BKV-Figyelő

Tájékoztatás helyett anyázott a 83-as troli vezetője

BKV figyelő.hu

2011.10.29
12:22

Olvasónk, Gábor, október 21-én a 83-as trolibuszon utazott. A 613-es számú busz második ajtaja a Kálvária térnél annak ellenére nem nyílt ki, hogy az utasok jelezték a leszállási szándékukat, és többen várakoztak az ajtó előtt, hogy felszállhassanak. A trolivezető semmilyen tájékoztatást nem adott az utasoknak arra vonatkozóan, hogy az ajtó miért nem nyílik, inkább a fülkében ücsörögve nézte, ahogy a leszállni szándékozó utasok átverekedik magukat a tömegen az első ajtóig, és megküzdenek a felszálló utasokkal. Olvasónk kulturáltan megjegyezte, hogy "ki kellene nyitni a középső ajtót is?, aminek anyázás lett a vége:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ma reggel 7:55-kor az Orczy térről induló 83-as trolibuszon utaztam a Kálvária térig. A 613-as sorszámú jármű középső ajtaja a megállóba érkezés után, annak ellenére, hogy a leszállás jelzőt többen is megnyomták, illetve a reggeli csúcsforgalomban egyaránt zsúfolt troliról, illetve a tömött megállóból is rengetegen szerettek volna le-és felszállni, a troli vezetője a sem az ajtót nem nyitotta ki, sem pedig tájékoztatást nem adott arról, hogy az ajtó miért nem nyílik.

E helyett egykedvűen nézte a hirtelen kialakuló kaotikus jelenetet, amikor is a busz közepén rekedt tömeg igyekezett magát átharcolni az első és hátsó ajtónál már a trolibuszba tóduló, illetve már amúgy is a buszon tartózkodó utasokon. Amikor nekem is sikerült elvergődnöm az első ajtóig a középső ajtótól, bekopogtam a vezető ajtaján (egy ujjal - nem ököllel, pláne nem kisbaltával!), és csak ennyit mondtam: "Ki kellene nyitni a középső ajtót is!"  - Erre az volt a a megdöbbentő válasz - elnézést, de muszáj szó szerint idéznem: "Azért nem kéne a buszt szétverni, b@szd meg az anyádat!"
 
Kérdem tisztelettel: ha már rozoga, lepusztult matuzsálem korú járműveken kell utaznunk a BKV járatain Európa talán legdrágább viteldíjaiért, akkor legalább azt a minimumot nem várhatnánk el jogosan, hogy kulturált hangnemben kommunikáljanak az alkalmazottaik az egyébként jogosan háborgó utasokkal? Ez talán még nem kerülne pénzbe. Ha esetleg műszaki hibás a jármű ajtaja, akkor azt - egy közvetlenül a végállomásról induló jármű esetén - miért nem lehet kiírni az ajtóra? Ha ez nem oldható meg, (illetve ettől függetlenül is) akkor miért nem tud a vezető tájékoztatást adni az utasok részére időben, hogy a középső ajtó nem működik?

Ha esetleg nem vette észre az esetleges műszaki hibát - amit kétlek, mert elég nagy tülekedés, káosz alakult ki a járművön emiatt - akkor legalább miért nem tud udvariasan elnézést kérni a kellemetlenségért, anyázás helyett?
 
A mai, munkanélküli időkben nem lehetne találni kevésbé antiszociális járművezetőket?
 
Üdvözlettel: Sz. Gábor

komment komment Címkék: budapest hiba bkv ajtó utas panasz észrevétel troli vezető műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása