Időről időre érdemes helyre tennünk, hogy a budapesti tömegközlekedés gyakran hervasztó hangulatáról sokszor mi, utasok is tehetünk. Most is ez történik; persze akinek nem inge...
Olvasom az ellenőrös és biztonsági őrös horror sztorikat. Én még ilyesmivel nem találkoztam, pedig kb. 15 éve utazok a BKV (most már BKK) járművein. Amivel viszont találkoztam:
- Magából kikelve őrjöngő "utassal", aki elküldi az anyjába az ellenőrt, mert éppen írja fel az adatait (volt éves bérlete havi szelvények formájában, amit elfelejtett kicserélni). "Hát nem látja maga idióta, hogy van éves bérletem, és a múlt havi szelvény csak tegnap járt le? Hazamegyek kicserélem, ne baszakodjon már! És egyáltalán az előző havi bérlet nem a következő hó 5-ig érvényes húgyagyúkám?" Stb, stb... Az odalépő közteresek is megkapták a magukét és csodálkoztam, hogy a hidegvérüket meg tudják őrizni.
Illusztráció: Balogh Fruzsi
- A metrónál dolgozó biztonsági őrrel, akinek láthatóan elrontották a napját, hogy ott kell állni és jegyeket bérleteket kell néznie. Van, aki megköszöni, van, aki csak morog egyet, van, aki rá se hederít. Oké, jó lenne, ha mind udvariasan, szépen viselkedne. Nem tud. Ennyi, de nem az én dolgom megtanítani jó modorra, viszont nem akarok provokálni senkit. Tehát mindig felszólítás nélkül mutatom a bérletemet mindegyiküknek.
Március 1-jén megállított egy ellenőr vagy biztonsági őr a Nyugatinál. Nem jó a bérletem. Na, basszus nem cseréltem ki. Őrjönghettem volna akár, és írhattam volna ide a panaszt. Nem lenne igazam. De nem ezt választottam. Haza mehettem volna kicserélni, de késésben voltam. Vettem 1 db szakaszjegyet, így eljutottam a munkába, hazafelé pedig sétáltam egyet.
Nem vagyok BKK-s és nem védem minden védem minden áron őket. De az utasok sem mindig angyalok.