BKV-Figyelő

Sorra robbannak le a kohóérett midibuszok - fotók

Király Dávid

2014.07.14
16:14

Nagyon fontos lenne végre egy olyan midibusztender, aminek eredménye is van, mert az Ikarus 405-ösök a végüket járják. Budapest turisztikai szempontból kiemelt helyszíneire még mindig borzasztó állapotú buszok járnak, na, nem mintha a fővárosiaknak nem járna a magasabb színvonal. Az alábbi történetet és a képeket Gyuri nevű olvasónk küldte. 

Tudom, unásig elcsépelt, hogy a 405-ös midibuszok 10 éve csereérettek lettek. Ékes példája ennek a mai nap (július 10. - a szerk.), amikor ugyanakkor, ugyanazon vonal ugyanazon szakaszán 200 méteren belül két busz is kilehelte a lelkét.

midibusz1.jpg

Ez még eljutott a megállóba

Az egyik a Clark Ádám tér és a Donáti utca közti táv félútján robbant le, a másik még feljutott a Donáti utcai megállóba, de onnan tovább már nem.

Szép történet az is, hogy az egyik midibusz vontatása is kisebb balesetet okozott, ugyanis a Budai vár parkolóövezetébe behajtást engedélyező sorompó valószínűleg meghibásodott, és nem érzékelte a vontatmányt. Így a vontató még áthaladt, de a vontatott busz előtt lezárt, amitől a sorompó is és a busz is kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett.

midibusz2.jpg

Újabb akadály: a sorompó

Az I. kerületben élek; a főváros szégyene, hogy a turisztikai szempontból talán legforgalmasabb 16, 16A járatokon ilyen műszaki állapotú buszok közlekednek.

Pedig lenne megoldás.Ha visszaállítanák a régi menetrendet, és a Deák Ferenc tér felől érkező 16-os busz nem menne le a Széll Kálmán térre, akkor nem kellene midibusz erre a szakaszra, mert a Dísz téren áthajtás nem okoz károkat a labirintusban, itt nincs súlykorlátozás.

Így megoldható lenne, hogy legalább a belvárosból a várba jutáskor a turisták modernebb, légkondicionált buszokkal érkezhessenek. De úgy látszik, az országimázs nem szempont.

midibusz3_1.jpg

Ez már a megállóig sem jutott

komment komment Címkék: budai vár midibusz Ikarus 405 16-os busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása