BKV-Figyelő

Honnan látszik, hogy elsőajtós a busz?

Király Dávid

2013.10.07
16:07

Eleinte a buszok ajtóira ragasztott matricák jelezték, hogy az adott járaton elsőajtós felszállás van érvényben. A rendszer azonban nem működött, mivel a felmatricázott buszokat olyan vonalakra is kiadták, amelyeken nincs elsőajtózás; ez nyilván zavaró. Ekkor jelentek meg a sárga táblák a buszok szélvédői mögött, ez a módszer azonban - mint kiderült - balesetveszélyes, mert zavarja a vezetőt a kilátásban.

Az elmúlt hetekben többen is jeleztétek, hogy több járaton már semmi sem jelzi az elsőajtós felszállást, s ez állandó konfliktusforrás a járművezetők és az utasok között. Joci egy ilyen esetet írt le nekünk.

Az első ajtós felszállás kapcsán ragadok billentyűzetet, mivel a BKK/BKV megváltoztatta a tájékoztatást a 212-es busz vonalán, ami az eddig sem éppen rózsás hangulatú utas-sofőr konfrontációkat fogja növelni.

elsoajto.jpgEz a rendszer nem vált be

Elvileg az első ajtós felszállást minden ajtón nagy behajtani tilos matricákkal és egyéb táblákkal jelölték, elég egyértelműen. Ezeket viszont eltávolították az összes 212-es buszról. Először azt hittem, hogy megszüntették a rendszert és minden visszatért a régi kerékvágásba, ezért amikor felszálltam egyik este az első ajtónál, nem mutattam fel a bérletemet, leültem a busz hátuljába, majd a sofőr bekapcsolta a szokásos magnóra mondott szöveget az elsőajtós felszállásról és a bérletfelmutatásról.

Visszamentem, bemutattam és szóvá tettem, hogy nem jelzi semmi a buszon ezen kötelezettségemet, erre azt vágta a fejemhez, hogy "Fél év alatt már megszokhattam volna."

Ezek szerint a BKK/BKV a korrekt tájékoztatás helyett végig a megszokásra épített... A kérdés csak az, hogy aki nem közlekedett az elmúlt fél évben ezen a vonalon, az honnan fogja tudni, mi a rendszer? Valószínűleg egy kellemetlen szóváltás után a sofőrrel. Eddig sem voltam elragadtatva a BKV és dolgozói hozzáállásától, de elég egyértelmű, hogy ezzel (is) csak szükségtelenül generálják maguknak a feszültséget, megnehezítve a munkájukat.

komment komment Címkék: matrica tábla buszvezető elsőajtós felszállás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása