájkolók ne akadályozhassák az amúgy tisztességes utazóközönség életét.

Mónika Csepelről


20010. 01. 13. 14:10 Souriante már két napja kerékpározik BKV helyett. Arról, hogy a sztrájk első napján hogyan közlekedett, már tegnap írt nekünk, most itt a folytatás:

Szia Misi!

Ma ismét kerékpárral jöttem. Ezúttal egyhuzamban nyomtam le a 10 km-es távot, így a BKV-val szokásos 40-50 perc helyett mindössze fél óra alatt tettem meg az utat. Viszont szeretnék hozzáfűzni valamit a más levelekben megfogalmazott tapasztalatokhoz: én sajnos nem azt tapasztaltam, hogy toleránsabbak, kedvesebbek lennének az emberek egymással. Ma reggeli élményem ennek az ellenkezőjét bizonyítja, amikor is egy hölgy beszólt nekem, hogy nem szabad az árkádok között biciklizni (jókora panelházról van szó).

Egy dolog, hogy valahogyan ki kell jutnom a házból a bicikliútig, kereszteznem kell az árkádok alatti területet... a teleportálás egyenlőre még csak a Star Trek-ben létezik. Másik dolog, hogy az árkádok másik oldalán épp a (rosszul) parkoló autók veszik el azt a kevéske helyet is, ahol az úton kerékpárral lehetne haladni. Visszakérdeztem, hogy akkor mégis hol guruljak? Rámutatott a forgalmas főútra: ott! Mondom: küldje oda a saját gyerekét... na, erre csönd lett.

Én csak azt szeretném kérni, hogy mi, a sztrájk áldozatai legyünk már megértőbbek egymással ebben a helyzetben. Nem azért biciklizek, hogy bosszantsam a gyalogosokat vagy az autósokat, hanem azért, mert most nincs más lehetőségem. Én sem szólok rá azokra, akik például az elkülönített kerékpárúton gyalogolnak, noha mellette ott van a KÜLÖN gyalogosjárda, mert...most én is igyekszem toleránsabb lenni másokkal, és kikerülöm őket. Maximálisan kihasználom az elkülönített kerékpárutak lehetőségét, és azon kívül a "lassan járj, tovább érsz" elvét követem, teljes láthatósági felszereléssel (elől-hátul lámpa, kukásmellény, stb.) - megteszek mindent, amit lehet, hogy respektáljam a többi közlekedőt. Cserében csak annyit szeretnék, hogy a kerékpárost is normális jelenségnek tekintsék, és ne valami bosszantó "idegen testnek", akinek semmi keresnivalója a városban. Miért nem megy ez egyeseknek...?

Én nem értek egyet ezzel a BKV sztrájkkal (és megvannak erre az okaim), így a magam részéről nem a sofőröknek, hanem az utasoknak, és a város lakóinak kívánok türelmet és kitartást.

Üdvözlettel: Souriante


20010. 01. 13. 13:02 „Ha az autók használhatják a buszsávot sztrájk idején, akkor vajon a metrón miért nem lehet kerékpárt szállítani?”–kérdi olvasónk. Sokak életét megkönnyítené:

Kedves BKV Figyelő!

Az lenne a kérdésem (főként az illetékesek felé), hogy ha az autók használhatják a buszsávot sztrájk idején, akkor vajon a metrón miért nem lehet kerékpárt szállítani?

Engem eléggé érint a sztrájk, mivel az újpalotai lakótelepen élek és a Móricztól nem messze dolgozom. Sajnos a négyes metró technikai okok miatt nem közlekedik:) viszont a 173-as busz, ami szinte háztól házig vinne, a sztrájk miatt bizonytalan (ha jön is egy, arra már itt sem lehet felférni)

A következő opciók közül választhatok:

- Bringa végig, ami 2*10 kilométer per nap, ebben a hidegben nem a legszerencsésebb - Taxi, amire rámegy a gatyám, és mellesleg órák alatt érek oda (még a bringa is gyorsabb) - ugyanez igaz a saját autóra, ami nincs is, tekintve hogy direkt olyan környéken vettem lakást ahol jó a tömegközlekedés így azt gondoltam, megúszom nélküle. - Fele-fele arányban bringa és metró. Ez lenne a legpraktikusabb, hiszen itthonról Újpest-központ 5 kilométer, a Kálvintól pedig egy köpés a Móricz, így mégiscsak max feleannyit kellene egyhuzamban tekerni a fagyban, ami igen sokat számít. Viszont tudtommal a metrón nem lehet bringát szállítani, csak a vasúton (meg a HÉV-en), így ezt választottam: itthonról Rákospalota-újpest vasútállomás 4 kilométer, a Nyugatitól a Móricz pont ugyanennyi, tehát nem sokkal tekerek kevesebbet mint ha végig bringával mennék, de legalább nem egyben teszem meg az útvonalat, és át tudok melegedni a vonaton. Viszont mi van azokkal, akik a 2-es metró vonalán akarnának bejutni a belvárosba mondjuk az Vezér utca - Miskolci utca stb környékről, ahol a madár sem jár nem hogy busz? Ők tekerhetnek végig, pedig elég lenne, ha csak az Őrs vezér teréig kellene, a metrón lenne hely.

Üdv P.


20010. 01. 13. 12:52 A Nagy Lajos király útján egyáltalán nincs közlekedés. Olvasónk se busszal, se villamossal nem találkozott, ezért sétált:

Szia!

Én csak annyit szeretnék közölni, hogy a Nagy Lajos király útján abszolút semmi közlekedés nincs. Se villamos mostmár se busz. 32 es Busz sincs. Az Örstől csak gyalogolni lehet pl az M3 asig.

Üdvözlettel: V. Lajos


20010. 01. 13. 12:44 Frigyes a Flórián tér és a Népstadion között közlekedik. Se ma, se tegnap reggel nem találkozott villamossal, egyik irányba sem, autóval a szokásos 15 perc alatt teljesítette a távot:

Szia Figyelő!

Flórián tér - Népstadion és vissza útvonalról tudok beszámolni. Idefele (reggel 6-kor) sem tegnap, sem pedig ma egy villamost sem láttam egyik irányban sem, autóval a szokásos 15 perc alatt teljesítettem a távot.  Visszafelé tegnap egy villamos ment (kevesebben voltak rajta, mint amikor nincs sztrájk...), ellenben a Hungária krt. és a Róbert Károly krt. is csak a szokásos mértékben volt bedugulva. 20 perc alatt otthon voltam Óbudán... Délután 4 óra után pár perccel.

Anyósom Pesterzsébetről hazaért a Hős utcához HÉV-et és 1-es villamost használva ~ 1 óra alatt (máskor sem sokkal kevesebb).

Üdv: Frigyes


20010. 01. 13. 12:37 Tegnap sokan írták, hogy a BKV ritkán közlekedő buszai, villamosai tele vannak hajléktalanokkal. A Volánbusz vezetői nem szívbajosak, becsukják az integető hontalanok előtt az ajtót, és elhajtanak. Flaggx  szerint nem szeretnek utánuk takarítani:

Helló!

Sztrájk van?

Viccet félretéve. :) Gazdagrétről járok be a Budafoki úthoz dolgozni (153-as busz és ha nagyon lusta vagyok akkor 6os villanyos), ha a Volánbuszok kékek lennének (és szakadtak, és szétesőek, és...) és nem sárgák, észre sem vettem volna, hogy bkv-sztrájk van.

Amit még észre vettem tegnap, hogy a Volánbusz-sofőrök nem szeretnének hajlékonyak után takarítani, vagy szívni a bukéjukat, mert tegnap este a Sasadi úti megállóban olyan gyorsan csukta be az integető hajlékony előtt az ajtót, amit én még bkv-s sofőrtől nem láttam (Eszkimóné, magaslabda! :)). Természetesen a többi utas nevében is szeretném megköszönni a sofőrnek, hogy mentesített minket ettől az élménytől, ezenkívül azt is, hogy mások munkáját végzik, pontosan és szépen.

Üdv,  Flaggx
 


20010. 01. 13. 12:28 Gábor soha többet nem vesz bérletet, legalábbis lenti levelében ezt írja. 100 ezer forintért vett éves bérletet, amit most nem tud kihasználni, gyalogolnia kell:

Hello!

Egy rövid, de annál tanulságosabb időszakon vagyok túl.

Mindig az volt a problémám, hogy ha lejár a bérletem, akkor el kell valahogy jutni a Móriczra, mert az a bérlet pénztár van a legközelebb nekem. Ebből a problémából felindulva az idei kafetériából éves bérletet igényeltem még múlt hét pénteken (2010.01.08.). Örültem is, hogy most el vagyok látva és nem lesz a gond a bérlet után rohangálással.

Erre a hét elején kezdődik a sztrájk. Hétfő reggel 1 óra alatt nem jött villamos. Gyalog mentem dolgozni. Később is értem be.

Kedd reggel szintén álltunk a villamos megállóban bízva abban, hogy talán jön egy. Egyszer csak jött egy villamos az ellenkező irányba és integetett a villamos vezetője, hogy felejtős, nem kell várni, mert sokára fog jönni. Ma is késtem!

Kérdem én: kifizettem kicsit több, mint 100 eFt-ot és ezért gyalog járhatok dolgozni?

Azonnal közölhető: Soha többet nem veszek BKV bérletet!

Üdv, Gábor


20010. 01. 13. 12:06 A speciális budapesti jelenség, az ajtónál való tömörülés a sztrájk alatt is megfigyelhető. Az emberek még mindig nem jötték rá, hogy minél bentebb mennek, annál több hely marad másoknak. Roni levele következik:

Hello!

Egy számomra elég felháborító dolgot osztanék meg, ami most nem is annyira a BKV-t, hanem inkább a tisztelt utazóközönséget minősíti. Egyszerűen felfoghatatlan, hogy még most, a kb. 20, de inkább több perces időközökkel közlekedő villamosok esetén is annyira intelligensek és vagányok a kedves utasok, hogy képtelenek a villamos közepébe, az ülések közé is tömörülni, hanem megállnak az ajtóban. Így persze bent marad még kb 20-30 embernyi kihasználatlan hely (a teljes villamosra számolva), a két ajtó között pedig agyontapossák egymást. Reggel 2 idős hölggyel így ragadtam a megállóban, mert annyi rugalmasság nem volt a már feljutottakban, hogy 2 lépést hátrébb lépjenek. Egyszerűen hihetetlen számomra, hogy még ilyenkor sem figyelünk oda erre, na meg egymásra. Lesétálom a teljes villamosvonalat, nem arról van szó... De talán a 2 idősebb nő már nem vette ilyen könnyen a dolgokat.

A BKV tájékoztatása pedig egyszerűen botrányos. Sehol semmi információ, a biztonságisokat nem lehet megkérdezni, mert ők állításuk szerint nem tudnak semmit. Nem is tudom minek vannak ott. Félnek, hogy tömegverekedés lesz? Vagy meglincseljük a munkáját végző metróvezetőt? Esetleg az ellenőrt, aki ilyenkor is ott áll? Érdekes, ők nem sztrájkolnak.

Roni


20010. 01. 13. 11:15 Anna a Lehet út – Hungária körút és az Infopark között közlekedik. Normál esetben az 1-es villamost és a 103-as buszt használja, most viszont autóval ment, a max. fél órás út most egy órás volt:

Szia!

Én a Lehel út - Hungária körút sarokról járok dolgozni az Infóparkba (Lágymányosi híd budai hídfő). A normál útvonal odafele az 1-es villamos 103-as busz, vissza pedig a 4-6 villamos 105-ös busz lenne. Ez természetesen a sztrájk miatt szóba se jöhetett így alternatív útvonal kellett.

Szerencsére a párom be tudott vinni reggel kocsival, tegnap fél hétkor indultunk és a max. fél órás utat egy óra alatt tettük meg, rengeteg volt már reggel is az autó az utakon. A villamos és busz megállókban amik mellett elmentünk elég sokan várakoztak már akkor is (pl. nyugatiban már akkor nem lehetett felférni a peronra), nem nagyon láttunk viszont járműveket.

Hazafele tegnap este 7 után indultam a Moszkva térről egy 6-os villamossal, ami a Nyugatiig megtelt, szerencse, hogy ott leszálltam, különben agyonnyomtak volna. Onnan a metróba lemenet kellemes meglepetésként egyáltalán nem állt senki a mozgólépcső tetején, szóval a tömeg lassan de biztosan mehetett a szerelvények felé, ami pontosan jött és volt rajta hely is. Az Árpád hídtól inkább gyalog tettem meg a távolságot, útközben mindkét irányban elment egy-egy 1-es villamos, de ami inkább furcsa volt, hogy Pest fele semmi forgalom nem volt, viszont Buda felé 3 sávon tömött dugó állt. Nem irigylem azokat, akik akkor mentek hazafele, rengeteg türelem kell hozzá. Egy kis szmog nyeléssel és átfagyással, de legalább haza értem.

Ma reggel úgy döntöttünk, hogy ha útközben látunk járművet kiszállok és azzal megyek tovább. A Hungária körúton mentünk végig, járművek sehol, egy Volán buszt láttunk, azon se nagyon volt ember, viszont az összes 1-es megállójában rengetegen álltak, pedig most előbb is indultunk (6-kor már úton voltunk) és mégis várták az emberek a villamost.

Miután beértem megnéztem a BKV honlapját, ott ugye az állt, hogy az 1-es villamos elindult, mi egyet sem láttunk. Ez után jóval került csak ki a hír, hogy a Bécsi út és a Lehel út között jár.

Nekem semmi bajom a sztrájkkal, amíg van mód megoldani, hogy be tudjak menni a munkahelyemre időben, de az nagyon dühítő, hogy még a BKV sem tud érdemi információkat adni, mert az, hogy egy vonal szerintük elindul, aztán egy vagy két jármű köröz rajta és nem is végig, szerintem nem jó.

Remélem valamit javítanak az információ áramláson, akkor talán kevesebb ideges ember lesz, a tegnap esti villamoson, elég sokan bosszankodtak, hogy nem tudnak sehova elérni, mert 30 percet kell várni a 6-osra.

Üdv: Anna


20010. 01. 13. 10:04 Balázs szerint jóval kevesebb busz volt ma a Móricz Zsigmond körtéren, mint tegnap volt, Ő úgy látja, romlott a helyzet. Összehasonlítás alant:

Szia!

Mai élményem osztanám meg az olvasókkal. A Móricz Zsigmond körtérről járok át a Naphegyre dolgozni. A BKV-val rendesen a BAH csomópontig szoktam utazni és onnét séta. Most ez az opció kiesett helyette maradt végig a séta, kis  reggeli testmozgás...

6.30 körül mentem át a Móriczon, a tegnapi helyzettel összehasonlítva a kép rosszabb volt. Tegnnap még jártak és álltak BKV-s kék buszok a Villányi úton, ma már csak egy Volán busz szedte fel a 7-es busz megállójában lévő tömeget. A Villányi úton a tegnapihoz képest mikor vagy fél tucat BKV-s busz állt a  megállókban most mindössze egyetlen Vértes Volán várakozott, áttáblázva 240- es busszá. Hogy hogyan fog rá felférni a Budaösre járó utasok tömege, azt  jobb nem elképzelni. A többi megállóban is várakoztak azonban emberek  tanácstalanul, jön-e busz vagy sem. A táblákon ugyanis semmilyen tájékoztatás nincs továbbra sem. (Élhető város, ugye?)

Ellenben két sárga ruhás BKV-s ott posztolt a buszvezetők épületénél nagy mappákkal a kezükben. Hogy mit csináltak nem tudni. Tájékoztatni akarták volna az utasokat, vagy próbálták kitalálni mi is közlekedik? Mindenesetre inkább egymással mint az utasokkal beszélgettek.

A káosz és kapkodás egyértelmű jeleit lehetett látni. Az utastájékoztatás teljes hiánya és a BKV-s kényszermegoldások, ez jellemezték ma reggel a Móriczot.

Üdv: Balázs


20010. 01. 13. 09:56 Bandusek Káposztásmegyer és a VII. kerület között utazik minden reggel. Tegnap egy kicsit nehezebb dolga volt a szokásosnál, de sikeresen beért a munkahelyére. Azon viszont meglepődött, hogy a metrón és a trolin is kevés utas volt:

Üdv mindenkinek, itt Bandusek!

Jómagam Újpesten lakom, Káposztásmegyeren és hétköznapi úticélom a 7. ker. Reggel korábban keltem, kíváncsian fülelgettem hogy felvisít-e a házunk előtt a 14-es csinga. Nem járt arra semmi ilyesmi, az autós forgalom viszont a megszokott többszöröse volt. Hallottam többektől, hogy a lakótelep elejétől indul egy - két buszjárat, de elég kihalt volt a környék, gondoltam meg sem nézem, sétálok tovább.

Rákospalota-Újpestről indultak vonatok, mondjuk a váróban három üvöltözős hajlékonyon kívül nem volt senki, a peronon is kevesen álldogáltak. Kíváncsian megkérdeztem a jegypénztárost, hogy megy-e vonat a Nyugatiig, ő megnyugtatott hogy 10 percen belül érkezik, bérleteseknek is teljes árú: 210.- (???). Megnyugodtam, mentem is tovább egészen Újpest-központig. A metró nagy meglepetésemre nem egy komplett emberkaraván leérkezése és felszállása előtt indult, hanem megvárta őket! :D>  (Egyébként az esetek 99,5 százalékában egy háromkocsis villamosnyi és/vagy 30-as busznyi ember orra előtt szokott kijárni a szerelvény a fedélzeten kb. 3-4 alvó részeggel akik a Köki - Bajcsy kihúzót párszor már megjárták.)

Lehel tér, 76-os troli. Menetrend szerint járt, kevesebb utassal több (még több) nyugdíjassal. Szokásos módon a páros ülésen bal szélen helyezkedtek el, "mert érzem hogy itt fontos vagyok" jelszóval.

Kipróbáltam egy megállóra a 74-es trolit is, összesen négyen utaztunk rajta. A belvárosban a körúti villamosokat leszámítva nem érződött a sztrájk, a trolik menetrend szerint mentek de a vezérek rendesek voltak, megvártak mindenkit.

Visszafele jópár embert láttam ácsorogni Újpest kp. buszvégállomásán, ismét a séta mellett döntöttem. 10 villamosmegállónyi utat kb. 30-40 perc alatt tettem meg, de abban már benne volt a kópban való sörvásárlás is.

Nem is sejtem meddig tarthat a sztrájk, de ami a sétát illeti bátran ajánlom mindenkinek, eddig még senki nem halt bele. Aki esetleg siet, Újpestről, Kápmegyerről, Rákospalotáról próbálkozhat a vonattal a Nyugatiig, de nem tudom mennyien lehetnek most rajt'.

Kívánok mindenkinek zökkenőmentes utazást, a buszosoknak pedig kitartást!


20010. 01. 13. 9:46 A Volánbusz vezetőinek lehetne okuk az anyázásra a megnövekedett utasforgalom miatt, de Dániel leveléből kiderül, hogy mégsem teszik. Ő egy jófej autóbuszvezetővel találkozott, és a Volán tájékoztatásával is meg van elégedve:

Kedves Volánbusz!

Ma reggel, a BKV sztrájk következtében kénytelen voltam Volán busszal utazni Budakeszire a Széna térről. Már az információs pultban gyors és kielégítő volt a válasz ("2 perc múlva indul a négyesről"). A vonalat, amin utaznom kellett sajnos nem ismerem - ezért még jobban érintett a sztrájk, hiszen a BKV megállók felsorolása Volán-járatokon irreális... gondoltam majd az utastársak és/vagy a sofőr segít. Meglepetésemre egy mosolygós és jókedvű buszsofőrrel találkoztam, aki a sztrájk miatt megnövekedett emberszámmal is kedélyesen és jószívűen bánt, és nevetve kért bocsánatot, hogy nem tud segíteni a megálló kiválasztásában, kérjem meg az utastársakat... a járat 8.00kor indult a Széna térről, rendszáma LGB-842 volt.

Köszönöm, hogy ilyen embereket is alkalmaznak (úgy a sofőr, mint az információs kollegák):

Kovács Dániel

Ui.: jelen levelem másolatát elküldöm a BKV figyelőnek, mert bár nem pont az ő témakörükhöz tartozik, de a sztrájk miatt oda is szól...


20010. 01. 13. 9:18 Orsi tegnap bicikliről BKV-ra ült. Színházjegye volt, pont a sztrájk első napjára, de a színház mellett nem lehet parkolni, így kénytelen volt metrózni. Szerinte pofátlanság, hogy tegnap is voltak ellenőrök a metrón, azon pedig jókat derült, amikor a forgalmi ügyeletes azt mondta, hogy a „szélső mozgólépcsőt indítom”. Na de melyik szélsőt?

Kedves BKV Figyelő!

Engem nagyon nem érintett volna meg a BKV sztrájk, mivel biciklivel járok munkába, de pechemre pont január 12-re volt színházjegyem. Mivel a Centrál Színházba készültünk (Opera mellett), így az autó a parkolási nehézségek és árak miatt nem játszott, így maradt a BKV. Szerencsére csak a piros metró és a földalatti kellett, de az járt.

Odafelé az Örsön lyukasztottam, bár egy szembejövő utas szólt, hogy hagyjam a fenébe, nincsenek ellenőrök.  A Deáknál indultunk volna fel a mozgólépcsőn, de nem ment... Lefele ment a középső mozgólépcső, a két szélső állt. (Nem értem, hogy ilyen műszaki hiba esetén az egyetlen működő mozgólépcsőt miért lefele menetben működtetik...) Miközben gyalogoltunk felfele, 2 dolgot mondott be a forgalmi ügyelet:

- Vegyük elő jegyünket és bérletünket, az állomás területén ellenőrök dolgoznak. (Ezt kissé pofátlanságnak éreztem az adott helyzetben)

- Figyelem, figyelem, indítom a mozgólépcsőt! A SZÉLSŐ mozgólépcsőt indítom!

Ez utóbbinál már nem tudtam, hogy nevessek-e, vagy sírjak... Mi van, ha valaki a metró alá esik? Az eszes forgalmi ügyeletes akkor is a szélső metrónak szól, hogy álljon meg? Többször is sikerült bemondani, hogy a szélső mozgólépcső indul...

Hazafelé az Operánál akartam lyukasztani, de a biztonsági szolgálat éber őre szólt, hogy ne tegyem, nincsenek ellenőrök sehol:)

Üdv, Orsi


2010. 01. 12 23:24
Mondtam én pár levéllel ezelőtt, hogy a sztrájk biciklizésre szoktatja az utasokat. Tirisztor is rájött, mennyire jó elszáguldani a dugóban álló autók mellett. Már csak azt bánja, hogy éves BKV bérletet vett:

Szia Misi!

Ferencvárosba kellett ma bejutnom Nagykátáról. Nem is lett volna semmi baj, hiszem 2-es és 3-as metróval, és egy laza kis gyaloglással simán megoldható lett volna, de aztán a Gaskó-sztrájk hírére már nagyobb problémába ütköztem. Ha még Kőbánya-Felsőig elmegy a vonat, nyert ügy, hiszen onnan negyed óra séta az Örs, de elég necces, a 2008 téli sztrájk esetén volt, hogy csak Maglódig közelekedett. Így aztán, mivel dolgozni menni kell (erre biztos, hogy nem veszek ki szabit!), úgy döntöttem, marad a kerékpár. Szépen kinyomtattam a Google Maps által ajánlott útvonalat Maglódtól a ferencvárosi vasútállomásig (papír-GPS),  és irány Pest! Örömmel konstatáltam reggel az Elvirán, hogy minden vonat közlekedett eddig befele és kifele is, pláne azt, hogy egész a Keletiig el tudtam jutni vonattal. Innen pedig egy jó kis tekerés elöl-hátul 3 lámpával, két sállal, két sapkával, de komolyan jól esett. Hazafelé már láttam az 1-es villamosokat közlekedni, de őszintén szólva, remek érzés volt a Könyves Kálmán körúton a dugó mellett robogni! Ezek után, főleg úgy, hogy mozdonyvezetőként nem kerül semmibe a kerékpárszállítás (jöhetnek a kövek!), biztosan gyakrabban fogok kerékpárral menni. Pedig megvettem az éves bérletet...

Üdv, "Tirisztor"


2010. 01. 12 22:45 Olvasónk reggel a Sasadi útnál szeretett volna Volánbuszra szállni, de a buszvezető leparancsolta, nem engedte őt utazni. Ez azért érdekes, mert a BKV és a Volán megállapodása szerint a budapesti megállókban a Volán is felveszi az utasokat:

Kíváncsi vagyok, bárkinek is segítettek-e ma a Volánbusz sofőrei. Engem a Sasadi útnál leparancsoltak egyről, végül a vonatozást választottam (Kelenföld-Déli). Pedig a neten is több helyen szerepelt, hogy a Volánbusz járatai megállnak a budapesti buszmegállókban, és elviszik az utasokat.

J


2010. 01. 12 22:29 Névtelen olvasónk szokásos útjára indult ma Dél-Budáról Pestre. Az út 1-1 órával volt hosszabb, mint a szokásos. Az egyetlen pozitív amit tapasztalt, hogy az emberek kedvesen beszélgetnek egymással a járműveken:

A mai BKV utazásom a szokásosnál 1-1 órával került többe, mint szokott, a másfél órás út két és fél órás lett. Én Dél-Budáról járok dolgozni Kelet-Pestre, ha nem járt volna a metró és a 6-os villamos, el sem indulok. A külső részen való utazás elég érdekes volt, a 114 busz járt, kb 20 perc várakozás után jött is, felfértem, nem így sokan alig 5-6 megálló múltán. A Fehérvári úton lépésben lehetett haladni egészen a Móriczig... élmény volt. A 6-os villamosra kb 15 percet kellett várni, ez is dugig megtelt, a sofőr legalább humoránál volt és 1-2 bemondásán az egész villamos jót nevetett. A metró és a HÉV az Örsön rendben volt. Hazafelé szintén heringeffektus a villamoson, buszon. A tájékoztatás valóban lehetne jobb. Ami pozitív: az emberek kedvesen szóba állnak egymással a járműveken... máskor mindenki morcosan bambul maga elé.
 
Hogy holnap mi lesz? Kíváncsi leszek.


2010. 01. 12 21:58 „Ja, itt is van egy megálló?” –kérdezte a buszvezető az utastól, aki jelezte neki, hogy itt is meg kellene állni, Ő le szeretne szállni. Az alvállalkozós buszvezetők sajnos sosem jártak ezeken a vonalakon, ezért nem ismerik annyira a járást, de a BKV legalább felvilágosíthatta volna őket:

Szia!

Egy elég érdekes esetet szeretnék veled (veletek) megosztani. Történt, hogy ma, 14:55 körül a 173-as buszra szálltam fel, a Cházár András utcánál. Ezután következik a Dózsa György úti megálló, ahol a régi villamosmegállóban állnak meg a buszok. Valószínűleg egy másik vonalról vezényelték át ide a buszsofőrt, mert a villamosmegállót kikerülte, és megállt a piros lámpánál. Ezután egy fiatalember odaszólt, hogy itt is meg kéne állni. Erre a buszvezető egy laza "ja, itt is van megálló?" mondattal reagált, majd az út közepén (bár piros volt a lámpa, de azért ez így is elég szokatlan) ajtót nyitott, így a megállóban várakozóknak át kellett kelni az úton, és megkerülni a buszt.

Miért nem képes arra a BKV, hogy mielőtt elküld valakit egy útvonalra, felvilágosítsa arról, hol vannak a megállók?

Üdv, M


2010. 01. 12 20:59 A nap képe - Nyugi, maj" jön!


2010. 01. 12 20:35 Sok olvasónk jelezte, hogy annak ellenére is bement az iskolába, hogy nem volt tanítás, pedig otthon is maradhattak volna. A sztrájk miatti hiányzás igazolt hiányzásnak számít. Két levél:

Jó estét!

Én Pesterzsébetről járok Kispestre, a piachoz iskolába. Mindig a 151-est használom, de most az nem közlekedik. Kénytelen vagyok kerülni a 123-assal a Határ útra, és onnan metróval. Majd gyalog. A sztrájkkal nincs problémám, ha kéne, gyalog is bemennék, szóval engem igazából nem zavar se ez a kis kerülő, se a 20 perccel korábbi kelés, se az, hogy nincs tanítás bent. Am. egésszé jól lehet közlekedni. Habár az egyik osztálytársam, aki a 990A-val jött, azt mondta, hogy másfél órát álltak reggel a dugóban.

Üdv:humorpalanta

Kedves Mihály, kedves Olvasók!

Ma reggel autóval vittek iskolába, illetve a Berzsenyi utcai buszmegállóba. Onnan egy 173-as szóló szardíniásdobozzal tovább. Visszafelé már ne úsztam meg ilyen könnyen, 6 percet vártam a világ leghosszabb halkonzervére, ami sikeresen elvitt a Móriczig. Ott felhívtam a BKV-t, ahol a magnóra vett nő elmondta, hogy a Fehérvári úti villamosok közül csak a Kamaraerdő és a Bocskai út között jár, na mennyi? EGY darab szerelvény. Annak se láttam hírét, úgyhogy gyalogoltam pár röpke kilométert a Fehérvárin. Sosem láttam ott annyi embert gyalogolni, mint ma... Érdekes élmény volt. Végül megfagyva bár, de 42000 Ft-os éves bérlettel a zsebemben hazaértem.

Üdv mindenkinek

WR


komment komment Címkék: budapest bkv busz metró sztrájk villamos utas panasz észrevétel 2010 munkabeszüntetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása