BKV-Figyelő

Figyelem! Álellenőrök tevékenykednek a BKV járatain

BKV figyelő.hu

2011.05.30
22:14

A múlt héten két bejegyzésünkben is a 18-as vonalán dolgozó, utasokat bántalmazó ellenőrökről írtunk. Többen megjegyeztétek a hozzászólások között, valamint a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy az érintett jegyellenőrök valószínűleg nem a BKV alkalmazottai, hanem álellenőrök voltak. Nem tartom kizártnak a dolgot, ugyanis a történetben leírt esetek túl durvák ahhoz, hogy azt alkalmazottak kövessék el. Az ellenőrök között is vannak bunkó, tirpák alakok, de mindegyik tudja, hogy minden beszólás, és cselekedet panaszt és büntetést von maga után. Kétlem, hogy ennek tudatában a cég ellenőrei több utast is bántalmaznának, főleg ugyan azon a vonalon.

Ami a legvalószínűbb, hogy a csoport tagjai beszereztek néhány karszalagot. Ezekhez sajnos az interneten vagy valamelyik pesti piacon hozzá lehet jutni néhány ezer forintért. Fényképes igazolványt valószínűleg nem tudtak szerezni, ugyanis ezt egyik esetben sem mutatták.

Arra kérlek titeket, hogy ha ellenőrzés során bármilyen gyanús dolgot tapasztaltok (túl agresszív az ellenőr, nem hajlandó megmutatni az igazolványát, stb.), minden esetben szóljatok a járművezetőnek, és amennyiben lehetséges, értesítsétek a rendőrséget is. Ezek az emberek nem csak a BKV-t és az utasokat károsítják meg, hanem az ellenőr szakma így sem túl jó hírnevét is sértik.

Olvasónk, Mse olyan álellenőrrel találkozott néhány napja, aki nem a hagyományos kék, hanem egy felirat nélküli piros karszalaggal szállt fel a buszra:

Kedves BKV-figyelő!

Régóta rendszeres olvasója vagyok az oldal bejegyzéseinek és hozzászólásainak és meg kell mondanom, nap mint nap megdöbbenek a látottakon, hallottakon. A hozzászólók többsége a szívemből beszél és örülök, hogy azért vagyunk még egy páran, akik tisztán látják a budapesti közlekedés szánalmas helyzetét.

Most azért írok, mert nemrégiben, ahogy olvastam a BKV-figyelő ?Idős nőkkel keménykedtek a BKV-ellenőrök? c. bejegyzését, az egyik hozzászólás miatt valami nekem is szöget ütött a fejembe. A hozzászólás részletei, ami felkeltették az érdeklődésemet, a következők voltak:
? ? a karszalag felrakásával egyidőben a kitűzőt is látható helyre kell tenni ?? és ? ? a józsefvárosin háromezerér lehet venni ellenőr karszalagot??

Ugyan budapesti lakos vagyok több mint 20 éve, de ritkán közlekedem BKV-val, mert (szerencsére) a határban lakom és dolgozni vidékre járok vonattal. Ezért nem mindig vagyok tisztában az új dolgokkal, amik a BKV-t érintik, így azt sem igazán figyeltem meg (eddig!), hogy az ellenőröknek milyen karszalagjuk is van jelenleg.

De! Valamelyik nap felszállt egy ?ellenőr? a buszra, persze teljesen egyedül és már akkor gyanús volt nekem, hogy nem volt kitűző rajta és egy olyan piros karszalag volt a karján, amin egy ?szárnyas? lógó volt, amit még a ?békebeli? időkben használtak. A tévedések elkerülése végett csatoltam egy fényképet is, ahol a BKV korábbi és jelenlegi karszalagja látható, mert a biztonság kedvéért utána néztem. De a képen látható karszalagok közül egyik sem hasonlított arra, amit én a buszra felszálló állítólagos ellenőrön láttam. Ez a karszalag teljesen piros volt, mindenféle felirat és szegés nélkül, csak a közepén volt látható az a ?szárnyas? logó, amiről inkább a MÁV kalauzai jutottak eszembe.

Persze utólag már bánom, hogy nem szólítottam meg, hogy igazolja magát, csak bemutattam a jegyem és utaztam tovább. Kicsit elgondolkodtam akkor rajta, hogy lehet, hogy a régi karszalagokat használják, kicsit naívan az is eszembe jutott, hogy nincs keret többet gyártani az újakból, de akor eszembe sem jutott az a lehetőség, hogy az illető ?ellenőr? csaló volt és csak vette, vagy készítette magának azt a karszalagot. Nem is törődtem vele, pedig ki tudja aznap mennyi helyszíni bírságot zseblehetett be, mindenféle személyazonosítás nélkül. Döbbenet.

Üdvözlettel: Mse

komment komment Címkék: blog budapest bkv büntetés bejegyzés villamos ellenőr utas panasz válasz észrevétel karszalag bkv figyelő álellenőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása